Gå til innhold

Netflix er allerede i gang med å sperre for VPN-brukerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den løsningen jeg bruker, så er tilgangen min sperret i edge og win10-app, men snedig nok ikke i chrome.. I det øyeblikk den gjør det, kanseleres det.

Ikke bare på grunn av innhold, men det meste av innhold på norsk netflix er kun med skandinavisk tekst. Når noen i huset er tunghørt og dermed trenger engelsk tekst, så blir det da uaktuellt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I det øyeblikk den gjør det, kanseleres det.

Ikke bare på grunn av innhold, men det meste av innhold på norsk netflix er kun med skandinavisk tekst. Når noen i huset er tunghørt og dermed trenger engelsk tekst, så blir det da uaktuellt.

 

Helt enig, jeg ser innhold som er tilgjengelig i Norge på amerikansk eller britisk Netflix for engelske undertekster. Er greit å ha tekst å støtte seg på hvis man har volumet lavt på kveldstid.

 

Netflix har tydeligvis skjønt dette og har engelske undertekster på egenproduserte innhold. Men antar det er et krav fra Hollwooddinosaurene at innholdet deres bare har lokale språk.

 

Men som så mange andre så kutter jeg Netflix den dagen jeg ikke kan omgå geosperren. Når det er sagt så er jeg også villig til å betale det dobbelte av det jeg gjør idag for full tilgang til hele biblioteket til Netflix

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med den løsningen jeg bruker, så er tilgangen min sperret i edge og win10-app, men snedig nok ikke i chrome.. I det øyeblikk den gjør det, kanseleres det.

Ikke bare på grunn av innhold, men det meste av innhold på norsk netflix er kun med skandinavisk tekst. Når noen i huset er tunghørt og dermed trenger engelsk tekst, så blir det da uaktuellt.

 

Rettelse, kunne bare se ferdig episoden på chrome gitt, ser ut som jeg må laste ned for å få sett ferdig serien jeg holdte på med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I det øyeblikk den gjør det, kanseleres det.

Ikke bare på grunn av innhold, men det meste av innhold på norsk netflix er kun med skandinavisk tekst. Når noen i huset er tunghørt og dermed trenger engelsk tekst, så blir det da uaktuellt.

 

Helt enig, jeg ser innhold som er tilgjengelig i Norge på amerikansk eller britisk Netflix for engelske undertekster. Er greit å ha tekst å støtte seg på hvis man har volumet lavt på kveldstid.

 

Netflix har tydeligvis skjønt dette og har engelske undertekster på egenproduserte innhold. Men antar det er et krav fra Hollwooddinosaurene at innholdet deres bare har lokale språk.

 

Men som så mange andre så kutter jeg Netflix den dagen jeg ikke kan omgå geosperren. Når det er sagt så er jeg også villig til å betale det dobbelte av det jeg gjør idag for full tilgang til hele biblioteket til Netflix

Har vært i kontakt med kundeservicen deres og sagt det samme selv. Jeg, som mange andre ønsker full tilgang uten sperrer, engelsk tekst på alt, tilgang til 4k på pc, og jeg er villig til å betale for det.

Når de da går motsatt vei, kan de ikke forvente annet enn å miste en betydelig del av alle ikke-amerikanske kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Netflix har tydeligvis skjønt dette og har engelske undertekster på egenproduserte innhold. Men antar det er et krav fra Hollwooddinosaurene at innholdet deres bare har lokale språk.

 

 

Neppe. Tillatelse til å vise film X i Norge får Netflix mest sannsynlig ikke direkte fra produsent, men fra den underdistributør som har avtale med produsent om distribusjon i Norge (f.eks. Nordisk Film). Dermed er hva Netflix får vise avhengig av hva Nordisk Film har avtaler om, og engelsk tekst er høyst sannsynlig ikke en del av avtalene som Nordisk Film inngår for visning til norskspråklig publikum.

 

Problemet for Europa (og resten av verden utenom USA) er mellom- og underdistributører og avtalene de har seg i mellom og med produsentene. Det er en gordisk knute. I USA er det langt enklere, da produsentene ofte også er egne distributører og dermed er det mulig å få til langt bedre avtaler, langt mer effektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neppe. Tillatelse til å vise film X i Norge får Netflix mest sannsynlig ikke direkte fra produsent, men fra den underdistributør som har avtale med produsent om distribusjon i Norge (f.eks. Nordisk Film). Dermed er hva Netflix får vise avhengig av hva Nordisk Film har avtaler om, og engelsk tekst er høyst sannsynlig ikke en del av avtalene som Nordisk Film inngår for visning til norskspråklig publikum.

 

Problemet for Europa (og resten av verden utenom USA) er mellom- og underdistributører og avtalene de har seg i mellom og med produsentene. Det er en gordisk knute. I USA er det langt enklere, da produsentene ofte også er egne distributører og dermed er det mulig å få til langt bedre avtaler, langt mer effektivt.

 

Men det er jo fremdeles dinosaurene som driver å selger innholdet sitt til underdistributører som burde vært utdødd ved årtusenskiftet...

 

Dette er jo menn av babyboomgenerasjonen som synes livet var perfekt sånn som det var på 60-70 -tallet og burde fortsette sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men er det noen som har testet dette med en "ordentlig" vpn klient?

Så lenge ikke netflix låser kontoen din opp mot hvilke land du bor i, tviler jeg på at de vil kunne sperre dette.

 

Med Astrill fungerer alt fremdels fint i nettleser, men W10 appen fungerer ikke. Får opp feilmelding: "oops, something went wrong"

Lenke til kommentar

Hmm... Det er jo skandale at de som produserer serier og filmer vil tjene penger på arbeidet sitt...

Selvfølgelig må Netflix betale for rettighetene i de forskjellige sonene, og skulle de betale for en global lisens ville den kostet skjorta og vi måtte betale en langt høyere pris for tjenesten. Jeg synes Netflix har et ok onnhold til en ok pris. ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hmm... Det er jo skandale at de som produserer serier og filmer vil tjene penger på arbeidet sitt...

 

 

Jeg tør vedde på de hadde tjent mer penger ved å fokusere på å tilby en best mulig tjeneste SAMMEN med selskaper som netflix, i motsetning til dagens situasjon der det virker som de heller jobber mot dem.

 

Forbrukere er villig til å betale for EN samlet tjeneste

De bruker allerede flere tusen i året på kun TV kanaler, noen har både Netflix, HBO, Viaplay etc + NRK og alt det andre som følger med og det blir masse penger som ikke alle har råd til, men å betale f.eks 200 kroner måneden til Netflix, for et globalt tilbud skal nok alle klare

Netflix og filmselskapene har ikke flere utgifter ved at vi bruker DNS/VPN, de tjener fett ved at de har någenlunde fornøyde kunder, mens nå har de mest sinte kunder så skal ikke se bort i fra at Netflix endrer på det igjen, forhåpentligvis før de går dunken

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...