Gå til innhold

XGI signerer distribusjonsavtale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var jo gode nyheter!

 

Håper XGI kan komme med grafikkbrikker som kan konkurrere i midtsjiktet og i tillegg hive innpå et par funksjoner som vi forbrukere har lyst på.

 

Et kort som kan konkurrere med løsninger fra nVidia og ATi i 1-2000kr klassen hadde vært strålende. Håper de slenger inn ting som bra HDTV-støtte, passiv kjøling og dual DVI. Da hadde jeg kanskje kjøpt det og stappet det inn i HTPCen som jeg planlegger heh

Lenke til kommentar
Fint dette, men jeg forstår ikke hvorfor XGI ikke satser på integrerte grafikkløsninger. Nvidia har nærmest overlatt hele dette markedet til ATI og Intel, og siden XGI ligger foran både ATI og Nvidia med tanke på produksjonsprosess så burde de ha en klar fordel her.

Mener du da at de skal begynne å produsere sine egne chipset for å få på plass integrerte grafikkløsninger? Ville ikke dette bli veldig kostbart?

Lenke til kommentar
Fint dette, men jeg forstår ikke hvorfor XGI ikke satser på integrerte grafikkløsninger.  Nvidia har nærmest overlatt hele dette markedet til ATI og Intel, og siden XGI ligger foran både ATI og Nvidia med tanke på produksjonsprosess så burde de ha en klar fordel her.

Mener du da at de skal begynne å produsere sine egne chipset for å få på plass integrerte grafikkløsninger? Ville ikke dette bli veldig kostbart?

Nei, det er ikke nødvendig. De kan bare lage en brikke som kan integreres direkte på hovedkortet slik som ATI Rage XL/Mobility Radeon og Nvida GeForce Go-seriene som benytter PCI/AGP/PCI-Express bussene.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...