Gå til innhold

De første spillscenene fra Mass Effect: Andromeda er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg er direkte fornærmet når jeg så på denne delen av pressekonferansen... De dolker xbox og pc så hardt i ryggen med å si at dette er designet for ps4, når det var på xbox det startet og pc kort etter det. Playstation fikk ikke spille det første spillet før i 2012. Og i tillegg skryter de av den nye playstation for at den kommer så fort og at den har HDR støtte... ja for det har liksom ikke allerede xbox one s? han snakker jo som om den ikke eksisterer. Og jeg begynner å lukte en svak pc port her, og hvis det er tilfellet blir jeg oppriktig forbanna, for det er ingenting som kan vise grafikken i et spill som bruker frostbite bedre enn på pc! Og hvis man da har en ræva port som throtler hva pcen kan vise frem og hvordan set-up for tastatur og mus skal være så har man ødlagt spillet.

 

her er No Man's Sky et prakt eksemplar på ræva port. Måten du styerer deg rundt i menyene og trykker på ting gir ikke mening på pc..

 

 

Kjøpt og betalt så det holder... pc gjorde bioware hva de har blitt, de burde ikke glemme det!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ok, 4k grafikk, ser sikkert bra ut. Jeg eier ikke en 4k skjerm for øyeblikket. Men hva med gameplayet?

 

Fallout 4 ser bra ut (ifg meg selv) men dialogen med npc er elendig. Hadde satt mer pris på et rpg som hadde 10 år gammel grafikk men et dialog system som virket levende og der hva man sa til npc hadde noe å si, annet enn option 1: "jeg sier dette på en sint måte" 2: "jeg sier dette på en snill måte" 3: "Jeg er ond"

 

Og hva man sa hadde følger for verdenen. Altså om man satt mye poeng i intelligence så kunne man snakke seg ut av kamper som mer combat orienterte classer\builds ikke tillot. Mens en character med lite iintelligence ikke ville fått opp valgene som den med høy ville fått.

 

Poenget mitt er at hvorfor er grafikken det grafikken som får hovedfokus, når den egentlig ikke er så viktig.

 

Det var ikke grafikken som fikk meg til å spille Mass Effect 1,2,3 det var storyen og world building...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Måten du styerer deg rundt i menyene og trykker på ting gir ikke mening på pc..

 

På en side er jeg enig at det ser litt rotete ut, men på en annen side minner det meg om The Division og det funka helt greit for min del (pc), så får bare krysse fingra.

(Eksempel i videoen der han trykker/holder inne trekant på PS4'n, blir feks tasten E eller F feks på PC, mest standard "interaction" knappen(e)).

 

Klar over at dette var/er alpha/pre-alpha , men jeg reagerte litt på at han gikk rundt helt alene også plutselig dukka det opp 3 stk (companions)? i cutscenen... 

Jeg håper ikke det blir slikt, -at man bare ser companions når det er fighting & cutscenes. :/ 

Lenke til kommentar

Så denne historien finner visst sted lenge etter hendelsene i den opprinnelige trilogien. Jeg er spent på hvordan de kobler den med hva som skjedde på slutten av ME3, om i det hele tatt. Jeg forventet nesten at de skulle gå for en prequel i stedet. Det er tross alt mange kriger vi hører om som skjedde lenge før ME1 og som kunne vært interessante settinger.

Lenke til kommentar

Så denne historien finner visst sted lenge etter hendelsene i den opprinnelige trilogien. Jeg er spent på hvordan de kobler den med hva som skjedde på slutten av ME3, om i det hele tatt. Jeg forventet nesten at de skulle gå for en prequel i stedet. Det er tross alt mange kriger vi hører om som skjedde lenge før ME1 og som kunne vært interessante settinger.

 

Jeg tror karakterene i ME Andromeda dro før hendelsene i ME3. Så da slipper de å tenke på det :p

Lenke til kommentar

 

Så denne historien finner visst sted lenge etter hendelsene i den opprinnelige trilogien. Jeg er spent på hvordan de kobler den med hva som skjedde på slutten av ME3, om i det hele tatt. Jeg forventet nesten at de skulle gå for en prequel i stedet. Det er tross alt mange kriger vi hører om som skjedde lenge før ME1 og som kunne vært interessante settinger.

 

Jeg tror karakterene i ME Andromeda dro før hendelsene i ME3. Så da slipper de å tenke på det :p

Så "valgene" på slutten av 3 er (nok en gang) 100% invalidert? De burde virkelig ha endret den i større grad. Tror nok ikke Andromeda-trilogien(?) kommer til å bli like populær.

 

Får takke seg til ME1, 2, 95% av 3, og gå headcanon/MEHEM resten. Slutten drepte i praksis sequels i Melkeveien, og skadeskjøt fansen stygt.

 

Flisespikking, men et ganske viktig punkt. Ingen som hadde tech til å ta seg til Andromeda hvis de dro før/mens Reaperne kom.

Lenke til kommentar

"Om du ikke ser dette på en 4k skjerm, finn en og kom tilbake". Wow, for en kjip måte å starte en presentasjon på. Virker mer som en tech video for 4k og Playstation Neo fremfor Mass Effect Andromeda, noe som gir meg en litt dårlig følelse.

 

Men gleder meg fortsatt til mer Mass Effect. Håper bare de klarer å finne det beste fra de forrige spillene, at de har lært noe derfra og ikke minst at vi får en god PC port. "Alt" skal jo lages til konsoll nå for tiden virker det som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Om du ikke ser dette på en 4k skjerm, finn en og kom tilbake". Wow, for en kjip måte å starte en presentasjon på. Virker mer som en tech video for 4k og Playstation Neo fremfor Mass Effect Andromeda, noe som gir meg en litt dårlig følelse.

 

Man kan ikke reklamere for 4K-grafikk utenom på en 4K-skjerm, så de har litt av en markedsføringsutfordring der.

 

Mtp hvor få spill det er nå som utnytter PS4 sin styrke til fulle så tror jeg det tar lang tid før det blir mange nok spill som bruker 4K til at det er verdt å ta investeringen.

Lenke til kommentar

Så "valgene" på slutten av 3 er (nok en gang) 100% invalidert? De burde virkelig ha endret den i større grad. Tror nok ikke Andromeda-trilogien(?) kommer til å bli like populær.

 

Får takke seg til ME1, 2, 95% av 3, og gå headcanon/MEHEM resten. Slutten drepte i praksis sequels i Melkeveien, og skadeskjøt fansen stygt.

 

Flisespikking, men et ganske viktig punkt. Ingen som hadde tech til å ta seg til Andromeda hvis de dro før/mens Reaperne kom.

Bioware har hele tiden vært 100% klare på at dette er en ny historie og valgene du gjorde i ME1-3 vil i bestefall ha minimal innblanding. Det hadde heller ikkje gitt mye mening da dette foregår i en helt annen Galakse som er helt utenom Shepards innflytelse område. ME 1-3 foregikk i Melkeveien, mens ME:Andromeda foregår i Andromeda

Endret av SynT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...