Gå til innhold

Microsoft AntiSpyware-beta klar for nedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Installerte dette i går morges, og so far so good.

I motsetning til MSN Search så får jeg installert det greit på WIndows 2003 Server. Den gikk kjapt gjennom maskinen. Den har protestert mot en MSN Messenger Bundle jeg har installert. (Mulig jeg bør avinstallere denne, siden jeg egentlig ikke bruker den ekstra funksjonaliteten like vel.)

 

Det pussige er at jeg nå ikke får opp noen ting i vinduet for System Explorers under Advanced tools. I artikkelen er det et fint screenshot av masse innstillinger her, men jeg har faktisk ingenting. Merkelig. Får sjekke om det er tilsvarende på en XP-maskin, eller om det er fordi jeg kjører 2003 server.

 

Så altså: Ser veldig bra ut ved første øyekast. Sambo sa at det fant mer på hans maskin enn det AdAware og SpyBot klarte, så da fungerer det i hvertfall.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar
Hm..Nokken som veit kor masse resursser Microsoft AntiSpyware bruker då?

Liker ikkje heilt tanken på realtime scanning sia det pleier og kreve endel.

Har latt den kjøre ett døgn nå. Men har ikke merket noe økning i cpu. Kjører også sanntidssøking fra Norman samtidig. Og er ingen komplikasjoner so far

Lenke til kommentar

Må si at jeg er veldig imponert hittil. En del snacks å knote med, muligheten for noob-GUI og rimelig raskt. Realtime scanningen har ikke skapt problemer hittil (jeg også kjører norman i tillegg).

 

Eneste tingen jeg vil prike litt på er minnebruken. Klienten/agenten bruker opptil 30MB minne +/- og de to andre servicene som kjører bruker 8 og 11 MB. Personlig er det ikke noe problem, da jeg har 1GB minne på jobb PC'n og 1,2 GB på hjemmepc'n, men ser for meg at det kan bli litt "nauvert" på f.eks. en packard bell med 256MB minne delt med skjermkort, allerede overbelastet med ræl og spyware. Men nå kan vi jo ikke ta hensyn til packard bell kjøpere....

 

Tror microsoft er på rett tur med dette!

Lenke til kommentar
Hmm, ett nettverksrelatert program fra MS? Kjenner skepsisen bobler, men det kan jo hende de har klart å lage ett ok program. Brukervennlighet er meget viktig på slike program, da "amatører" er mye mer utsatt.

 

AtW

Du trenger ikke være sånn voldsomt skeptisk, da det ikke er MS som har laget programmet.

 

MS har kjøpt programmet av GIANT Company Software. Står mer på siden deres.

Lenke til kommentar
Hmm, ett nettverksrelatert program fra MS? Kjenner skepsisen bobler, men det kan jo hende de har klart å lage ett ok program. Brukervennlighet er meget viktig på slike program, da "amatører" er mye mer utsatt.

 

AtW

Du trenger ikke være sånn voldsomt skeptisk, da det ikke er MS som har laget programmet.

 

MS har kjøpt programmet av GIANT Company Software. Står mer på siden deres.

Men de har vel viderutviklet programmet selv?

 

AtW

Lenke til kommentar
Den ferdige versjoen vil selvfølgelig bli gratis tilgjengelig? Det er på tide at Microsoft begynner å inkludere de verktøyene som er nødvendig for å bruke Windows. At det er/har vært nødvendig å skaffe 3. parts programvare er ikke annet enn skammelig.

Hvordan er anti-spyware nødvendig for å bruke windows?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er nødvendig fordi 90% av brukermassen surfer etter "funny pictures" og trykker "OK" på alt IE spør om.

 

Samme grunnen til at det står "Warning, coffee could be hot" eller noe sånn på starbucks sine kaffekopper.

 

I blame the general retardness of PC users.

99% av brukere online benytter seg av mail, er allikevel ikke nødvendig med e-mail-program i windows. Mange for Virus, antivirus i windows er allikevel ikke nødvendig. Praktisk, kanskje, men har MS ett ansvar for å gi ut slikt? Nei.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg, men når mesteparten av brukermassen faktisk ikke greier å finne tredjeparts programvare til å gjøre slike ting og at denne "missbruken" koster mange milliarder kroner årlig så syntes jeg det hvertfall er bra at de kommer med dette programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...