Gå til innhold

– Apple kopierte vår telefon, ikke omvendt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Jeg hadde den først

- Nei, jeg hadde den først.

- Nei, meg..

 

En helt vanlig strid mellom 3-åringer. Hvorfor opptrer voksne folk i dress på samme måte? Spiller det noen rolle hvem som ble inspirert av hvem? Hvorfor heller vi bensin på bålet i slike barnslige diskusjoner ved å opprettholde designbeskyttelselover? Hvilken samfunnsnytte har egentlig dyre forretningsadvokater i hopetall som lopper barnslige selskaper for millioner på millioner?

Lenke til kommentar

- Jeg hadde den først

- Nei, jeg hadde den først.

- Nei, meg..

 

En helt vanlig strid mellom 3-åringer. 

 

Når mine gutter var små og begynte med "Jammen, han startet!", pleide jeg å si: "Jeg bryr meg ikke om hvem som startet, bare om hvem som var grei nok til å slutte å krangle om det."

 

Hvorfor opptrer voksne folk i dress på samme måte? Spiller det noen rolle hvem som ble inspirert av hvem? Hvorfor heller vi bensin på bålet i slike barnslige diskusjoner ved å opprettholde designbeskyttelselover? Hvilken samfunnsnytte har egentlig dyre forretningsadvokater i hopetall som lopper barnslige selskaper for millioner på millioner?

 

 

Helt enig. Det er telefoner, og de skal se ut slik at folk flest forstår hvordan de skal bruke dem. La alle som vil lage telefoner som ser ut som telefoner skal, og så kan folk velge den beste eller peneste eller billigste eller hva de vil.

 

Om noen vil forsøke å være unik så gjerne det, men vi behøver ikke lovbeskytte forsøket. Det eneste som ikke bør kunne kopieres er varemerket, kunden må kunne vite hva han kjøper.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

:thumbup:

 

Varemerke (og helst modellnavn*) bør være unikt for hvert produkt så man kan knytte produktet til andres erfaringer, i prissammenligninger etc.

 

* Herunder mener jeg at fjordårets produkt ikke bør navngis helt likt med årets ikke identiske produkt. De må gjerne bake inn årstallet i modellnavnet sånn som for eksempel Mondeo 2015 eller Air 2014 så det blir mulig å skille de ulike modellene.

Lenke til kommentar

 

 

Småunger dilter gjerne etter de store ungene og gjør som de gjør.

Men at voksne ledere skal gjøre det samme, blir for dumt.

tenker du da på Apples "dilting" etter HTC. Atw

Nei, det er HTC som kopierer markedslederen i håp om å selge mer.

 

 

Sist jeg sjekket så var det fortsatt slik at 2013 kom før 2014.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Småunger dilter gjerne etter de store ungene og gjør som de gjør.

Men at voksne ledere skal gjøre det samme, blir for dumt.

tenker du da på Apples "dilting" etter HTC. Atw

Nei, det er HTC som kopierer markedslederen i håp om å selge mer.

 

 

Jeg mener at det ikke er noe å klage for når det gjelder "kopiering" uansett her, men du må da være enig i at apples telefon er veldig lik M7 i formspråket, og M7 kom først?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...