Gå til innhold

Visste du at ett selskap har hatt enerett på minispill i lasteskjermer i 20 år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart ingen hadde utfordret denne patenten, med tanke på at det er massevis av eksempler på eldre spill som hadde dette. Invade-a-Load var jo en populær variant på Commodore 64.

Veldig rart. Men det har kanskje vært for mye arbeid til at det har vært verdt bryet å utfordre patenten. 

Lenke til kommentar

Lastetid på PC tilhører strengt tatt fortiden for mitt vedkommende etter at SSD gjorde sitt inntog ihvertfall... 240gb sdd til OS og 500gb til Steam/spill har minimalisert tiden jeg venter på lasting.

 

Jepp, det er ei større greie på konsoll. GTAV har ganske langt lastetid på forrige generasjon.

 

I enkelte spel går det nesten for fort. Souls-serien har grafikk, bilete og nyttige tips på lasteskjermane. I Dark Souls 1 gjorde den informasjonen at eg fann ut at eg måtte bruka ein gjenstand i eit spesielt område. Lasteskjermane gjekk ofte så fort at eg ikkje fekk stort med meg, men etter å ha hatt problem i området i ei stund kom den lasteskjermen og eg rakk få det med eg.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Hvis man har spilt kerbal space program med mods vet man veldig godt hva lastetider er, når det kommer til å starte opp spill.

 

når det gjelder i spill, eller å starte opp andre spill, aner jeg ikke hva det er :S

Lenke til kommentar

 

 

Rart ingen hadde utfordret denne patenten, med tanke på at det er massevis av eksempler på eldre spill som hadde dette. Invade-a-Load var jo en populær variant på Commodore 64.

Veldig rart. Men det har kanskje vært for mye arbeid til at det har vært verdt bryet å utfordre patenten.

Et patent får vern ved registrering. Må anta at ingen andre hadde registrert patentet før. Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

 

 

Rart ingen hadde utfordret denne patenten, med tanke på at det er massevis av eksempler på eldre spill som hadde dette. Invade-a-Load var jo en populær variant på Commodore 64.

Veldig rart. Men det har kanskje vært for mye arbeid til at det har vært verdt bryet å utfordre patenten.

Et patent får vern ved registrering. Må anta at ingen andre hadde registrert patentet før.

Nei men det er et krav om at oppfinnelsen ikke var i bruk tidligere selv om de ikke gadd å ta patent på den.

De kan komme rundt dette om tidligere bruk kun var prototyper men ikke noe som var i salg flere steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...