Gå til innhold

Slik fikk vi orden i kabinettet vårt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luke i LinusTechTips har bevist at det ikke har noe å si hvor fult og rotete det er inne i kabinettet

 

Med litt forbehold. Ledninger her og der stopper lite av luftflyten i kabinettet, men om man virkelig begynner å stenge igjen flyten fra kabinettvifter og ender med stagnert luft vil det få en effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Luke i LinusTechTips har bevist at det ikke har noe å si hvor fult og rotete det er inne i kabinettet

 

Med litt forbehold. Ledninger her og der stopper lite av luftflyten i kabinettet, men om man virkelig begynner å stenge igjen flyten fra kabinettvifter og ender med stagnert luft vil det få en effekt.

Hvis du klarer å pakke lednigene tettere enn dette så kan det henn at du får litt effekt. https://www.youtube.com/watch?v=YDCMMf-_ASE

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Luke i LinusTechTips har bevist at det ikke har noe å si hvor fult og rotete det er inne i kabinettet

 

Ikke særlig overraskende. Personlig rydder jeg bare kabler for å gjøre det enklere å ta ut enkelte komponenter, men det skader selvfølgelig ikke å ha ryddighet i kabinettet.

 

AtW

 

 

Helt riktig, og har selvfølgelig hurtigkoplinger på alle komponenter som er vannavkjølt, for at det er enda lettere å vedlikeholde/bytte ut hardware. Jeg ser på monitorene, ikkje inne i kabinettene. Noen har en rar hobby der de ser mest inn i vinduet på kabinettet :p

Lenke til kommentar

 

 

Luke i LinusTechTips har bevist at det ikke har noe å si hvor fult og rotete det er inne i kabinettet

Med litt forbehold. Ledninger her og der stopper lite av luftflyten i kabinettet, men om man virkelig begynner å stenge igjen flyten fra kabinettvifter og ender med stagnert luft vil det få en effekt.

Hvis du klarer å pakke lednigene tettere enn dette så kan det henn at du får litt effekt.

 

 

Han blokket absolutt ingenting i det nedre kammeret for PSU da, men kan jo hende selv det ikke hadde gitt særlig temperaturøkning.

Lenke til kommentar

Kan godt hende jeg stempler meg selv som autist med mine tvangstanker her, men er jeg den eneste som synes det er gøy å bedrive med kabelrydding? Jeg får en skikkelig mestringsgølelse når kabinettet ser så bra ut som det kan, selv om det er ei metallplate som gjerne dekker til det som en gang var kjent som kabelsalat XD

 

post-205431-0-97796100-1469116279_thumb.jpg

 

Nå skal det være sagt at om en har stort nok kabinett så er vel kabelrydding bare for utseende og ordens skyld, vil jeg tro og mene :p

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...