Gå til innhold

Dette er årets mest leste saker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke overrraskende egentlig, det viser tydelig hva folk er interresert i å lese og jeg forstår godt hvorfor TEK skiftet retning fra å være et godt sted for tester av maskinvare og spennende artikkler til å bli "clickbait".

 

Jeg har sagt mange ganger at TEK har blitt crap, men det er faktisk forståelig også, spesiellt hvis man ser på statistikk som dette :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke rart at kvaliteten går sørover når det er så tydelig hvilke artikler folk klikker på.

 

Hei,

mange av sakene på denne listen er saker som har tatt av i sosiale medier, som Facebook – derav mange klikk. Når det er sagt så er det de grundige produkttestene og dybdesakene som er Teks hovedsatsningsområde – og på en vanlig uke er det nettopp produkttester som dominerer listen med de mest leste sakene.

 

Etter at Tek og Teknofil ble slått sammen i høst har vi økt satsningen på produkttester, og vi har som mål å ha tester stort sett hver dag. Det er produkttester som står for størstedelen av trafikken vår – men av og til har vi litt mer lettbeinte saker som "går viralt", og mange av disse sakene finner naturlig nok veien inn på listen over årets mest leste saker.

 

Kurt Lekanger, testsjef

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, dere har mange tester som er grundige og fine og det er veldig bra, så sånn sett så har dere ikke forandret dere. Problemet er at testene altfor ofte omhandler mobiltelefoner og ting relatert til dette. Noen skjermtester og skjermkorttester er det innimellom, men generell hardware for PC og artikkler rundt PC er det for lite av. Alle artige artikkler om "hjemmemekk" er mer eller mindre vekk, jeg elsket den artikkelen der dere kobla vannkjølingen til springen :D Så er nesten alle spennende teknologiartikler om "revolusjonerende" gjennombrudd klipp/ lim fra andre sider.

 

Men det er forståelig at det ikke er så mye av det. Et stort medienettverk kan ikke overleve på det 100.000 vil se, det er jo selvfølgelig mer strategisk og lønnsomt å lage ting som 1.000.000 vil se.

 

Jeg feller ingen tårer, det er massevis av andre sider der ute som er knallbra. De er på engelsk (selvfølgelig?) og det er lettere å overleve på det når man har et internasjonalt publikum. I et lite land som Norge så blir ting veldig begrenset.

 

Til sist så må jeg jo si at det dere gjør gjør dere bra, men jeg er lite interresert i det dere fokuserer på nå.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg forstår meg på dere, og industrien generelt. Klikk er uansett hva som regjerer, selv om dere prøver å beholde integritet som journalister, noe jeg ikke skal frata dere. Tar jeg ikke feil så er det en stor bonus for Tek om en artikkel går viralt på Facebook, så da er det naturlig å skrive saker av "clickbaity" natur.

 

Det er bra dere skifter fokuset til mer produkttester og muligens hører litt på oss andre lesere, selv om vi har en lei tendens til å trekke frem det negative. Jeg kan sette pris på dybdesakene og anmeldelsene dere gjør (Ekstra-medlemskapet blir godt brukt), men det er derimot ikke i konflikt med mine meninger om at det er litt for mange saker som er av tvilsom kvalitet, og at noen av oss "longtimers" ikke lenger kjenner igjen det som en gang var hardware.no.

 

Får vi tilbake anmeldelsene av maskinvare så er ihvertfall jeg litt mer fornøyd (sist gang dere anmeldte et hovedkort var i Desember 2014). "Slik og derfor"-saker kan jeg alltids filtrere meg gjennom.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Har vært altfor mye lening og blind favorisering (hos teknofil) av USA-produkter: Apple,Tesla,Sonos etc. Når det "overses" at Samsung leverer mye bedre mobiler og Nissan har elbiler som ikke er så unødvendig digre at de faktisk kan parkeres i p-hus samt er verdens største på elbiler; blir det kleint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke rart at kvaliteten går sørover når det er så tydelig hvilke artikler folk klikker på.

Hei,

mange av sakene på denne listen er saker som har tatt av i sosiale medier, som Facebook – derav mange klikk. Når det er sagt så er det de grundige produkttestene og dybdesakene som er Teks hovedsatsningsområde – og på en vanlig uke er det nettopp produkttester som dominerer listen med de mest leste sakene.

Etter at Tek og Teknofil ble slått sammen i høst har vi økt satsningen på produkttester, og vi har som mål å ha tester stort sett hver dag. Det er produkttester som står for størstedelen av trafikken vår – men av og til har vi litt mer lettbeinte saker som "går viralt", og mange av disse sakene finner naturlig nok veien inn på listen over årets mest leste saker.

Kurt Lekanger, testsjef

Dere har gått den veien som mange andre bedrifter har gjort før dere. Ting blir gjerne startet opp av entusiaster som drives av engasjement og hjerte. Dette blir, hvis det er populært nok, overtatt av en mer profesjonell aktør som drives av annonsører og lommeboka. Kvaliteten går ofte ned, kvaniteten går opp. Dere tjener antagelig mer penger enn dere gjorde før og tolker dette feilaktig som at det dere gjør nå dermed er bedre enn før. Det er neppe det...

 

Kunden deres er ikke lenger leseren, kunden deres er nå annonsørene. Det er de som er inntektskilden og dermed de som styrer innholdet på sidene deres. Det er forståelig det, for dere lar dere helt sikkert styre av penger dere også, som de aller fleste andre kommersielle aktører.

 

For min egen del er jeg kun her på grunn av diskusjonsforumet. Artiklene leser jeg ikke lenger.

 

Så jeg ønsker dere et riktig godt nytt år og håper dere opprettholder driften av diskusjonsforumet også gjennom hele neste år...:-)

Lenke til kommentar

Tusen takk for mye god lesning dette året! Produkttestene deres er i en klasse for seg selv, og julekalender er helt fab, selv om jeg aldri har vunnet noe...

Er innom Tek.no flere ganger daglig, fortsett det gode arbeidet! Det var gledelig at de andre nettsidene deres endelig ble lagt under samme nettside, et stort teknologinettsted!

Gleder meg til maange flere, gode produkttester i 2016, og mye annet lesestoff! Stå på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for mye god lesning dette året! Produkttestene deres er i en klasse for seg selv, og julekalender er helt fab, selv om jeg aldri har vunnet noe...

Er innom Tek.no flere ganger daglig, fortsett det gode arbeidet! Det var gledelig at de andre nettsidene deres endelig ble lagt under samme nettside, et stort teknologinettsted!

Gleder meg til maange flere, gode produkttester i 2016, og mye annet lesestoff! Stå på!

 

Takk - lover masse bra lesestoff i 2016. :-)

 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...