Gå til innhold

Rimelig fargelaser fra Xerox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er ikke tvil lengre..

 

Må ha meg ny skriver til høsten, og da blir det en slik istedet for "blekksprut". :)

 

Utrolig billig.. Blir interessant å se prisen på toner og trommel.

 

Har en HP LJ 4M+ fra 1994 som har gått 1,3 millioner sider, og den begynner å bli moden for utbytting. :yes:

Lenke til kommentar

Hehe.. Jepp.. Jeg fikk den av ett firma i 1999.. De skulle kaste'n.. Så jeg kasta'n likegodt inn i bilen.. Jobba den tiden som systemtekniker, og hadde tilfeldigvis bytta allt av slitedeler på den skriveren ei uke i forveien..

 

Det firmaet hadde forøvrig slitt ut 2 slike skrivere på 6 år... (Advokatfirma)

 

Men fargelaser blir min neste skriverinvestering hvertfall.

 

:)

Lenke til kommentar

DeadLoc: Heftig utskriftsbehov ja, men hvordan finner du ut hvor mange sider den har skrevet ut? (Jeg har en helt maken her på kontoret)

 

Lurer forresten på om Xerox Phaser 6100 kan utstyres med nettverkskort og utskrift på begge sider av arkene og eventuellt hva dette ekstrautstyret koster.

Lenke til kommentar
Lurer forresten på om Xerox Phaser 6100 kan utstyres med nettverkskort og utskrift på begge sider av arkene og eventuellt hva dette ekstrautstyret koster.

Hvis du følger linken til Xerox, ser du at den kommer i to versjoner hvorav den ene har nettverkskort. Koster 200 dollar mer....

Koster 800,- mer i Norge. 200 dollar hørtes dyrt ut.

(6100DN)

Lenke til kommentar
Men hvor god kvalitet skriver den ut? Kan den benyttes som fotoskriver? Klarer den gjengi foto bedre eller like godt som de nyeste foto blekkskriverne?

Heisann!

 

Vår nye skriver - Phaser 6100 - er nok ikke beregnet for privat hjemmebruk som gjerne krever optimal fotokvalitet. Den er beregnet for den profesjonelle bruker for å skrive ut tekst og grafikk, samt noe bilder.

 

Ingen skriver - i denne prisklassen - vil noen gang være bedre enn blekk på foto-utskrift. Det har noe med den grunnleggende teknologi å gjøre.

Endret av Xerox Office
Lenke til kommentar
Lurer forresten på om Xerox Phaser 6100 kan utstyres med nettverkskort og utskrift på begge sider av arkene og eventuellt hva dette ekstrautstyret koster.

En annen mulighet er jo å koble den til et aksesspunkt med print server (noe lignende denne).

Phaser 6100 leveres i to konfigurasjoner - basemodell og nettverksmodell. Nettverksmodellen har et 10/100 Base T nettverkskort installert. ;)

Lenke til kommentar

Det er over all forventning at en den billigste fargelaseren kommer med tosidig utskrifter som standard. :) Men jeg synes nettverksadapteren til 200$ er litt i dyreste laget.

 

Det at den ikke takler høykvalitets foto er ikke så nøye siden det er hva man har fotoforhandlere for. (billigere og bedre enn alt man kan sammenligne med, inkl blekkutskrifter på fotopapir). En slik fargelaser som Phaser 6100 må være glimrende for mitt kontorbruk (dokumenter som ofte inneholder farge-bilder og farge-figurer).

 

(Høres sikkert ut som om jeg jobber For Xerox nå, men det gjør jeg ikke. Likte bare denne nyheten veldig bra)

Lenke til kommentar

Men hvordan gjør den seg i en sammenligning med HP Color Laser Jets?

Driftssikkerhet, pris per side, kvalitet, muligheter osv.

 

Eller helt økonomisk: Hvor mange sider må du skrive ut per år for at det svarer seg å kjøpe en HP Color Laser heller enn denne? Bedrifter er nok interessert i å vite noe om dette.

Endret av mcji5os1
Lenke til kommentar
Det er over all forventning at en den billigste fargelaseren kommer med tosidig utskrifter som standard. :) Men jeg synes nettverksadapteren til 200$ er litt i dyreste laget.

 

Det at den ikke takler høykvalitets foto er ikke så nøye siden det er hva man har fotoforhandlere for. (billigere og bedre enn alt man kan sammenligne med, inkl blekkutskrifter på fotopapir). En slik fargelaser som Phaser 6100 må være glimrende for mitt kontorbruk (dokumenter som ofte inneholder farge-bilder og farge-figurer).

 

(Høres sikkert ut som om jeg jobber For Xerox nå, men det gjør jeg ikke. Likte bare denne nyheten veldig bra)

Forstår din reaksjon på at nettverkskortet kan virke kostbart. Imidlertid så er det bare halve sannheten. I motsetning til klient-skrivere, så kommer alle nettverksprodukter fra Xerox med en innebygget WEB-server som gir deg full administrasjon og overvåkning av skriveren over nettet. Dette må også taes med i prisvurderingen av nettverksfunksjonaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...