Gå til innhold

Omtale av Warhammer 40.000: Dawn of War (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bra omtale, men jeg synes kanskje den ble litt ensidig. Greit nok at single-player delen bare er spillbar som Space Marines, men jeg synes det kommer litt svakt frem at alle fraksjoner kan spilles i skirmish/multiplayer. Får delvis inntrykk av at Space Marines er de som spillet dreier seg om, og de andre er "attpåklatter".

 

Jeg oppdaget også to skrivefeil i artikkelen; en orddelingsfeil og en bokstav som manglet.

Også flerspiller delen har en viss episk karakter over seg, og her får du til og med spille med de tre andre fraksjonene (oe som for øvrig også er mulig lokalt på såkalte skirmishkart).
Lenke til kommentar
En bra omtale, men jeg synes kanskje den ble litt ensidig. Greit nok at single-player delen bare er spillbar som Space Marines, men jeg synes det kommer litt svakt frem at alle fraksjoner kan spilles i skirmish/multiplayer. Får delvis inntrykk av at Space Marines er de som spillet dreier seg om, og de andre er "attpåklatter".

 

det er i såfall feil ;)

 

dette er definitivt det beste spillet av sitt slag.

får veldig inntrykk av chaos, orker og eldars er sammen mot space marines noe som er helt feil da ingen er på lag egentlig.

 

en ting som ikke var med er at du kan male egene tropper i dine egene "unike" farger.

 

syntes selv spillet skulle ha fåt 9/10 da men :wee:

Edit: selv om enspillerdelen er kort er den utrolig bra

Edit2: vil forresten klage på at det ikke var et eneste screenshot av Chaos

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Man kan også kontrollere andre typer punkter, som ikke gir ressurser, men spesielle oppgraderinger og fordeler for dine lojale soldater.

om jeg ikke husker helt feil, så gir vel alle stedene man tar ressurser (ikke energy)

er ikke helt sikker og kan ikke skjekke dette akurat nå :no:

Endret av thomba14
Lenke til kommentar
Man kan også kontrollere andre typer punkter, som ikke gir ressurser, men spesielle oppgraderinger og fordeler for dine lojale soldater.

om jeg ikke husker helt feil, så gir vel alle stedene man tar ressurser (ikke energy)

er ikke helt sikker og kan ikke skjekke dette akurat nå :no:

stemmer. strategic points gir "requisition" mens man må bygge powerplants for å få strøm. de strategiske punktene som visstnok gir oppgraderinger er vel såkalte "relics" men disse gir også requsition på samme måte som de vanlige.

visste forresten ikke at de kunne gå tomme, helt sikker :hmm:

 

Det var visselig flere screenshot som innebar chaos i anmeldelsen.
ja nå ser jeg at det er to på siste side, de var ikke med i den "slideshow tingen". (de er forresten hentet fra thq.com )
Lenke til kommentar
En bra omtale, men jeg synes kanskje den ble litt ensidig. Greit nok at single-player delen bare er spillbar som Space Marines, men jeg synes det kommer litt svakt frem at alle fraksjoner kan spilles i skirmish/multiplayer. Får delvis inntrykk av at Space Marines er de som spillet dreier seg om, og de andre er "attpåklatter".

 

det er i såfall feil ;)

 

dette er definitivt det beste spillet av sitt slag.

får veldig inntrykk av chaos, orker og eldars er sammen mot space marines noe som er helt feil da ingen er på lag egentlig.

 

en ting som ikke var med er at du kan male egene tropper i dine egene "unike" farger.

 

syntes selv spillet skulle ha fåt 9/10 da men :wee:

Edit: selv om enspillerdelen er kort er den utrolig bra

Edit2: vil forresten klage på at det ikke var et eneste screenshot av Chaos

 

Takk for tilbakemeldinger.

 

Nå var det ikke min intensjon å formidle at "alle" samarbeider mot Space Marines. Men det er da vitterlig slik at "alle" er deres fiender.

 

Som dere sikkert vet handler jo enspillerdelen mye om Space Marines, det er jo disse vi spiller som, ingenting demonstrerer det bedre en selve introduksjonsfilmen.

 

Dessuten følte jeg at det ble gjort klart at flerspillerdelen er fantastisk nettopp fordi man kan spille som alle fraksjonene, og at skirmishkart spiller en rolle her.

 

Nyt spillet videre, det er jo av meget høy kvalitet! :)

 

Godt nyttår til dere alle, forresten!

Lenke til kommentar

Latterlig. Dette spillet er verdt ca 6/10.

 

Hvorfor?

 

Det er vanskelig å se hva som er tenkt med dette spillet. Med en campaign som involverer kun én rase og 10 oppdrag, vil man tro at utvikleren egentlig vil ha oss til å spille multiplayer.

 

Dessverre er multiplayer like ille som singleplayer, bare verre. I multiplayer kan man riktignok spille alle rasene, men lobbysystemet er ubrukelig, stats kommer og går, automatching gir ikke poeng, og sist, men ikke minst: man kan (de gangene stats fungerer) få statspoeng av å vinne mot computere.

 

Her kan ladderen ses: http://dawnofwargame.com/ladder/

 

Heldigvis er det lyspunkter. Når man etter å ha forsøkt i nærmere to timer endelig finner motstandere, og faktisk spiller, kan man nyte spillet.. de 7 minuttene det varer. Innen da vil de/den man spiller mot enten ha lagget ut eller forlatt spillet.

 

Takk THQ, for å ha gitt oss et spill som ikke engang er verdt å laste ned.

Lenke til kommentar

Heldigvis er det lyspunkter. Når man etter å ha forsøkt i nærmere to timer endelig finner motstandere, og faktisk spiller, kan man nyte spillet.. de 7 minuttene det varer. Innen da vil de/den man spiller mot enten ha lagget ut eller forlatt spillet.

du må da ha maks uflaks! !

 

sjeldent at noen går heller at det lagger eller at matchen tar under 20minutter :nei:

 

men

har merket at lobbysystemet har hatt en del problemer, hender at det blir stående på "connecting to host" eller "waiting for other players" ... ikke gøy!!

har også merket at ladder/poeng greia ikke virker av en eller annen grunn får jeg alldri poeng og her om dagen forsvant alle stjernene mine :(

 

(dessuten er det 11 single player oppdrag :p, og tre verdige vansklighetgrader)

Lenke til kommentar
Latterlig. Dette spillet er verdt ca 6/10.

 

Hvorfor?

 

Det er vanskelig å se hva som er tenkt med dette spillet. Med en campaign som involverer kun én rase og 10 oppdrag, vil man tro at utvikleren egentlig vil ha oss til å spille multiplayer.

 

Dessverre er multiplayer like ille som singleplayer, bare verre. I multiplayer kan man riktignok spille alle rasene, men lobbysystemet er ubrukelig, stats kommer og går, automatching gir ikke poeng, og sist, men ikke minst: man kan (de gangene stats fungerer) få statspoeng av å vinne mot computere.

 

Her kan ladderen ses: http://dawnofwargame.com/ladder/

 

Heldigvis er det lyspunkter. Når man etter å ha forsøkt i nærmere to timer endelig finner motstandere, og faktisk spiller, kan man nyte spillet.. de 7 minuttene det varer. Innen da vil de/den man spiller mot enten ha lagget ut eller forlatt spillet.

 

Takk THQ, for å ha gitt oss et spill som ikke engang er verdt å laste ned.

 

Hmm, er selvsagt ikke enig i din personlige karakter. Men folk har ulike meninger, og det respekterer jeg.

 

Det er sant at spillet kunne vært lengre, og at alle rasene kanskje burde vært tilgjengelige i enspillerdelen. Nå har det seg slik at selv om det er noe kort, så er det utrolig morsomt. Dessuten er gjenspillingsverdien absolutt tilstede, blant annet på ulike vanskelighetsgrader som TrulZern sier.

 

Når det gjelder flerspiler, var det enkelte små problemer. Disse oppfattet jeg kun som kosmetiske, dog tidvis irriterende. Ellers var min opplevelse på nett meget positiv. Hvis andre har negative erfaringer, er dette selvsagt beklagelig.

 

Mitt forslag: Gi spillet en sjanse til, i det minste flerspillerdelen. :)

Lenke til kommentar

Morsomt spill, men kanskje litt lett? Mot slutten ble min strategi på alle brett å bygge to landraiders, fylle de opp med terminators og kanskje slenge på en predator eller to. Da er spillet effektivt over, for det er en kombinasjon som ingenting i spillet kan stå imot. Spesielt siden ai'en som regel ikke bygger special-units annet enn i story-sammenhenger.

Det er ufattelig fett å se terminatorer og landraiders legge en fiendebase øde..

 

For The Emperor!

Lenke til kommentar
Morsomt spill, men kanskje litt lett? Mot slutten ble min strategi på alle brett å bygge to landraiders, fylle de opp med terminators og kanskje slenge på en predator eller to. Da er spillet effektivt over, for det er en kombinasjon som ingenting i spillet kan stå imot. Spesielt siden ai'en som regel ikke bygger special-units annet enn i story-sammenhenger.

Det er ufattelig fett å se terminatorer og landraiders legge en fiendebase øde..

 

For The Emperor!

og du spillte på insane sånn som meg ? det går an å velge en annen vansklighetsgrad, standar er sandar for folk som ikke har spilt data før :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...