Gå til innhold

GUIDE: Vi måler ytelsen til de fire store, (og norske Vivaldi, da) (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å teste en nettleser som ikke kan lastes ned har vel ikke noen stor verdi. HW burde vurdere å kutte Edge som tydeligvis ikke ønsker å være et alternativ for alle.

 

En kan spørre seg om det har noen verdi å teste nettlesere med java som vi (nesten) ikke bruker lenger. Heller ikke hvor mye minne den bruker. Det ville vært mer relevant hvor mye SSD den bruker i forhold til hvor mye minne. Min og de fleste andre sin PC har mye minne, og en SSD som har en begrensning på antall skriving. Jeg vil heller foretrekke en nettleser som bruke mye minne og lite SSD sammenlignet med mye SSD og lite minne. Det er ikke noen begrensing på skrivinger til minnet !

 

Kjører fortsatt opera 12.18, der har jeg all mailen min !!! Andrevalget blir Vivaldi 1.5

Lenke til kommentar

 

 

 

Og safari?

 

Dette er jo testet på Windows. Ingen som bruker Safari der vet du ;)

Safari støttes ikke i Windows, så det blir litt vansklig ja :p
Riktig. Den er ikke noe vi har bruk for heller.

Det kan ikke leses av artikkelen at dette er en platformavhengig test. Og siden det nevnes at safari har 25% andel av hw.no ladninger, så savnet jeg statistikken.

 

At vi ikke har bruk for safari et et helt uaktuell, og umodent, argument.

 

Safari er en av de kommersielle utgavene av open source prosjektet WebKit. WebKit kan kompileres på Windows, og alle andre plattformer for den saks skyld.

 

Jeg skulle likt å se en kryssplatformtest av nettlesere. En test på Windows har begrenset verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å teste en nettleser som ikke kan lastes ned har vel ikke noen stor verdi. HW burde vurdere å kutte Edge som

En kan spørre seg om det har noen verdi å teste nettlesere med java som vi (nesten) ikke bruker lenger. Heller ikke hvor mye minne den bruker. Det ville vært mer relevant hvor mye SSD den bruker i forhold til hvor mye minne. Min og de fleste andre sin PC har mye minne, og en SSD som har en begrensning på antall skriving. Jeg vil heller foretrekke en nettleser som bruke mye minne og lite SSD sammenlignet med mye SSD og lite minne. Det er ikke noen begrensing på skrivinger til minnet !

JavaScript har ingenting med Java å gjøre. Praktisk talt alle sider bruker JavaScript.

 

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Aner ikke hva som går av Firefox nå om dagen, men selv i safe-mode (dvs. med alle extensions avslått) bruker den gjerne 15-30 % CPU (i7 3770K) ved åpning av enkelte sider.

La inn Ff x64 nylig, og med full reinnstallering av leseren (slettet all bruker data), men uten at det hjalp noe som helst.

 

At den bruker 1,5 - 2 GB RAM er helt OK for meg, men CPU bruken selv ved casual bruk går over alle grenser!

 

La for moro skyld inn Firefox v3.6.28 igjen for å sammenlikne - ja, flere sider fungerte ikke som dem skulle, men CPU bruken lå på <- 10%. Og med ~150 MB RAM ved åpning av de samme sidene som nyeste (pr. idag. v.51.0.1 x64).

 

Not good, Mozilla...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...