Gå til innhold

Bluetooth 5 dobler rekkevidden og firedobler hastigheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelkommentar:

 

Unnskyld, men i forhold til hvilken 4.x versjon er det DU har sett for deg at det firedobler hastigheten på?

 

I dag har man Bluetooth 4.0, 4.1 og den såvidt introduserte 4.2 versjonene ganske friskt i omsetning på enheter om en annen i butikkene. 4.2 er betydelig bedre enn de to andre eldre versjonene. 4.2 har noe bedre hastighet også som et av trumfkortene.

 

Så det skal papirlanseres nå 16. juni. Når vil man se enheter da med versjon 5, i 2017-2019 en eller annen gang?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Artikkelkommentar:

 

Unnskyld, men i forhold til hvilken 4.x versjon er det DU har sett for deg at det firedobler hastigheten på?

 

I dag har man Bluetooth 4.0, 4.1 og den såvidt introduserte 4.2 versjonene ganske friskt i omsetning på enheter om en annen i butikkene. 4.2 er betydelig bedre enn de to andre eldre versjonene. 4.2 har noe bedre hastighet også som et av trumfkortene.

 

Så det skal papirlanseres nå 16. juni. Når vil man se enheter da med versjon 5, i 2017-2019 en eller annen gang?

 

 

 

 

- Jeg tar det for god fisk at dem med bruk av X i "4.x" greier alt som har med "versjon 4" å gjøre under samme kam...

Det skal visst nok være snakk om at ved utgangen av 2016 så vil BT5.0 kunne tillate 2.0 Megabit/s over en rekkevidde på opp til 120m.

Det vil jeg nå tørre å påstå at er ganske så respektabelt, eller hurr?

 

Men som Hu5um sa...

En får vente å se til 16.Juni...

Lenke til kommentar

Blåtann er shit og har alltid vært shit. På tide å droppe hele teknologien og la Wifi overta. Jeg ville mye heller hatt alt av dingser og duppeditter koblet i nettverk enn blåtann som har stor begrensninger. Dårlig rekkevidde, mister man tilkobling kobles det ikke alltid automatisk opp igjen etc. Ellers takk. At noe har blåtann idag er for meg det samme som at vi hadde IR på mobilene på 90 tallet. Funket det og, men det forsvant jaggu også

Lenke til kommentar

Nå er vi kommet til 17. juni. Forventer helst å lese en oppdatert artikkel, eller en ny artikkel nå siden nyheten skulle slippes i går 16. juni.

De jobbert sikkert med en artikkel, men iTavisen har kommet med artikkel om Blluetooth 5 i dag.

Endret av Hu5um
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...