Gå til innhold

Omtale av The Chronicles of Riddick (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare legge til at det spillet her var ufattelig gøy. Det innehar andreplassen min for fps i år etter HalfLife 2. Jada, det er en filmlisensiert tittel, men den beste noensinne. At det var det bare hjalp spillet videre. Grafikken er nydelig, modellen av Vin Diesel er jo skremmende lik han selv. Voice-actinga er utrolig bra gjennomført, for ingen har vel mer sarkastisk likegyldig mørk slem stemme enn Diesel som Riddick. Mange artige spillestiler var implementert og. Spillet var om noe, kanskje litt kort - men det var ABSOLUTT verdt en titt.

 

Anbefales - 9/10

Lenke til kommentar
Litt usikker på dette spillet, filmen er så skrekkelig dårlig at jeg helst vil unngå spillet også. :hmm:

For det første har ikke spillet og filmen noe særlig til felles historisk sett, egentlig er det bare hovedpersonen. Eneste grunnen du eventuelt da kan ha er et avsky ovenfor Vin Diesel. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Godt skrevet omtale! Nedenfor kommer mine kommentarer...

 

Hovedpersonen heter Richard B. Riddick og ikke Richard M. Riddick som det er skrevet i omtalen.

 

Kanontårn? Dette har hvertfall ikke jeg fått med meg. Det er overvåkingskameraene som skyter på deg hvis du har et våpen i hendene (contraband som de kaller det i spillet), eller at alarmen har gått. Disse kan du som lyskildene, ødelegge.

 

Angående lengden på spillet som tydeligvis trakk ned en del på varighetskarakteren, så syntes jeg den var relativt bra. Jeg fullførte spillet på ca. 14 timer, og da rotet jeg en del i gruvene. Hvis man sammenligner med Max Payne 2, som i delvis motsetning er et svært rett fram spill som hvertfall jeg fullførte på 8 timer, så burde ikke disse to spillene få samme varighetskarakter. Chronicles Of Riddick har tross alt kommentarmodus i tillegg.

 

Jeg syntes forresten det gikk vel fort på slutten. Flere som hadde den følelsen? Kanskje utviklerene fikk det travelt? Det virker også sånn ut i fra en kommentar jeg leste i en av game art'ene.

 

Grafikken i Chronicles Of Riddick syntes jeg var outstanding! Jeg har aldri sett makan til flotte menneskemodeller og karakterer i noe annet spill (uten å dra inn den skitbra ansiktsmimikken i Half-Life 2). Det jeg umiddelbart merket meg er hvor lik grafikken er Doom 3. Likevel viser det seg at de tilsynelatende ikke har brukt Doom 3-motoren. Jeg skjønner ikke hvordan Starbreeze plutselig kan dukke opp med et såpass solid spill. Det sier mye om hvor hypa Doom 3 og Half-Life 2 var!

 

Chronicles Of Riddick var en fryd og spille, og var et svært imponerende spill på alle måter. For mitt vedkommende så forbigår det lett Doom 3, og til og med Half-Life 2.

 

... men er det ikke noe fysikk i TCOR ??

Var tydligvis implementert ragdoll-effekter såvidt jeg kunne se...

 

Litt usikker på dette spillet, filmen er så skrekkelig dårlig at jeg helst vil unngå spillet også.

Da går du glipp av en høydare.

 

Film og spill passer ikke sammen. Så det er bra dette spillet ikke er basert på filmen.

Spillet er jo basert på filmene, men handlingen foregår rett før Pitch Black. At film og spill ikke passer sammen motbeviser dette spillet til de grader!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg kom på en ting: Når man satt i en Riotguard, så var det forbausende lett å ødelegge andre Riotguards, men å plukke ned vanlige fengselsvakter, det var verre! Du hadde jo ikke noe sikte, de var mindre målskiver, og i tillegg rullet de rundt.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Du trenger ikke like Vin Diesel for å digge dette spillet. Det er rett og slett fenomenalt kult. Veldig god, men rask grafikk, fete våpen, bra lyd og ikke minst god speech. Vin Diesel har akkurat passe mørk grumsete stemme til en sånn badass som du er i spillet.

 

Leste i PC Zone at grafikken er så kjapp fordi de bruker en metode fra D3-engine som er å bruke lav polygon-modeller med realtime belysning fra alle vinkler, og da blir det fett, men kjapt.

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner. Greit nok Riddick ER et veldig bra spill. Men om jeg ikke tar helt feil er det nøyaktig samme engine som ble laget til Breakdown.

 

Personlig syns jeg Breakdown var et mye bedre spill, så hvorfor er det ingen som nevner det. Mulig det ikke er så kjent, iog med det ikke hadde samme hypen som filmen hadde for Riddick.

 

Storyen er MYE lengre, og en av de kuleste endingen i noe spill jeg har spilt. I tillegg har du mange fler evner enn du har i Riddick. Du kan gjøre mer.

 

Grafikken er muligens litt svakere enn Riddick iogmed spillet er vel ca ett år eldre. Men alle som likte Riddick anbefales aboslutt til å teste Breakdown. Glem det, -alle- burde teste det, ikke bare Riddick fans. =)

 

Helt genialt spill.

 

Maniac/Hratgard

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Å putte bare NI på grafikken synes jeg var litt vel drøyt! det finnes jo ikke et eneste spill i dag som klarer å prestere bedre grafikk enn dettespillet!

så vis man skal dømme grafikken ut fra dagens beste så slår dette alt jeg har prøvd!

Dette var mye finere enn doom3 å i værtfall mye finere enn HL2 som er bare barnemat grafikkmessig i forhold!

Hvilken grafikk motor er dette spille bygd på?? doom3 grafikk motoren??

Har man på shader 2++ så blir det helt sykt bra!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har spelt spelet litt, og er ganske imponert. Kan ikkje vera meir enig enn det som står i omtalen din Logout. Graffiken er veldig bra, synest det er digg med sånn stealth og skyting om kvarandre. Mange andre småting i spelet som er kjempebra.

 

Konklusjon: Kjempespel! For dei som ikkje har kjøpt det gå å kjøp det^^

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette spillet er bedre en Half-Life 2 og Doom 3.

Det er så mye forskjellig man kan gjøre, og når man først har startet å spille det - holder man på til de grader.

Med de håpløse fangene, sikkerheten og ikke minst vin diesel i hovedrollen er dette er spill som får en god seier på min spilleliste.

Fy faen så artig spill... det er helt utrolig.

 

Riddick filmen er da fan ikke dårlig den, hva er dårlig med den ? Fortell.

Lenke til kommentar

Riddick filmen er et svakt stykke film. Heldigvis er Riddick en liten perle av et spill. Etter min mening nesten like bra som Half-Life 2. Det eneste jeg har å utsette på Riddick er varigheten og AI'en..

 

Historien imponerer heller ikke , men det funker absolutt bra. Godt skuespill og fine kuttscener er med på å gi storylinen et godt push i riktig retning.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...