Gå til innhold

Dual Opteron synthesizer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke det utsagnet litt tvilsomt - Windows XP er jo nettopp et slikt lukket system 

 

Når de først fokuserer såpass på åpne løsninger, burde de absolutt gått for Linux/BSD isteden. Nyeste linux-kernelen (2.6) har også fått noen oppgraderinger i multitaskingen (inkl preemtive kernel) som gjør det langt mer responsivt, som burde passe bra til synther og slikt. Alternativt kunne man gått for et ordentlig RTOS. Har jo ikke testet synten selv, men syns Windows høres litt utrygt ut.

 

Får håpe noen lager noe slikt i framtiden

 

Den er linux basert.

 

Sampleren i neko64 er faktisk en utgave av linux sampler som er en avansert sampler

som snart kommer for linux platformen, laget av b.l.a Benno Senoner, så jeg går utfra att os er linux for all software.

 

På den annen side når det gjelder neko64, det er ingenting du kan gjøre med denne workstation synthen som du ikke kan gjøre like godt eller bedre med gigastudio og andre softsynther, eneste fordelen er at det er en veldig kompakt lølsning hvor hardware og software er ferdig integrert, noe som er et stort pluss.

 

Veldig spennende med utviklingen av linuxsampler, den skal visstnok kunne streame samples fra harddisk, og importere giga formatet.

Lenke til kommentar
Kul synth. Tror den tar rotta på det meste av synther som fins der ute...

Tull!

 

Jeg nevner bare:

 

ARP 2600

 

Minimoog

 

Memorymoog

 

Prophet 5

 

Waldorf Wave

 

Ingen idiotisk "arbeidsstasjon" vil noengang kunne "slå" disse :p

 

Blir som å sammenligne biler...

 

 

Ville helle brukt penga på et Kyma kort istedet da eller en signert moog voyager :p

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Tror nok x86 har et "stykke" igjen før den kan konkurrere med dagens DSP'er (Digital Signal Processor) på sigal prosessering. Det blir litt som å sammenligne CPU generert grafikk med GPU generert grafikk.

 

Edit: Det er ikke nødvendig vis forskjell på kvaliteten i prosesseringen, med mindre en ser på realtime prosessering.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Tror nok x86 har et "stykke" igjen før den kan konkurrere med dagens DSP'er (Digital Signal Processor) på sigal prosessering. Det blir litt som å sammenligne CPU generert grafikk med GPU generert grafikk.

 

Edit: Det er ikke nødvendig vis forskjell på kvaliteten i prosesseringen, med mindre en ser på realtime prosessering.

La oss ikke trekke konklusjoner før vi har sett resultater. Vil gjerne se en test av synthen, kanskje den har noen underverker.

Lenke til kommentar
Tror nok x86 har et "stykke" igjen før den kan konkurrere med dagens DSP'er (Digital Signal Processor) på sigal prosessering. Det blir litt som å sammenligne CPU generert grafikk med GPU generert grafikk.

 

Edit: Det er ikke nødvendig vis forskjell på kvaliteten i prosesseringen, med mindre en ser på realtime prosessering.

 

Skjønner ikke hva du snakker om, mener du dsp på synther, eller pci kort som uad-1?

 

uansett så har ikke x86 (og pentium4/mac baserte systemer) et stykke igjen før den kan konkurrere med dagens

hardware synther, de er langt forbi på mange områder, eneste fordelen med hardware basert dsp som ikke er native prossesert i en pc/mac er at alt er ferdig konfiguert og installert mellom softawre og hardware.

 

Du har unntak som uad-1, hvor det er ekstremt gode plugins som kun kan brukes med uad-1 kortet, og enkelte effekenheter som lexicon pcm-90 osv,

men native realtids effekter med like bra og bedre kvalitet er rett runt hjørnet

(nye reverben i gigastudio3 som kommer snart f.eks)

 

analoge synther som prolixin nevnte er selvsagt en annen ting, hva er vel fetere enn en moog voyager?

 

p.s hvis jeg misforstod innlegget ditt så får du ha meg unnskyldt

Lenke til kommentar

Uansett så har "de store" mer erfaring på hvordan lyd skal designes. Det er ikke bare å sample en lyd og dytte det inn i en maskin. :wow:

Hør bare på forskjellene mellom Korg, Yamaha og Roland og f.eks Emu (kjedelige lyder) Noen har en dynamikk og et utrykk som er helt utrolig

 

Jeg for min del hadde ikke betalt 60 000,- for et så lite keyboard når du f.eks kan få en Yamaha Motif med 88 veide tangenter for 31900,- (procom.no) eller en Roland Fantom-X8 med 88 veide tangenter til 27 900,- :mad:

 

Foretrekker heller da et midikeyboard og Reason o.l til en rimelig penge :p

Lenke til kommentar
Tror nok x86 har et "stykke" igjen før den kan konkurrere med dagens DSP'er (Digital Signal Processor) på sigal prosessering. Det blir litt som å sammenligne CPU generert grafikk med GPU generert grafikk.

 

Edit: Det er ikke nødvendig vis forskjell på kvaliteten i prosesseringen, med mindre en ser på realtime prosessering.

 

Skjønner ikke hva du snakker om, mener du dsp på synther, eller pci kort som uad-1?

 

uansett så har ikke x86 (og pentium4/mac baserte systemer) et stykke igjen før den kan konkurrere med dagens

hardware synther, de er langt forbi på mange områder, eneste fordelen med hardware basert dsp som ikke er native prossesert i en pc/mac er at alt er ferdig konfiguert og installert mellom softawre og hardware.

 

Du har unntak som uad-1, hvor det er ekstremt gode plugins som kun kan brukes med uad-1 kortet, og enkelte effekenheter som lexicon pcm-90 osv,

men native realtids effekter med like bra og bedre kvalitet er rett runt hjørnet

(nye reverben i gigastudio3 som kommer snart f.eks)

 

analoge synther som prolixin nevnte er selvsagt en annen ting, hva er vel fetere enn en moog voyager?

 

p.s hvis jeg misforstod innlegget ditt så får du ha meg unnskyldt

Har du Uad-1 ? Den nye Fairchild 670 plug-inen ser snaxy ut!

 

Selv har jeg TC PowerCore som jeg er fornøyd med. Classicverb er digg! Og nå har det kommet software versjon av Virus for Powercore, som jeg tror jeg må kjøpe. :p

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...