Gå til innhold

SAMLETEST: Kan disse sporingsbrikkene hamle opp med Chipolo og Tile?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg blir provosert av denne artikkel.

 

jeg ringte personlig til produsenten av Ihere3 den som faktisk lager den riktige.

og de siger at de ikke støtte denne fra clas

 

som Paaland sier så er dette produktet ikke testet nøye av experten. jeg har hatt 2 av disse og det er bare søppel, mistet konstant forbinnelsen med telefonen og slukte masse strøm fra mobilen.

 

om dere skal lage en slik "test" så må dere gjøre det ordenlig.

 

BTW, ikke løp og kjøp Ihere3, den er ikke verdt 149 kr

Lenke til kommentar

Hva er dette for elendig test? Som andre skriver her får den total slakt på Clas Ohlson sin egen webside. Det aller første jeg gjorde når jeg leste om denne testvinneren, var å sjekke hva faktiske kjøpere av dette produktet mente ved å besøke CO sin side (som dere selv linker til). Det tok meg akkurat 2 sekunder å se at produktet har blitt slaktet. Det aller MINSTE dere kunne ha gjort var å kommentere denne slakten og sammenlignet med deres egne erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støttet XY Find It på Kickstarter i sin tid. Kan ikke anbefale noen å kjøpe den. Min erfaring er at den falt ut veldig ofte, til tross for at det den lå 20 cm unna mobilen. På papiret virker det som en smart løsning, men i praktisk bruk har jeg helt gitt opp å bruke den.

Lenke til kommentar

Vedr Chipolo -Kan ikke så mye om dette her, men kan en del om datasikkerhet. Får umiddelbart litt dårlig smak i munnen av at min brikke skal kunne spores av andres telefoner og vice versa.

Savner litt mer praktisk info som dette i testen:

Er "globalt" søk en funksjon man kan skru av?

Jeg forstår det sån at man skal riste på brikken for å spore mobilen sin. Vil dette si at hver gang man mister brikke i bakken eller den får slag på annet vis så starter mobilen din å ule?

Lenke til kommentar

 

...

I 22 av 24 anmeldelser har den får fullstendig slakt hos clasohlson

 

Nok et kjøpt&betalt artikkel på bestilling?..

 

 

Om du har beviser på at tek.no er korrupte, så foreslår jeg at du anmelder de, om det bare er noe du trekker opp av hatten, så foreslår jeg at du slutter med den slags beskyldninger, det stiller deg i et dårlig lys.

 

AtW

Lenke til kommentar

iHere3 slaktes på Clas Ohlson (http://www.clasohlson.com/no/iHere3-n%C3%B8kkelfinner/36-5807) med bare 1.2 av 5 stjerner. De fleste klager på at den mister kontakt med telefonen etter noen timer og man må trykke knappen daglig for å holde den "våken". Samt at den trekker mye strøm fra telefon. Har dere kanskje ikke testet lenge nok for å finne slike svakheter?

 

Hei! Vi er klare over at produktet kommer dårlig ut på nettsiden til Clas Ohlson, men det kan vi på mange måter rett og slett ikke skjønne. Undertegnede har i to uker hatt de seks sporingsbrikkene med seg stort sett overalt, i tillegg til Chipolo-en fra forrige test. Strømforbruket har vi ikke opplevd noe problem med overhodet, og det virker veldig rart at man skulle gjøre det også. Brikkene kommuniserer tross alt nesten utelukkende ved Bluetooth LE-standarden, og appene i seg selv er designet for å trekke minimalt med strøm.

 

Vi har heller ikke måttet holde brikken «våken» på noe vis, og i motsetning til for eksempel Protag-brikkene og XY Find It så mistet ikke iHere3 kontakten med telefonen så lenge de befant seg innenfor rimelig avstand av hverandre (30 meter).

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Vedr Chipolo -Kan ikke så mye om dette her, men kan en del om datasikkerhet. Får umiddelbart litt dårlig smak i munnen av at min brikke skal kunne spores av andres telefoner og vice versa.

Savner litt mer praktisk info som dette i testen:

Er "globalt" søk en funksjon man kan skru av?

Jeg forstår det sån at man skal riste på brikken for å spore mobilen sin. Vil dette si at hver gang man mister brikke i bakken eller den får slag på annet vis så starter mobilen din å ule?

Hei! Skjønner godt at dette bekymrer deg, men jeg kan berolige deg med at sporingen er et engangsvarsel, og ikke sier noe om hvem du er. Informasjonen er også kryptert. Man kan også absolutt skru av «Community Search» (eller de andre, like tjenestene).

 

Angående ristingen, så er svaret på det nei. Brikken må ristes i korte intervaller ganske raskt for å aktiveres, og ett stort fall eller lange bevegelser (som ved løping) aktiverer den aldri eller svært, svært sjelden (tror bare jeg har opplevd det én gang).

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Støttet XY Find It på Kickstarter i sin tid. Kan ikke anbefale noen å kjøpe den. Min erfaring er at den falt ut veldig ofte, til tross for at det den lå 20 cm unna mobilen. På papiret virker det som en smart løsning, men i praktisk bruk har jeg helt gitt opp å bruke den.

Hei! Det er jeg helt enig i. Brikken trenger en god del justeringer før jeg ville anbefalt noen å bruke den. Den evinnelige pipingen var også vanskelig å stoppe når den først hadde kommet i gang.

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Hva er dette for elendig test? Som andre skriver her får den total slakt på Clas Ohlson sin egen webside. Det aller første jeg gjorde når jeg leste om denne testvinneren, var å sjekke hva faktiske kjøpere av dette produktet mente ved å besøke CO sin side (som dere selv linker til). Det tok meg akkurat 2 sekunder å se at produktet har blitt slaktet. Det aller MINSTE dere kunne ha gjort var å kommentere denne slakten og sammenlignet med deres egne erfaringer.

Hei! Som du kan lese av svaret vårt til «paaland» litt lenger oppe, så er vi fullt klare over at brikken ikke kommer godt ut på Clas Ohlson sine sider. Problemene som nevnes her har vi imidlertid ikke merket noe til, og vi står derfor fast i vår konklusjon: brikken er et godt produkt. 

 

– Torstein

Lenke til kommentar

...

Bare stiller spørsmål der det er naturlig å stille ett. tek.no er nok et "lost cause" - håpet mitt er nok ute.

 

Utelukker nok ikke at det er bare min vrangforestilling som slår inn her - men med godt over 10 år hardware, ser ikke du de samme trekkene AtW ?

Dette blir off-topic - det store saken her at gang på gang så ser jeg tester som ender opp i favør til annonsører til tek.no

 

Det kan bety både at det er usedvanlig heldig med annonsører som alle leverer virkelig flotte produkter eller at det er noe som lukter litt mistenkelig her.

 

Nå er det slikt at det er ytterst få som bryr seg om journalistisk integritet - og de ordene har nok forlat tek.no sammen med akam.no - men det er lov å håpe.

Lenke til kommentar

 

...

Bare stiller spørsmål der det er naturlig å stille ett. tek.no er nok et "lost cause" - håpet mitt er nok ute.

 

Utelukker nok ikke at det er bare min vrangforestilling som slår inn her - men med godt over 10 år hardware, ser ikke du de samme trekkene AtW ?

Dette blir off-topic - det store saken her at gang på gang så ser jeg tester som ender opp i favør til annonsører til tek.no

 

Det kan bety både at det er usedvanlig heldig med annonsører som alle leverer virkelig flotte produkter eller at det er noe som lukter litt mistenkelig her.

 

Nå er det slikt at det er ytterst få som bryr seg om journalistisk integritet - og de ordene har nok forlat tek.no sammen med akam.no - men det er lov å håpe.

Personlig har jeg ikke sett annonser for hverken Clas eller dette produktet på tek.no.

 

Videre har jeg heller ikke sett noen andre sammenhenger mellom testvinnere og reklame. Men, testvinnere er ofte produktet med noe tyngde, og som man også gjerne ville reklamere for på slike sider. Altså, en gaming skjerm som er dyr vil trolig gjøre det bra på en test, samtidig vil det være naturlig for eksempelvis Asus å reklamere på tek.no.

 

Skal man komme med slike påstander bør man dokumentere eller eksemplifisere, ikke bare slenge påstander av denne typen.

Lenke til kommentar

iHere3 slaktes på Clas Ohlson (http://www.clasohlson.com/no/iHere3-n%C3%B8kkelfinner/36-5807) med bare 1.2 av 5 stjerner. De fleste klager på at den mister kontakt med telefonen etter noen timer og man må trykke knappen daglig for å holde den "våken". Samt at den trekker mye strøm fra telefon. Har dere kanskje ikke testet lenge nok for å finne slike svakheter?

 

 

Kjenner jeg blir provosert av denne artikkel.

 

jeg ringte personlig til produsenten av Ihere3 den som faktisk lager den riktige.

og de siger at de ikke støtte denne fra clas

 

som Paaland sier så er dette produktet ikke testet nøye av experten. jeg har hatt 2 av disse og det er bare søppel, mistet konstant forbinnelsen med telefonen og slukte masse strøm fra mobilen.

 

om dere skal lage en slik "test" så må dere gjøre det ordenlig.

 

BTW, ikke løp og kjøp Ihere3, den er ikke verdt 149 kr

 

 

 

...

I 22 av 24 anmeldelser har den får fullstendig slakt hos clasohlson

 

Nok et kjøpt&betalt artikkel på bestilling?..

 

 

 

Hva er dette for elendig test? Som andre skriver her får den total slakt på Clas Ohlson sin egen webside. Det aller første jeg gjorde når jeg leste om denne testvinneren, var å sjekke hva faktiske kjøpere av dette produktet mente ved å besøke CO sin side (som dere selv linker til). Det tok meg akkurat 2 sekunder å se at produktet har blitt slaktet. Det aller MINSTE dere kunne ha gjort var å kommentere denne slakten og sammenlignet med deres egne erfaringer.

 

Det første man må huske er at de som oftest skriver tilbakemeldinger er de som opplever problemer med produktene. Om CO har solgt, tall ut fra det blå, 10K slik, så er noen og tyve tilbakemeldinger av negativ karakter ikke nødvendigvis så ille.

 

Enda videre kan noen av disse problemene også være relatert til annet utstyr brukeren har. Det kan også være tidligere revisjoner som hadde problemer som er oppdaterte i nyere produksjonslinjer osv.

 

Poenget er at det er mange faktorer som spiller inn, og det vil derfor også kunne slå forskjellig ut til forskjellige brukere. Mener dere oppriktig at man skal basere en test på andres erfaringer fremfor sine egne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

iHere3 slaktes på Clas Ohlson (http://www.clasohlson.com/no/iHere3-n%C3%B8kkelfinner/36-5807) med bare 1.2 av 5 stjerner. De fleste klager på at den mister kontakt med telefonen etter noen timer og man må trykke knappen daglig for å holde den "våken". Samt at den trekker mye strøm fra telefon. Har dere kanskje ikke testet lenge nok for å finne slike svakheter?

 

 

Kjenner jeg blir provosert av denne artikkel.

 

jeg ringte personlig til produsenten av Ihere3 den som faktisk lager den riktige.

og de siger at de ikke støtte denne fra clas

 

som Paaland sier så er dette produktet ikke testet nøye av experten. jeg har hatt 2 av disse og det er bare søppel, mistet konstant forbinnelsen med telefonen og slukte masse strøm fra mobilen.

 

om dere skal lage en slik "test" så må dere gjøre det ordenlig.

 

BTW, ikke løp og kjøp Ihere3, den er ikke verdt 149 kr

 

 

 

...

I 22 av 24 anmeldelser har den får fullstendig slakt hos clasohlson

 

Nok et kjøpt&betalt artikkel på bestilling?..

 

 

 

Hva er dette for elendig test? Som andre skriver her får den total slakt på Clas Ohlson sin egen webside. Det aller første jeg gjorde når jeg leste om denne testvinneren, var å sjekke hva faktiske kjøpere av dette produktet mente ved å besøke CO sin side (som dere selv linker til). Det tok meg akkurat 2 sekunder å se at produktet har blitt slaktet. Det aller MINSTE dere kunne ha gjort var å kommentere denne slakten og sammenlignet med deres egne erfaringer.

 

Det første man må huske er at de som oftest skriver tilbakemeldinger er de som opplever problemer med produktene. Om CO har solgt, tall ut fra det blå, 10K slik, så er noen og tyve tilbakemeldinger av negativ karakter ikke nødvendigvis så ille.

 

Enda videre kan noen av disse problemene også være relatert til annet utstyr brukeren har. Det kan også være tidligere revisjoner som hadde problemer som er oppdaterte i nyere produksjonslinjer osv.

 

Poenget er at det er mange faktorer som spiller inn, og det vil derfor også kunne slå forskjellig ut til forskjellige brukere. Mener dere oppriktig at man skal basere en test på andres erfaringer fremfor sine egne?

 

 

Du tok ordene utav munnen min :) Det blir for dumt å påstå at amatører på clasohlson.no som har opplevd feil med sin dings, skal være med å bestemme resultatet av tek.no sin test. I mange tilfeller kan dette spores tilbake til brukerfeil i form av ustabil blåtann, gammel telefon med dårlig batteritid fra før av, tilfeldigheter, der brukerene "tror" at det er appen som bruker mye strøm osv. Jeg stoler mer på den tekniske viten til Tek.no enn hvermansen på åttåførtti som fikk den i gave til jul.

 

 

PS: Hva er det dere bruker disse dingsene til? Er det noen smarte bruksområder eller er det bare for "surrehuer" som mister nøklene hver dag?

Endret av stoff3r
Lenke til kommentar

...

Skal man komme med slike påstander bør man dokumentere eller eksemplifisere, ikke bare slenge påstander av denne typen.

Det er forskjell mellom spørsmål og påstand. Det er heller ikke snakk om flertallet - men en fakta referanse og et spørsmål.

 

Skal ikke peke på hvem som "slenger" her.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen som har erfaring med hvor godt disse community search'ene fungerer i Oslo?

 

For meg har det foreløpig fungert dårlig.

Jeg har både en Chipolo, Nut og TrackR som jeg har festet på nøkkelknippet til fruen, og meldt de savnet.

Først når vi møtes igjen får jeg beskjed om at brikkene er funnet. Rart at hun i løpet av flere dager ikke har kommet i kontakt med en eneste som har samme brikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...