Gå til innhold

Denne nye brikken visker ut skillet mellom smartklokker og mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

innebygget LTE-modem

Åpner dette for tale uten mobiltelefon (VoLTE) eller bare datatrafikk?

 

Personlig mener jeg smart-begrepet har vært massivt misbrukt i og med at man ikke kan ringe med disse klokkene. Tale etter min mening en grunnleggende forutsetning for å kalle de smarte.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Forstår egentlig ikke hvorfor vi fremdeles tviholder på fysiske simkort? De har riktignok blitt mindre og mindre med årene, men løsninger som e-SIM må da gi langt mer mening på alle mulige måter? Da tenker jeg ikke bare på små enheter som smartklokker, men også telefoner, nettbrett osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har ikke innebygget LTE modem i sin A10. Er A10 da en smartklokke SoC?

 

Innebygging eller ikke handler om plass, pris, strømforbruk osv. Det gjør det ikke mer/mindre klokkevennlig nødvendigvis.

 

De sier ikke at brikken er for ha-på-dingser fordi den har LTE innebygget. De sier den først og fremst er bygget for ha-på-dingser, og de sier at gapet mellom smarttelefoner og ha-på-dingser tettes, nettopp fordi denne brikken da også har LTE, BT og WiFi innebygget.

 

Jeg må jo innrømme at selv ser jeg ikke det store skillet som 3G vs 4G, men heller krafta som ligger i enhetene, da...

Lenke til kommentar

e-SIM er det noe som heter. Håper det kommer fortere en svint  :wee:

Samsung har allerede Gear smartklokker med e-SIM :)

 

Forstår egentlig ikke hvorfor vi fremdeles tviholder på fysiske simkort? De har riktignok blitt mindre og mindre med årene, men løsninger som e-SIM må da gi langt mer mening på alle mulige måter? Da tenker jeg ikke bare på små enheter som smartklokker, men også telefoner, nettbrett osv..

Operatørene har ikke støtte for e-SIM enda. Si at Note 7 kom til Norge med e-SIM og ikke brant opp på veien bort hit. Da måtte du jo hatt OneCall abonnement tror jeg. Ingen andre som har det. Så vi må nok vente litt til, og så kommer det gjerne med en større launch av en modell som selger mye.

 

 

Apple har ikke innebygget LTE modem i sin A10. Er A10 da en smartklokke SoC?

 

Innebygging eller ikke handler om plass, pris, strømforbruk osv. Det gjør det ikke mer/mindre klokkevennlig nødvendigvis.

 

De sier ikke at brikken er for ha-på-dingser fordi den har LTE innebygget. De sier den først og fremst er bygget for ha-på-dingser, og de sier at gapet mellom smarttelefoner og ha-på-dingser tettes, nettopp fordi denne brikken da også har LTE, BT og WiFi innebygget.

 

Jeg må jo innrømme at selv ser jeg ikke det store skillet som 3G vs 4G, men heller krafta som ligger i enhetene, da...

 

Men poenget mitt er at smarttelefoner ikke nødvendigvis har LTE innebygget. Så gapet mellom ha-på-dingser og smarttelefoner kan ikke tettes med å inkludere LTE modem i SoC, når noen gjør det, og noen ikke gjør det for smarttelefoner.

 

For forbrukere er det 0 forskjell på de to.

Lenke til kommentar

dagens generasjons smartklokke er så ubehagelig.. når batteritiden varer mer enn ett år kan jeg da vurdere å kjøpe.

Jeg har ikke noe i mot å lade daglig så lenge det går passe fort (f.eks mens jeg lager middag, siden det ikke er trygt å lade om natta). Men jeg savner noe så smart som å kunne ringe med klokka. Det må komme på plass før jeg gidder å kjøpe.

Lenke til kommentar

Man burde byne med li-fe baterier i mobile enheter slik at de kan lades fortere

Li-fe kan lades 10 ganger raskere enn li-po og li-ion

Vet ikke helt hvor store de er i forhold til kapasitet men tror ikke det er store forskjellen..

Hva gjør det vel om telefonen er 1mm fetere...

Lenke til kommentar

Man burde byne med li-fe baterier i mobile enheter slik at de kan lades fortere

Li-fe kan lades 10 ganger raskere enn li-po og li-ion

Vet ikke helt hvor store de er i forhold til kapasitet men tror ikke det er store forskjellen..

Hva gjør det vel om telefonen er 1mm fetere...

Hvis Li-fe hadde vært bedre hadde de nok brukt det. Det har nok ulemper som gjør det dårligere i mobiler.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...