Gå til innhold

ATI R420 leveres til partnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker det ble sagt at nv30 kom til å ha en ytelse som var opptil 4 ganger raskere enn gf4 ti4600.

Så jeg tror ikke på noe før jeg ser bevis.

tror ikke det er så usannsynlig. R420 er en helt ny chip, R350/360 er jo bare oppgraderte R300 kjerner. Da R300 kom (9700Pro) var den jo mer enn dobbelt så rask som forgjengeren 8500, og omtrent dobbelt så rask som ti4600

Lenke til kommentar
Husker det ble sagt at nv30 kom til å ha en ytelse som var opptil 4 ganger raskere enn gf4 ti4600.

Så jeg tror ikke på noe før jeg ser bevis.

tror ikke det er så usannsynlig. R420 er en helt ny chip, R350/360 er jo bare oppgraderte R300 kjerner. Da R300 kom (9700Pro) var den jo mer enn dobbelt så rask som forgjengeren 8500, og omtrent dobbelt så rask som ti4600

Tull og fanteri...

 

ATI R300 er ikke dobbelt så rask som Ti4600. Det kan ikke bekreftes fra noe hold, ikke engang de teoretiske hastighetene er dobbelt så høye (båndbredde o.l.).

 

 

-- Forøvrig;

 

Det er ikke R420 som vil få 1600MHz GDDR2; det er nVIDIAs NV40-brikker som vil (i følge ryktene) bli utstyrt med dette.

 

R420 vil bli utstyrt med GDDR3 (også som sagt i følge rykter) som vil operere på en hastighet ~1GHz DDR

Lenke til kommentar
Dobbel ytelse av 9800 pro?

 

Er ikke det litt for vildt?

Jammen les nå hele setninga folkens: "Opptil dobbelt ytelse av Radeon 9800 (pro?)".

 

"Opptil" kan jo bety nesten hva som helst, men IKKE OVER dobbelt av ytelsen til Radeon 9800 (pro?).

 

Jeg tviler ikke på at det sikekrt yter bra, og sikkert bedre enn Radeon 9800 (pro?), men dere må også ta slike skrytetall med en viss klype salt.

Lenke til kommentar
Hype, hype og mere hype. Dobbel ytelse av 9800 PRO du... liksom. Og 1600Mhz RAM? Hvor mye tror dere det ville kostet? Dagens kjappeste 256MB går på rundt 700Mhz? Og kortene koster 5k? Det virker på meg utrolig usannsynelig med 1600Mhz 256MB chips i år.

Vel en del nVidia kort har over 1GHz (500MHz) på minnehastighet.

 

Opptil dobbel ytelse betyr at f.eks. ved 1600*1200 med 16XAF og 6XAA i gitte situasjoner så har de opplevd dobbel ytelse... verken mer eller mindre

Lenke til kommentar
Hype, hype og mere hype. Dobbel ytelse av 9800 PRO du... liksom. Og 1600Mhz RAM? Hvor mye tror dere det ville kostet? Dagens kjappeste 256MB går på rundt 700Mhz? Og kortene koster 5k? Det virker på meg utrolig usannsynelig med 1600Mhz 256MB chips i år.

Hvis jeg flasher skjermkortet mitt med MSI-bios klarer jeg 1.4GHz(les:1400mhz) på minnet...

 

jeg ser ikke på hastigheter som 1.6ghz som utenkelig på GDDR3-brikker vertfall.

Lenke til kommentar
Dobbel ytelse av 9800 pro?

 

Er ikke det litt for vildt?

Jammen les nå hele setninga folkens: "Opptil dobbelt ytelse av Radeon 9800 (pro?)".

 

"Opptil" kan jo bety nesten hva som helst, men IKKE OVER dobbelt av ytelsen til Radeon 9800 (pro?).

Et vanlig salgstriks det der ;)

 

Fra er også mye brukt. Priser fra 99. At alle produktene untatt noe de har grav frem fra søppla, koster 299 eller mer.

 

Man kan sikkert finne et punkt det nye kortet er dobbelt så bra som forgjengeren, men neppe hvis vi ser helheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...