Gå til innhold

Årets Gullstikka-nominerte er offentliggjort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åja, huff. Jeg prøver stadig å komme meg over det, de har drept hele Backpacker-konseptet, sløya det åpent med en sløv lommeknivkopi fra nille, gravd ned det lille som er igjen nedi en liten eske og hoppa rundt på det mens de dansa og sang sammen med alskens obskure ritualer - før de plukka det opp igjen og solgte det som BP3.

 

Så elendig er det.

Lenke til kommentar

Antar det, men fortsatt ikke bra.

Viser heller et bilde på spillindustriens pengebruk.....des mere hjernedødt spillet er des større reklamekampanje får det.

Gode spill blir knapt hørt om eller sett da disse ofte krever at spilleren har feks joystic eller lignende utrusning.

 

Så om alt spillet krever er mus og tastatur og 30 sec innføring så får den en reklame da dette selger til den store massen...

 

Bare et bilde på hvordan jeg har sett spilleindustrien siden 1995

Lenke til kommentar
Antar det, men fortsatt ikke bra.

Viser heller et bilde på spillindustriens pengebruk.....des mere hjernedødt spillet er des større reklamekampanje får det.

Gode spill blir knapt hørt om eller sett da disse ofte krever at spilleren har feks joystic eller lignende utrusning.

 

Så om alt spillet krever er mus og tastatur og 30 sec innføring så får den en reklame da dette selger til den store massen...

 

Bare et bilde på hvordan jeg har sett spilleindustrien siden 1995

Ja, er det ikke sjokkerende at spillbransjen fungerer som alle andre kommersielle bransjer styrt av kapitalen.

 

Hvilke gode spill som knapt blir hørt om eller sett er det du refererer til, forresten?

Lenke til kommentar

"Ja, er det ikke sjokkerende at spillbransjen fungerer som alle andre kommersielle bransjer styrt av kapitalen"

joda jeg antar det er bare menneskelig og alltid ville ha mer.

 

ok her er et knippe gode:

IWAR:defiance

IWAR2:edge of chaos

freespace

Freespace 2

Ground Control+expansjon(hörte mye snakk om dette en liten stund og så bare döde alt bort)Ser fram til 2eren da:)

 

Noe av det jeg husker i farta, men ground control var det eneste jeg tror jeg har lest om i noe som helst.

Resten måtte jeg skaffe via webshop i usa eller lign fordi var ikke og oppdrive og var ikke tenkt og importere det heller.

Lenke til kommentar
IWAR:defiance

IWAR2:edge of chaos

freespace

Freespace 2

Ground Control+expansjon(hörte mye snakk om dette en liten stund og så bare döde alt bort)Ser fram til 2eren da:)

Fra artikkelen: "Gullstikka er spillbransjens prisutdeling, og skal premiere det beste som er gitt ut innen spill og multimedia på det norske markedet i 2003."

 

Freespace 2 kom i 1999.

Ground Control kom i 2000.

Independence War 2: Edge Of Chaos kom i 2001.

Lenke til kommentar

joa greit det....har ikke påstått at dem skulle bli nominert i år da...

poenget her var ikke hva som ble nominert, men hva som betraktes som bra spill.

 

Ok si det sånn, smaken er som baken ja :)

Masse har bare høy avhengighetsfaktor fordi det er enkelt og krever lite initiativ spillerens side.

Disse spillene har reklamefaktor for fulle mugger, antar dem som spør seg hvorfor big borther og annet møkk selger så bra kan konludere med det samme ;)

 

Jo simplere spillet blir jo mere kjøper det: gir jo litt av bilde av den generelle gamer eller hva?

 

Sier ikke alt skal være vanskelig og tregt, bare sier at det går lang tid mellom kvalitet....er mere kvantitet på markede

:shrug:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...