Gå til innhold

Eizo FlexScan L768


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ehhh. den har ikke kommet på markedet ennå..

 

hw er det første stedet i verden utenfor Japan som har sett denne...

 

Men den skal legge seg i prisklassen til L767 om ca 2 uker

Åj, det er slett ikke verst! :cool:

 

---

 

men ok, takk for svaret... jeg får se prisen på den skjermen du nevnte then :p

Lenke til kommentar

Fin test!

 

Når tror du lcd teknologien kommer med 21" skjermer med null etterslep?

 

Eller vil O-Led teknoligien ta igjen lcd her?? :hmm:

 

Tenker da pris og ytelse. 7000-8000 for en 21" flatskjerm er i mitt tilfelle det øverste jeg kan begi meg innpå hva gjelder pris.

 

PS! dagens flatskjermer med dagens teknologi og pris tiltaler meg ikke så fryktelig må jeg desverre inrømme. :dontgetit:

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Ser jeg en liten feil i testen? Det står at 4. generasjon ASIC-brikke har flere transistorer enn Pentium II. På figuren står det ">12.000.000 transistors". PentiumII har 27.400.000 transistorer inkludert L1 og L2 cachen så det stemmer ikke helt. Men hvis du ikke tar med L2 cachen i regnestykket så har PentiumII kun 7.500.000 transistorer. (Kilde: http://www.sandpile.org/impl/p2.htm) Sammenligningen er altså ikke helt god om du ikke nevner at det er en PentiumII uten L2 cache du sammenligner med.

 

Ellers så liker jeg ikke helt at dere åpner med å skryte produktet og produsenten opp i skyene for senere å underbygge påstandene. Det virker mer objektivt om man gjør det motsatt: Åpner med en nøytral holdning til skjermen som f.eks "vi får se om den klarer å leve opp til bla bla" og deretter gi grunner for at den er bra og avslutte med en svært pisitiv konklusjon. Det virker bare litt mer proft.

 

Håper kritikken var konstruktiv nok til å bli tenkt gjennom. Ikke missforstå: Dere lager meget bra tester, men selv den beste kan bli bedre.

Lenke til kommentar
Ser jeg en liten feil i testen? Det står at 4. generasjon ASIC-brikke har flere transistorer enn Pentium II. På figuren står det ">12.000.000 transistors". PentiumII har 27.400.000 transistorer inkludert L1 og L2 cachen så det stemmer ikke helt. Men hvis du ikke tar med L2 cachen i regnestykket så har PentiumII kun 7.500.000 transistorer. (Kilde: http://www.sandpile.org/impl/p2.htm) Sammenligningen er altså ikke helt god om du ikke nevner at det er en PentiumII uten L2 cache du sammenligner med.

Øivind da :roll:

 

Neida, jeg har lest hele greia dette tas fra og der oppgir de 7,5 mill for P II, så det er nok uten L2 som er ment her :)

 

Var forresten L2 on die da? Hvis den var det så skal jeg endre dette :)

Lenke til kommentar
Ser jeg en liten feil i testen? Det står at 4. generasjon ASIC-brikke har flere transistorer enn Pentium II. På figuren står det ">12.000.000 transistors". PentiumII har 27.400.000 transistorer inkludert L1 og L2 cachen så det stemmer ikke helt. Men hvis du ikke tar med L2 cachen i regnestykket så har PentiumII kun 7.500.000 transistorer. (Kilde: http://www.sandpile.org/impl/p2.htm) Sammenligningen er altså ikke helt god om du ikke nevner at det er en PentiumII uten L2 cache du sammenligner med.

Øivind da :roll:

 

Neida, jeg har lest hele greia dette tas fra og der oppgir de 7,5 mill for P II, så det er nok uten L2 som er ment her :)

 

Var forresten L2 on die da? Hvis den var det så skal jeg endre dette :)

Standard PentiumII hadde L2 Off die, men på prosessoren. Prosessoren var jo som kjent de digre Slot1-pakningene, og de inneholdt 3 kjerner/brikker: CPU-kjernen og 2 stk L2 Kjerner a 256kiB hver som gikk på halv CPU-hastighet.

 

Mobile PentiumII hadde 256kiB L2 On die med full CPU-hastighet. Det var forresten denne som hadde 27.400.000 transistorer. (Det ser jeg nå.. )

 

Antall transistorer totalt inkludert 512kiB L2 for den vanlige PentiumII'en er nok ennå høyere. Trolig i overkant av 50.000.000.

 

En bedre sammenligning kan kanskje være AMD K6-2 som udiskutabelt hadde 9,3 mill transistorer. (Den hadde ikke L2 cache på prosessoren i det hele tatt, noe man måtte ha som egen brikke på hovedkortet noe man også kunne klare seg uten.)

 

Evt. kan dere skrive noe slikt som over 3 ganger så mange transistorer som den første Pentium1 (50-120MHz). (Den hadde 3,1 mill) Den andre pentium1(133-200MHz) hadde 3,2-3,2 og den tredje, kalt Pentium MMX hadde 4,5 millioner transistorer.

 

http://www.sandpile.org/ er min gullgruve til info :)

 

Beklager avsporingen. (OT=avsporing på godt norsk)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Eizo benytter i dag egenutviklede ASIC prosessorer i sine skjermer. ASIC-prosessoren er over ti år gammel. Pr dags dato er det tredje og fjerde generasjon av disse prosessorene som ligger til grunn for Eizos LCD-skjermer.

Her får du det til å høres ut som om ASIC er en spesiell type prosessor (altså et egennavn). Det er det ikke. ASIC er et akronym for Application Specific Integrated Circuit og er en generell term for en krets designet for et gitt formål (i motsetning til en GPP). Riktigere hadde vært å bruke bare 'egenutviklede ASICs', 'egenutviklede prosessorer', eller muligvis 'egenutviklede kontrollkretser'.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg mer informasjon om etterslepet i spill.

 

Hvor ille er det egentlig? Det kommer greit frem at L795 er bedre, men hvordan er etterslepet i forhold til rimeligere skjermer fra f.eks Samsung og Benq?

 

Er det så gale at det ødelegger spillopplevelsen i en god omgang Enemy Territory, eller er det så lite at vi som bruker PCen til 2D 80% av tiden, ikke river oss i håret av det lille etterslepet som måtte være der?

 

La også merke til at responstiden en oppgitt til 20ms, mot L795 sine 25ms.

 

Vurderer sterkt å kjøpe denne skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...