Gå til innhold

Dell vurderer AMD-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, Dell er ute etter enda større rabatt fra Intel...

Tenkte det samme selv. Det halvårlige Dell/AMD-ryktet som så mange biter på hver gang, men som Dell til slutt benekter som f.eks:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8536

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2892

 

Dell sin forhandlingstaktikk overfor Intel begynner å bli temmelig loslitt ja :shrug:

Loslitt ?? Eier du ikke forretningssans , dette er jo genialt og noe som er en meget effektiv måte å skaffe seg bedre betingelser på .

Om jeg driver som eneforhandler for produkt A og vet at produkt B ligger på sine knær ogg ber tynt om å få slippe til , ja da har jeg jo det beste forhandlingskort overfor produkt A som jeg kunne tenke meg .

Det er jo akkurat det Dell har her :thumbup:

Og det kritiserer du :cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

En slik forretningspraksis er useriøs overfor AMD ettersom Dell tydeligvis aldri har vært reelt interessert i å selge PC'er med deres prosessorer. For å være ærlig så tror jeg dette bare er et spill for galleriet orkestrert av Intel for å gi et inntrykk av konkurranse. De lurer ikke meg nei :cool:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
En slik forretningspraksis er useriøs overfor AMD ettersom Dell tydeligvis aldri har vært reelt interessert i å selge PC'er med deres prosessorer. For å være ærlig så tror jeg dette bare er et spill for galleriet orkestrert av Intel for å gi et inntrykk av det er konkurranse. De lurer ikke meg :cool:

Herregud da mann , hvor naiv går det an å bli ? "de lurer ikke meg" ?? Nei både amd og Intel og Dell driter vel en lang marsj i både deg og meg .

Du uttaler deg som om en skulle tro du var verdens navle

Lenke til kommentar

Sakset fra Nettikette:

 

Vi vil oppfordre til at du la til informasjon i signaturen din om ditt skriveproblem, slik at du ved en senere anledning vil slippe at kanskje noen tar det opp.

 

Dette er ironi, ikke sant? Si at det er ironi... :tease:

 

 

On topic: At Dell er interessert i å ta i bruk relativt billige 64 bits arbeidsstasjons-CPUer, som i tillegg yter knallbra, synes jeg er helt naturlig. :yes:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Snorreh du virker litt paranoid. Intel som står bak og trekker i trådene ? Vel, alle har vell rett til å tro det de vil.

Hehe, bedre å være forsiktig paranoid enn håpløst naiv iallefall.

 

Her er forøvrig en sak som kanskje vil overraske noen:

http://yro.slashdot.org/comments.pl?sid=129587&cid=10809602

I worked for WordPerfect as a Software Tester (Software Quality Engineer) between 1992 and 1994 so I have first-hand knowledge of how slimy Microsoft's competitive tactics were. When I started working at WP, they owned over 90% of the PC Word Processing market. MS set their sights on them and stooped to all kinds of levels to rub them out of the market. As a matter of fact, on the WP campus in Orem, UT, we had an entire building called building S that was dedicated to Security. Rows and rows of black and white TVs connected up to closed circuit cameras planted all over the campus. There were hundreds of them. You see, MS had a habit of hiring corporate spies to sit in the parking lot with binoculars and write down code snippets they saw on white-boards in the developers offices. Dumpster diving, you name it, all sorts of corporate espionage went on. They had more security there than most defense contractors. They had to. Microsoft has always played a dirty game.

 

The first few versions of WordPerfect for Windows were by default crippled because Microsoft kept the (important) Windows APIs undocumented. Any new features that WordPerfect was working on behind closed doors were somehow stolen and announced in a press release by MS the day before WP had scheduled a press release to announce them. There were half a dozen employees in the marketing department and even development that were found to be on MS payroll and ended up getting fired.

 

Microsoft is one of the most unethical companies I know of. Their tactics should land them in the corporate malfeasance hall of fame along with the likes of Enron, but instead, they are worshipped as the darling of Wall Street.

 

As one of many former WordPerfect engineers who was sad to see such a great company get rubbed out of the market, I can tell you first hand that MS Word would be a much better program right now if it had any legitimate competitors.

 

Windows Server would also be a much better server product if they hadn't used their dominance on the Windows desktop to rub Novell out of the server market as well, although, in that case, Novell hastened their own doom by refusing to acknowledge that IPX was doomed and TCP/IP was the wave of the future.

 

It's good to see Novell finally doing what they should have done 10 years ago... stick it to those anti-competitive mo-fos.

:scared:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Hvis Dell satser på AMD, er vel det bare fint. AMD tjener mer penger, så vi kan ha en god og langvarig prosessorkrig mellom Intel og AMD, og sånt driver utviklingen fremover. Synes det er dumt av Dell at de ikke har tatt bruk det potensialet Opteron gir på et tidligere tidspunkt.

Helt klart , men slik det er nå tjener de bedre på bare å ha Intel , den dagen det forandrer seg har de amd ogå , slik er bare forretningslivet , selv om enkelte ikke forstår det og heller ANNKLAGER andre for å være " håpløst naive" :hmm:

Lenke til kommentar
el-lasso du miisforstår

 

både amd og intel er gode prossorer , men når dell tar de inn, så forsvinner siste skans efor os gamle amd fanboys, vel å merke vi gamele amd fanboys har ikke mye til felles med de nye

 

 

Intel er greie prosserorer

 

dette forumet favoriser AMD så sykt at det er ikke morsomt å forsvare AMD

 

Vell for øyeblikket har AMD topp of pris/ytelse

 

men se nå bare på hvordan selv komplett forsvare intel

 

viser til tråd

 

QUOTE

Buddy skrev: 12/11/2004 : 12:44

Så utfra dette skal vi konkludere med at engelskmennene ikke har slike problemer med kjærnene (les bedre til å bygge maskiner), eller at Dere ønsker å selge semptron i england men ikke i norge

 

Ventet på det spørsmålet tongue.gif

 

Neida, problemene er i de samme i alle land, men av en eller annen merkelig grunn så sliter vi litt med å få hamret inn kvalitetsbudskapet i UK. Derfor har vi resignert litt med prisene på Sempron der, men siden du minnet oss på saken så blir prisene også i Storbritannia sett over i dag.

 

 

Så Dell ligg unna AMD, det er greit nok at Komlett smisker for intel

satan til skrive feil da for en "voksen" person... bullshit

Endret av Lizzard]
Lenke til kommentar
Hvis Dell satser på AMD, er vel det bare fint. AMD tjener mer penger, så vi kan ha en god og langvarig prosessorkrig mellom Intel og AMD, og sånt driver utviklingen fremover. Synes det er dumt av Dell at de ikke har tatt bruk det potensialet Opteron gir på et tidligere tidspunkt.

Helt klart , men slik det er nå tjener de bedre på bare å ha Intel , den dagen det forandrer seg har de amd ogå , slik er bare forretningslivet , selv om enkelte ikke forstår det og heller ANNKLAGER andre for å være " håpløst naive" :hmm:

Ja, Dell har kanskje den beste avtalen med Intel av alle PC-produsenter til dags dato. Hadde det ikke vært for den, hadde jeg aldri fått min laptop (Latitude D600) så billig som jeg fikk den. (Ca 15000 med masse ekstrautstyr)

Lenke til kommentar

Intels Paul S. Otellini kommenterer disse spekulasjonene i dette intervjuet:

http://www.businessweek.com/bwdaily/dnflas..._6777_db008.htm

Q: What do you make of recent comments from Dell Computer that they're more seriously considering AMD?

A: They make those comments kind of annually. If you were in their position, you'd be crazy not to look at everything available. It's our job to sell them as much as possible.

 

There probably is some pressure on them. I suspect people offer them very good deals. The issue is, can we continue to offer them a compelling overall package? It's a very expensive proposition for them to change their business model by adding another supplier. I believe Dell has always chosen wisely.

Lenke til kommentar
Hvis Dell satser på AMD, er vel det bare fint. AMD tjener mer penger, så vi kan ha en god og langvarig prosessorkrig mellom Intel og AMD, og sånt driver utviklingen fremover. Synes det er dumt av Dell at de ikke har tatt bruk det potensialet Opteron gir på et tidligere tidspunkt.

Helt klart , men slik det er nå tjener de bedre på bare å ha Intel , den dagen det forandrer seg har de amd ogå , slik er bare forretningslivet , selv om enkelte ikke forstår det og heller ANNKLAGER andre for å være " håpløst naive" :hmm:

Ja, Dell har kanskje den beste avtalen med Intel av alle PC-produsenter til dags dato. Hadde det ikke vært for den, hadde jeg aldri fått min laptop (Latitude D600) så billig som jeg fikk den. (Ca 15000 med masse ekstrautstyr)

Nei der ser du , sammarbeidet gagner også oss forbrukere :thumbup:

Lenke til kommentar

The Register har en interessant analyse hvor de spekulerer i at Microsoft vil være avgjørende for å få Dell til å bruke Opteron når dual-kjerne blir tilgjengelig neste år:

 

How MS will end the Dell - Intel love-in

Here's a prediction you don't see everyday. Microsoft will be responsible for ending the monogamous relationship between Dell and Intel. Microsoft will deliver Dell to AMD.

 

Over the past three years, Dell has hinted time and again that it will pick up AMD's 64-bit Opteron processor. Dell, however, has never actually made the move to AMD, saying it won't do so until customers beg for a second supplier. Well, come mid-2005, Dell's customers may start begging.

 

In the middle of next year, AMD will beat Intel to market with a dual-core 64-bit x86 processor. Intel isn't expected to match AMD with a similar product until the first quarter of 2006. That gives AMD at least six months to pound away on the singular message that it's the obvious choice for Microsoft customers - or at least those Microsoft customers that care about the price of their software.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Ed Stroligo hos Overclockers.com kommenterer også denne saken her:

"Dancing With Dell"

I certainly wouldn't mind being a fly on the wall at any Dell-Intel meetings. I bet they're tense.

 

To Intel, Dell must be like a child grown up to be a strapping young man. He's too old to whip, and if you tried, you might end up with the whipping.

 

Dell sucks up something like 20% of Intel's total production. If Dell ever stopped buying, Intel's profits drop 60-70%. They've become the Walmart of computing.

 

Given that, imagine your biggest, best, most loyal customer telling you essentially, "We're going to start selling the other's guys stuff here, here, and here because your stuff sucks in those areas."

 

Then they tell the world, "If we basically sucked up all of AMD's [manufacturing] capacity it would not be enough. They don't have enough capacity for us to use them on the desktop."

 

That boils down to saying, "Oh, we won't use AMD for desktop because they can't make quite enough (HINT, HINT) to supply ALL our needs." In other words, Dell is presenting this as an A OR B, Intel OR AMD desktop world, waving a huge carrot in front of AMD while telling Intel the possible cost, sooner or later, of dropping any current sweetheart deals Intel might have with Dell.

 

A bluff? Probably, certainly for the short-term.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...