Gå til innhold

UNBOXING: Vi pakker opp Surface Pro 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gledes til test!

Nettet florerer jo med tester av SP4 men ser frem til Tek.no sine meninger om tastatur/penn kontra SP3 sin og hvordan Windows Hello fungerer for dere. (video?:))

Ytelse på trådløst nettverkskort er også av interesse.

 

Dere har vel ikke mot formodning fått tilsendt den nye dockingstasjonen samtidig?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg leser ALT jeg kommer over av omtaler og tester av Surface Pro 4. Jeg har ventet på denne helt siden Pro 3 kom. Jeg kjøpte ikke Pro 3 pga mangel av LTE/4G. Derfor var skuffelsen stor da jeg oppdaget at heller ikke Pro 4 kommer med LTE/4G.

 

I testene som kommer de neste dagene hadde jeg satt pris på om du kunne fått med noe om det følgende:

 

- Automatisk oppkobling til internett via mobil (iPhone) når Pro 4 er utenfor Wifi-område

- Test av forskjellig skalering av tekst på Pro 4 i forhold til på eksterne skjermer (dette fungerte dårlig på Pro 3/Windows 8.1

- Hvor mange eksterne skjermer støttes i tillegg til skjermen på Pro 4? Docking har 2 stk MiniDP og Pro 4 har 1 stk MiniDP. Går det å kjøre 3 eksterne skjermer samtidig som skjermen på Pro 4 brukes? Hvilken oppløsning støttes på alle de eksterne skjermene (MS har lovet 2 x 4K, men hva hvis det brukes 3 eksterne i tillegg til skjermen på Pro 4?)

- Test/demonstrasjon av bruk av Pen i for eksempel Photoshop

- Tek.nos mening om Pro 4 vs Surface Book

 

På forhånd takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg leser ALT jeg kommer over av omtaler og tester av Surface Pro 4. Jeg har ventet på denne helt siden Pro 3 kom. Jeg kjøpte ikke Pro 3 pga mangel av LTE/4G. Derfor var skuffelsen stor da jeg oppdaget at heller ikke Pro 4 kommer med LTE/4G.

 

I testene som kommer de neste dagene hadde jeg satt pris på om du kunne fått med noe om det følgende:

 

- Automatisk oppkobling til internett via mobil (iPhone) når Pro 4 er utenfor Wifi-område

- Test av forskjellig skalering av tekst på Pro 4 i forhold til på eksterne skjermer (dette fungerte dårlig på Pro 3/Windows 8.1

- Hvor mange eksterne skjermer støttes i tillegg til skjermen på Pro 4? Docking har 2 stk MiniDP og Pro 4 har 1 stk MiniDP. Går det å kjøre 3 eksterne skjermer samtidig som skjermen på Pro 4 brukes? Hvilken oppløsning støttes på alle de eksterne skjermene (MS har lovet 2 x 4K, men hva hvis det brukes 3 eksterne i tillegg til skjermen på Pro 4?)

- Test/demonstrasjon av bruk av Pen i for eksempel Photoshop

- Tek.nos mening om Pro 4 vs Surface Book

 

På forhånd takk.

 

Angående eksterne skjermer vil du kun kunne kjøre 2 eksterne + surface skjermen. Eventuelt 3 eksterne med surface skjermen avslått. Skylake CPU/GPU'en støtter kun 3 skjermer samtidig. Av det jeg har lest på forum skal det være mulig å kjøre Surface skjerm + 2x4k@60hz eksternt via docken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske bra å klare å nevne apple 2 ganger i en liten artikkel om å pakke opp en Surface 4 fra MS.

 

Spesielt morrosamt blir dette da Espen Swang sent i oktober skriver følgende om å nevne Surface 3 som alternativ til Galaxy Tab S2.

 

"Hei! Det har du helt rett i. Surface 3 er et meget bra produkt som kunne vært nevnt som et alternativ. Vi har enn så lenge valgt å kategorisere Surface-produktene som PC-er, og iOS/Android-enhetene som nettbrett, basert på produktenes utspring."

 

Så hvorfor iPad skal nevnes som et alternativ til denne ser jeg ikke helt. Blir spennende å se hva de skriver på selve testen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Hei. Jeg leser ALT jeg kommer over av omtaler og tester av Surface Pro 4. Jeg har ventet på denne helt siden Pro 3 kom. Jeg kjøpte ikke Pro 3 pga mangel av LTE/4G. Derfor var skuffelsen stor da jeg oppdaget at heller ikke Pro 4 kommer med LTE/4G.

 

I testene som kommer de neste dagene hadde jeg satt pris på om du kunne fått med noe om det følgende:

 

- Automatisk oppkobling til internett via mobil (iPhone) når Pro 4 er utenfor Wifi-område

- Test av forskjellig skalering av tekst på Pro 4 i forhold til på eksterne skjermer (dette fungerte dårlig på Pro 3/Windows 8.1

- Hvor mange eksterne skjermer støttes i tillegg til skjermen på Pro 4? Docking har 2 stk MiniDP og Pro 4 har 1 stk MiniDP. Går det å kjøre 3 eksterne skjermer samtidig som skjermen på Pro 4 brukes? Hvilken oppløsning støttes på alle de eksterne skjermene (MS har lovet 2 x 4K, men hva hvis det brukes 3 eksterne i tillegg til skjermen på Pro 4?)

- Test/demonstrasjon av bruk av Pen i for eksempel Photoshop

- Tek.nos mening om Pro 4 vs Surface Book

 

På forhånd takk.

Angående eksterne skjermer vil du kun kunne kjøre 2 eksterne + surface skjermen. Eventuelt 3 eksterne med surface skjermen avslått. Skylake CPU/GPU'en støtter kun 3 skjermer samtidig. Av det jeg har lest på forum skal det være mulig å kjøre Surface skjerm + 2x4k@60hz eksternt via docken.

 

 

Har hørt at docken ikke klarer 2x4k@60Hz, kun 30Hz. Om man vil ha to på 60Hz må man faktisk benytte den ene porten i docken+mini displayport porten fra Surfacen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Surface sliter med sin tie in mot gammel MS teknologi. iPad Pro vinner på å villig vekk kvitte seg med legacy og ved å adressere alle behov som profesjonelle ved større behov en tekstbehandling og enkle regneark har.

Lenke til kommentar

Surface sliter med sin tie in mot gammel MS teknologi. iPad Pro vinner på å villig vekk kvitte seg med legacy og ved å adressere alle behov som profesjonelle ved større behov en tekstbehandling og enkle regneark har.

 

Jeg skjønner meg ikke helt på kommentaren din?

 

1. Ipaden kvitter seg da ikke med legacy, den bruker det per i dag ganske gamle OSet ios? (riktignok et yngre os enn windows, men allikevel)

2. Hvordan adresserer den programvare-behov for avanserte program bedre? Det er da ganske åpenbart at windows har mye mer å by på her enn ios?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...