Gå til innhold

Dell vurderer AMD-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell sin service avtale er skikkelig. Har en kamerat som jobber i et transport firma som skulle frakte en pakke fra dell fra flyplassen til langt ut på bonde land. Når jeg sier 3 timer ut på bonde land, mener jeg ikke mindre enn 3 timer kjøring hver veg, altså så godt som en hel arbeidsdag for to personer for å frakte en liten pakke til en bonde. Og i pakken var det et tastatur. Et dyrt tastatur.

 

Enste negative med service avtalen er at det er du som betaler for det. :\

Lenke til kommentar

Personlig håper jeg at Dell aldri ta inn AMD

 

Jeg kjøpte AMD lenge før mange av dere AMD fanboys viste hva en computer var, og ja det var morro å være AMD fan da AMD var skikkelig underdog.....

 

Farsken skal jeg ikke få mobbe folk som kjøper Dell , hva er da igjen, bortsett fra snekkern så er det jo ikke Intel fanboys left, vel både jeg å snekkern trekker på årene, men dette er ikke ikke morsomt mer.

 

 

Og dere AMD fanboys som :) når dere håper dell tar inn AMD, :no::no::no::no::no:

 

DELL LIGG UNNA AMD , DET ER VÅR SISTE SKANSE

 

Vil vi at AMD skal bli ala intel, dette går ikke

 

blir så sur hvis dell tar in AMD, ELLER hvis AMD velger å selge til Dell, hrmf, dette vil kun en skikkelig fanboy of AMD forstå. Tillater AMD at Dell tar dem inn skifter jeg til MAC, blir ikke å selge et svartens pc system mer

 

 

jeg bygger mange system for privatfolk, og bedrifter, h ælvete, vess Dell tar inn AMD så , blir så sur vess dæm gjør det.

 

det e fakisk go reklame for AMD at Dell yter dårlig pris vs pris, det er et av de få konkuransefortinn , vi små datatbyggere har, sku svarten ikkje forundre mæ om Dell skall ødelegge det å.

 

Hehee, somthing i best said in NordNorsk

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Dell sin service avtale er skikkelig. Har en kamerat som jobber i et transport firma som skulle frakte en pakke fra dell fra flyplassen til langt ut på bonde land. Når jeg sier 3 timer ut på bonde land, mener jeg ikke mindre enn 3 timer kjøring hver veg, altså så godt som en hel arbeidsdag for to personer for å frakte en liten pakke til en bonde. Og i pakken var det et tastatur. Et dyrt tastatur.

 

Enste negative med service avtalen er at det er du som betaler for det. :\

Jeg hadde CompleteCare og det tok 3 måneder å få fiksa lappen min, og når jeg endelig fikk den tilbake var den ustabil og med feile deler. Etter det ga de meg på-stedet service, men det hjalp jo lite når de ikke tok seg tid til å teste maskinen. Alt det tidskrevende arbeidet blir jo overlatt til kunden uansett.

 

Om noe er uberkritisk for daglig drift så har du reservedeler på stedet, om ikke så kan du vanligvis få levert deler dagen etterpå fra en vanlig nettbutikk med bedrift ekspress.

Lenke til kommentar

el-lasso du miisforstår

 

både amd og intel er gode prossorer , men når dell tar de inn, så forsvinner siste skans efor os gamle amd fanboys, vel å merke vi gamele amd fanboys har ikke mye til felles med de nye

 

 

Intel er greie prosserorer

 

dette forumet favoriser AMD så sykt at det er ikke morsomt å forsvare AMD

 

Vell for øyeblikket har AMD topp of pris/ytelse

 

men se nå bare på hvordan selv komplett forsvare intel

 

viser til tråd

 

QUOTE

Buddy skrev: 12/11/2004 : 12:44

Så utfra dette skal vi konkludere med at engelskmennene ikke har slike problemer med kjærnene (les bedre til å bygge maskiner), eller at Dere ønsker å selge semptron i england men ikke i norge

 

Ventet på det spørsmålet tongue.gif

 

Neida, problemene er i de samme i alle land, men av en eller annen merkelig grunn så sliter vi litt med å få hamret inn kvalitetsbudskapet i UK. Derfor har vi resignert litt med prisene på Sempron der, men siden du minnet oss på saken så blir prisene også i Storbritannia sett over i dag.

 

 

Så Dell ligg unna AMD, det er greit nok at Komlett smisker for intel

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Det som er meget skremmenes med Komplett sitt svar er at de priser opp AMD, for å favorisere Intel

 

Jeg tar det ikke ut fra det blå

bare se på psdata sine priser på semptron

 

skit i skrivefeil

 

 

 

men det begynner å bli bedre å være AMD fanboy når Norges største data webshop

bevislig favoriserer Intel på sine avanser

 

 

Ok jeg ble tilbydd en tur tur /retur av komplett til england for å kjøpe en sempron til engelsge priser

 

men det var sikker t et tilbud som skulle få meg til å holde kjeft.

 

 

Hehe , jeg hadde sikkert gjor det samme hvis jeg hadde vært på tynn is :))

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
el-lasso du miisforstår

 

både amd og intel er gode prossorer , men når dell tar de inn, så forsvinner siste skans efor os gamle amd fanboys, vel å merke vi gamele amd fanboys har ikke mye til felles med de nye

Tja, jeg tror nok det er det beste for alle AMD-fan's at etterspørselen øker (også gjennom Dell), jeg ser rett og slett ikke at det er noen motsetning mellom å være AMD-fan og at AMD selger til Dell (antakelig fordi jeg ikke er spesielt fan av noe).

Lenke til kommentar

HEHE , EL LASSO , JEG PROVOSER VEL LITT,

 

MEN JEG HÅPER INDERLIG AT DELL HOLDER SEG UNNA AMD

 

For en av årsakene til amd sin vekst er at de har støtte blant mange fanboys i hele verden

 

den statusen fikk de ved å være the underdogs

 

jeg er , amd fanboy, jeg har også praktisert det i 14 år

 

med å kun bygge amd system til bedrifter, vell et par ganger har jeg mått gitt tapt å bygd intel

 

 

.Et av mine beste argumenter for å gi de at amd system har vært å sammeligne med DEll

 

 

Dell er størst så man sammenligner ytelse mot de største når det gjelder stabiletet så har jeg masse refranser. :)

 

Bedre en dell for sure ,selv med gamle amd K6

, vel den tiden var det vanskelig å overtale dem til AMD, nå er det ikke noen problem med å få bedrifter til å velge amd

 

vel jeg gråter vel litt for min syke mor, hehe , håper bare inderlig at jeg slipper å kon kurer med Dell når det gjelder AMD system

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
shaho

 

er klar over det

 

tanken går hurtigere en figngrene , og når jeg bevislig er dyslektier , samtidig som jeg har redusert førlighet , vell full førlighet i lillefinger og ringfinger på høyre hand, så blir det mye skrivefeil

 

 

mæn æ gjer da for farsken ikkje innlegg for rettskriving, så ves du ikkje har meir å kritiser mæ for så ok, takke for det, typisk når en ikkje har argumenta så angrip andre feil ved et innleggg.

 

Hadde HW vært et forum for rettskriving så ville æ hoildt heilt kjæft

 

PLAGE DET DÆ ????

Skrivefeil og staveleif er helt OK. Det som IKKE er OK er språket ditt. Du kan i det minste skrive norsk.

 

Skjønner ikke helt hva du prøver å si. AMD er siste skanse??

 

Hva gjør det oss at DELL begynner å selge AMD? Vi kan fortsatt bygge selv, og AMD får flere kroner i kassen. Er det noe de trenger så er det penger.

Lenke til kommentar

E det ikkje heil idiotisk at en tråd skal einne opp i kor mykkje feil æ skriv

 

skjerp dokker søringa

 

 

SOM Æ HAR SAGT HADDE DE HER VÆRT ET FORUM FOR RETTSKRIVING SÅ HADDE Æ HOILDT KJÆFT

.

 

Men siden jeg har importer å bygd pc'er siden 1989, så skulle de kvlifisere meg til å gi kommentarer her.

 

Min første x86 med 7,62 mhz , 40 mb hd, 1 mb minne sorrt hvit skjerm kostet meg 42480 kr

 

min første amiga kostet meg 18760 ,

 

den 2 som ble kjøpt her i tromsø

 

 

Jeg skulle sa ha mer enn nokk erfaring etter 14 år med pc bygging og rådgiving til å utale meg her , i motsetning til fjortiser,

 

ok skrivefeil, hvis det er det dere bryr dere mest om så lag en poll

 

BE BUDDY HOLD KJEFT

 

"Foirbarska søringa"

 

.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar

Zappy :

 

Proffiten er ikke mye å skryte av

 

skal ærlig inrømme at jeg har brugt mye ironi , jeg er AMD fanboy, men dog ikke forveksl meg med nymotens AMD fanboys

 

Jeg tjener mye mer på andre ting en data

 

på en komplett maskin fra 3100- 10000 tjener jeg mellom 380- 660

 

Jeg har forhandler avtale me 4 norske grossiter.

 

De utenlandske holder jeg for meg selv, der har jeg litt høyere avanse.

 

for alle er , det er et unntak er latterlig på priser,, når jeg skal gi tilbud til en bedrift eller privat pers, ender et ofte opp med at jg anbeflaer en #dinside" pc

 

Jeg tjener ikke mine sørgelige 500 på det , men de kommer til meg når de får virus , eller andre problemer

 

 

Bedrifter derimot er veldig intel pro

, vel det er en merkbare skifte

, amd komer veldig godt ut.

 

dersom noen av Dere har peiling , så ve Dere at det ikke lar seg gjøre å bygge en pc som ikke takler standard kontor aplikasjoner i dag, Da var durun og low end xp perfect

.

 

 

Men det er latter lifg av de 4 norske grossiter som jeg har avtale med, må alle se seg slådd av psdata, hehe

Lenke til kommentar

Kan gjerne sende PM om dere ønsker tråden stengt, irriterer med å lese flere sider med tull og kritisering som langt fra har noe med tråden å gjøre, skjerp dere! :roll:

 

Dell kan gjerne sende AMD-baserte maskiner, de ønsker å bli mer konkurransedyktig og tilby mer enn det de hadde gjort før og det burde vi respektere. Syns det er greit at forbrukerne får flere valg hos verdens ledende firma innen ferdigPC. Det er selvfølgelig også kjempeflott for AMD siden de tjener mye på dette, alt i alt tror jeg at dette gagner "oss alle". :)

Lenke til kommentar

Er selv nordlending, men fører alltid et lytefritt språk i dannede fora som dette, slik at den oppvoksende generasjon får en motvekt til sms-språk og manglende litterære interesse. Vi pre-1980 har et ansvar.

 

Til saken. Skal AMD konkurrere med intel hos de største OEM-leverandørene vil det koste. Regningen plukkes opp av det markedet som tåler det, noe jeg mistenker kan føre til at det, i mine øyne, gode pris/ytelsesforholdet AMD i dag har mot oss sluttbrukere forverres.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...