Gå til innhold

ATI R420 leveres til partnere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tull og fanteri...

 

ATI R300 er ikke dobbelt så rask som Ti4600. Det kan ikke bekreftes fra noe hold, ikke engang de teoretiske hastighetene er dobbelt så høye (båndbredde o.l.).

Minne båndbredden er ikke langt ifra det dobbelte. R9700Pro har over dobbel så høy teoretisk pixelrate.

Som nevnt er R9700Pro opptil 3 ganger raskere enn GF4Ti4600.

 

Det var forøvrig R423 som skal være opptil dobbel så rask som R350 og det er nok i shader begrenset situasjoner.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Vil tippe ytelsen kommer til å ligge 20-30% over dagens kort.

R9700 20-30% raskere enn gf4ti

gf4ti ca 30% kjappere enn gf3ti og r8500

gf3ti ca 30% kjappere enn gf2ti i dx7

osv...

 

[edit:] Dette er temmelig brutalt regnet etter 3dmark01 resultater, ikke heng meg :no: [/edit]

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Dobbel teoretisk minnebåndbredde betyr ikke dobbel ytelse. At de i det hele tatt gidder kaste bort så mye penger på en del av arkitekturen som sansyneligvis kommer til å stå svært mye ubrukt er hinsides meg.

 

Det er nemlig mye enklere å doble teoretisk maksimumsbåndbredde og hevde det som en performance-stat til folk som ikke har greie på data... verre er det å pumpe ut et skjermkort med dobbel ytelse av det forrige hvert halvår. Resultatet er at kortene blir dyrere og dyrere og sløser mer og mer båndbredde i jaget om å lure flest mulige kunder :thumbdown:

Lenke til kommentar

Med FSAA og Aniso, så opplevde man jo ganske brutalt mye bedre (2x - 5x) ytelse på 9700 Pro i forhold til GF4ti. Det er jo først da man får luftet kortene skikkelig, uten FSAA og Aniso er kortene ofte begrenset av CPUen, og dermed vil kortet virke som om det bare er 20-30% raskere enn motparten.

 

Jeg vil bli meget overrasket dersom R420 ikke er opptil dobbelt så raskt som R350.

Lenke til kommentar
Dobbel teoretisk minnebåndbredde betyr ikke dobbel ytelse. At de i det hele tatt gidder kaste bort så mye penger på en del av arkitekturen som sansyneligvis kommer til å stå svært mye ubrukt er hinsides meg.

 

Det er nemlig mye enklere å doble teoretisk maksimumsbåndbredde og hevde det som en performance-stat til folk som ikke har greie på data... verre er det å pumpe ut et skjermkort med dobbel ytelse av det forrige hvert halvår. Resultatet er at kortene blir dyrere og dyrere og sløser mer og mer båndbredde i jaget om å lure flest mulige kunder  :thumbdown:

R350 var ikke akkurat en dobbling av ytelsen fra R300, samme gjelder NV30 til NV35. Det er nå 17 måneder siden R300 ble lansert og neste generasjon er ennå ikke ute.

 

Dagens high-end kort mister en del ytelse med FSAA (spesielt FX kortene) så er det er nok ganske mye å hente med høyere minnebåndbredde. Farge kompresjon som har gjordt FSAA veldig brukbart selv på mid-range kort vil visnok bli mindre effektivt i "morgendagens spill", så høy minnebåndbredde vil da bli ganske viktig. Bruk av float-point precision vil heller ikke gjøre båndbredde kravet mindre.

Lenke til kommentar
R350 og NV35 var ikke nye kjerner... bare de samme gamle med et par små forbedringer, derfor ikke den helt store ytelsesøkningen...

Som nettopp er poenget mitt, ytelsen dobbles ikke hvert halvår.

 

Du kan alikevel finne opptil 20%+ forskjeller på et 9800Pro kort og et 9800XT

Ikke med et 256MB R9800Pro kort.

Lenke til kommentar
Som nettopp er poenget mitt, ytelsen dobbles ikke hvert halvår.

 

Du kan alikevel finne opptil 20%+ forskjeller på et 9800Pro kort og et 9800XT

Ikke med et 256MB R9800Pro kort.

Ah, greit å lese et innlegg utifra sammenhengen ja :p

 

 

Hmm nei kanskje ikke med et 256MB 9800 Pro kort, men forskjeller er det jo og de kommer fra høyere klokkefrekvens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...