Gå til innhold

Dual Opteron synthesizer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen var jo absolutt ikke ille ihvertfall!!!

 

Heller denne synthen her enn å betale 30.000 for en "vanlig" synth.

Profesjonelle brukere har absolutt behov for minne og prosessorkraft, men den ville ihvertfall ha vært overkill for mitt behov...

 

Synd at den kjører WinXP da...

Synes jeg hører Moby stå på scenen og si "Vent litt - skal bare reboote synth'en min før jeg kan fortsette, og dessuten må jeg installere noen sikkerhets-patcher fra MicroSoft"...

Lenke til kommentar

Bra at også Hardware.no fikk med seg denne 'nyheten' som jeg faktisk skrev om for 6 dager siden i denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=196503

 

Open Labs kommer også med OpenStudio OMX64, en dual Opteron arbeidsstasjon for lydproduksjon:

http://www.openlabs.com/omx64.php

 

:thumbs:

 

Men disse blir vel neppe å få tak i her til lands? :dontgetit:

 

Oppdatering: fikset link.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Prisen var jo absolutt ikke ille ihvertfall!!!

 

Heller denne synthen her enn å betale 30.000 for en "vanlig" synth.

Profesjonelle brukere har absolutt behov for minne og prosessorkraft, men den ville ihvertfall ha vært overkill for mitt behov...

 

Synd at den kjører WinXP da...

Synes jeg hører Moby stå på scenen og si "Vent litt - skal bare reboote synth'en min før jeg kan fortsette, og dessuten må jeg installere noen sikkerhets-patcher fra MicroSoft"...

Lurer på om den har Ctrl alt del knapp(er) :lol:

Lenke til kommentar

Nyyydelig synth! Lurt konsept med åpen arkitektur. Her kan man jo ha liggende et arsenal med softsynther. Synthen vil nok bli mest brukt i studioer, både profesjonelle og hjemmestudioer, tror ikke noen profesjonelle tør bruke den på konserter etc. Dette pga. Win XP. De fleste kjører jo et forenklet konsept på konserter. Selvfølgelig med visse unntak som J.M.Jarre etc. Men i studio er den jo helt rå. Og den kan jo enkelt oppgraderes, ikke så mange andre som kan det. Men den ligger i et litt vanskelig prisleie, jeg tror mange hobbymusikere er villig til å gi opptil 30-35.000 kr for en god workstation, så de fleste går rundt med ønsket om å kjøpe seg en, men det blir bare med det.... Men selvfølgelig for de allerede etablerte er jo prisen ok, faktisk ganske lav om man sammenligner med hva annet utstyr koster.

 

 

Skulle gjerne hatt en selv, men for å få råd til den må jeg selge alt annet utstyr jeg har.... så jeg får nøye meg med mitt Pulsar-system med 10 (6+4) DSP-prosessorer. Hmm.... låter ikke så værst det heller.... :roll:

 

 

Men prisen vil jo synke... og når jeg blir rikere og denne blir billigere, så..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke hver dag du finner en synth som knuser PC'en din i SuperPI eller Memmark osv. Kommer vel en med PCI-X støtte også? Slik at komponisten kan slappe av med litt HL2 mens gitaristen tar en 80-talls (les:10min) solo.

 

Ellers har jeg ikke peil på synth'er, men verden må jo gå fremover på den kanten også...

Lenke til kommentar
Because it is based on our OpenSynth™ platform, NEKO 64™ frees you from all of the frustrating limitations imposed by closed, proprietary systems, while still maintaining the virtues of an all-in-one keyboard instrument.

Er ikke det utsagnet litt tvilsomt - Windows XP er jo nettopp et slikt lukket system :mad:

 

Når de først fokuserer såpass på åpne løsninger, burde de absolutt gått for Linux/BSD isteden. Nyeste linux-kernelen (2.6) har også fått noen oppgraderinger i multitaskingen (inkl preemtive kernel) som gjør det langt mer responsivt, som burde passe bra til synther og slikt. Alternativt kunne man gått for et ordentlig RTOS. Har jo ikke testet synten selv, men syns Windows høres litt utrygt ut.

 

Får håpe noen lager noe slikt i framtiden :)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...