Gå til innhold

Nytt Microsoft-verktøy reinstallerer Windows 10 uten «crapware»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha foretrukket betegnelsen bloatware hadde det ikke vært for at vi gang på gang ser at denne ekstra programvaren er i en egen klasse når det kommer til sikkerhetshull. Da ufarliggjør betegnelsen "bloat" det når det faktisk er noe som burde fjernes av andre årsaker.

 

Ellers er jo dette en god nyhet for alle som ikke er selvbyggere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trodde et øyeblikk det var alt dritet microsoft bundler med win10 en kunne fjerne, men det var det altså ikke.

 

Det er en fyr som har laget et skikkelig godt stykke programvare for akkurat det, husker ikke hva det het for noe men jeg tror det startet på L og har en pingvin som maskott ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

En bedre måte å "refreshe" en maskin på er å kvitte seg med hele Windows. Blir kvitt bloatware/crapware, tvilsomme Microsoft-policies når det gjelder privacy, samt OSet i seg selv ! Mange fluer i en smekk det.

 

Og joda, jeg vet at mange dessverre er nødt til å bruke Windows. Men det er også mange som kun bruker det fordi de ikke vet mer om alternativene.

Lenke til kommentar

En bedre måte å "refreshe" en maskin på er å kvitte seg med hele Windows. Blir kvitt bloatware/crapware, tvilsomme Microsoft-policies når det gjelder privacy, samt OSet i seg selv ! Mange fluer i en smekk det.

 

Og joda, jeg vet at mange dessverre er nødt til å bruke Windows. Men det er også mange som kun bruker det fordi de ikke vet mer om alternativene.

Finnes ikke ett fullgodt alternativ, så da får man heller gjøre noen tweaks.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

En bedre måte å "refreshe" en maskin på er å kvitte seg med hele Windows. Blir kvitt bloatware/crapware, tvilsomme Microsoft-policies når det gjelder privacy, samt OSet i seg selv ! Mange fluer i en smekk det.

 

Og joda, jeg vet at mange dessverre er nødt til å bruke Windows. Men det er også mange som kun bruker det fordi de ikke vet mer om alternativene.

Hvilke alternativer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...