Gå til innhold

Dette er LG G5 - kanskje den eneste toppmodellen med utskiftbart batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

-135 grader bildevinkel, det mener jeg tilsvarer 18-20 mm brennvidde i fullformat. Heftig!

-2 TB er så mye som microSD-standarden tillater. Dagens største minnekort er 1/10 av dette, men vi nærmer oss!

-Har jeg oppfattet det riktig, at batteriet må tas av for å sette på moduler?

Lenke til kommentar

-135 grader bildevinkel, det mener jeg tilsvarer 18-20 mm brennvidde i fullformat. Heftig!

-2 TB er så mye som microSD-standarden tillater. Dagens største minnekort er 1/10 av dette, men vi nærmer oss!

-Har jeg oppfattet det riktig, at batteriet må tas av for å sette på moduler?

 

Jeg så på The Verge sin hands on, og der var telefonen av når han byttet modul, og snakket om at LG sier at telefonen booter opp raskt. Samtidig så følger batteriet med ut når han tar av orginalbunnen og bytter med kamera/hifi modulen.

Så min tolkning er "ja, mobilen er av/batteriet følger med ut og flyttes til ny modul".

 

Her burde jo mobilen hatt et 500mAh innebygget batteri eller.no som kunne holde den i live mens man byttet.. men men.. kan ikke få alt på en gang.

Lenke til kommentar

Må si meg enig at det er litt merkelig at LG ikke har tenkt på en løsning som lar telefonen holde seg i livet når man bytter "moduler". Nå er vel de fleste modulene av den typen at man gjerne kjøper den typen som appellerer til seg selv mest og har den påmontert permanent, unntaket blir vel kameramodulen og akkurat den skulle man jo tro at det fort ville vært veldig relevant at man kunne byttet uten at telefonen dør i det man skal utføre bytte. Men alt i alt så er det vel neppe noe stort problem i all den tid telefonen starter opp såpass raskt osv..

Lenke til kommentar

De kaller det nye økosystemet LG Playground, hvor de blant annet skal by på LG CAM Plus (kameragrepet), LG Hi-Fi Plus (lydmodul), LG 360 VR (VR-briller), LG Rolling Bot (en rund robot) og LG Smart Controller (en dronekontroller).

Ikke glem LG 360 CAM, 360-graders kameraet.

 

To bakkameraer 

På baksiden av LG G5 har de stappet inn to kameraer - et vanlig kamera med 78 graders synsfelt, i tillegg til et vidvinkelkamera med 135-graders synsfelt. Det skal være omtrent 1,7 ganger så bredt som vanlige mobilkamerer, og 15 grader mer enn synsfeltet til våre egne øyne.

Kult! Endelig en toppmodell som hører hjemme i 2016! Håper de har inkludert noen kule måter å få de til å samarbeide på.

 

Og endelig en telefonprodusent som gir oss dedikerte knapper og hjul til å styre kameraet, selv om det er en sped start. :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

-135 grader bildevinkel, det mener jeg tilsvarer 18-20 mm brennvidde i fullformat. Heftig!

-2 TB er så mye som microSD-standarden tillater. Dagens største minnekort er 1/10 av dette, men vi nærmer oss!

-Har jeg oppfattet det riktig, at batteriet må tas av for å sette på moduler?

 

Ifølge Techspot så skal man med kameramodulen få 4000 mAh batteri. Om telefonen faktisk skrus av når du setter i ny modul vet jeg ikke, men ifølge dem så skal man hvertfall kunne bruke begge batteriene samtidig.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er LG G5 – kanskje den eneste toppmodellen med utskiftbart batteri

Pøh. Den er ikke alene. Lumia 950 og 950 XL har utskfitbare batterier.

 

Og så er de bedre telefoner. ;)

Windows telefoner mangler en kjekk app som heter snapchat som nesten alle i dag bruker. Har Windows telefonene også andre moduler da? HiFi modulen f. eks?

Lenke til kommentar

Volumknappene er flyttet til siden av telefonen. Det er ikke noen hot swap-funksjonalitet i forbindelse med modulbyttet, så telefonene skrur seg av underveis. Vi har prøvd dem, men sniktitt kommer i morgen på grunn av stappfull forside i kveld.

 

Det er også riktig at kameragrepet har innebygget batteri. Jeg tror mange av de fremmøtte tenkte på Lumia 1020 da de tittet på akkurat den biten av utstillingsgulvet.

 

En ting vi stusset litt på var at oppkobling av alle modulene ikke skjedde helt knirkefritt på de utstilte modellene. Det virket ikke å være automatisert. Vi må få litt informasjon fra LG før vi vet helt om dette er tidlig knirk, eller noe som skal være sånn.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...