Gå til innhold

Så mye tjener de største YouTube-stjernene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske meta greier. Førsteplassen er en som filmer seg selv som spiller og andreplassen viser video av han som spiller spill (i et av tilfellene) til andre og filmer deres reaksjon. Snakk om å lage oppgulp av oppgulp.98% av videoer som eksisterer på Youtube er, som du sier selv, "oppgulp av oppgulp".

 

Lenke til kommentar

Ganske meta greier. Førsteplassen er en som filmer seg selv som spiller og andreplassen viser video av han som spiller spill (i et av tilfellene) til andre og filmer deres reaksjon. Snakk om å lage oppgulp av oppgulp.

 

Lenge leve janteloven. Du aner ikke hvor mange titalls tusen som driver med spilling på Youtube, og hvor mange tusen som klarer å leve av det.

 

95% av norske barn og ungdommer spiller et eller annet form for spill. Da er det bare naturlig at de også søker etter annen underholdning som de kan relatere seg til. Og da trekker de mot slike spillkanaler. De tradisjonelle TV-kanalene taper massivt mot nettbasert underholdning som dette.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Ganske meta greier. Førsteplassen er en som filmer seg selv som spiller og andreplassen viser video av han som spiller spill (i et av tilfellene) til andre og filmer deres reaksjon. Snakk om å lage oppgulp av oppgulp.

Lenge leve janteloven. Du aner ikke hvor mange titalls tusen som driver med spilling på Youtube, og hvor mange tusen som klarer å leve av det.

 

95% av norske barn og ungdommer spiller et eller annet form for spill. Da er det bare naturlig at de også søker etter annen underholdning som de kan relatere seg til. Og da trekker de mot slike spillkanaler. De tradisjonelle TV-kanalene taper massivt mot nettbasert underholdning som dette.

 

 

Det er ikke "jantelov" å være kritisk til kultur.

 

AtW

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Helt ubegripelig at slikt lavmåls søppel kan generere penger. :(

Vel, det er vel ingen ny greie.

 

Jeg finner det helt utrolig hva folk velger å se på, dvs. bruke tiden sin på, selv mht. den gammeldagse tittekassa. Selv der er jo 95% søppel, ikke så underlig at trenden fortsetter i andre medier.

 

Forøvrig er det ikke så underlig at pengene kommer, det er jo bare en konsekvens av at så mange er inntr. i søppelet.

Lenke til kommentar

Ganske meta greier. Førsteplassen er en som filmer seg selv som spiller og andreplassen viser video av han som spiller spill (i et av tilfellene) til andre og filmer deres reaksjon. Snakk om å lage oppgulp av oppgulp.

 

Nei det er forferdelig at folk som liker spill kan se relevante ting. Også er vel du en av de som mener at reality tv er "høy-kvalitet" også. Skjønner ikke hvorfor folk er så kritiske til dette, personlig liker jeg ikke pewdiepie men det er fordi han skriker som en tenor, konseptet lets plays har nesten erstattet tv og serier for meg :p(endelig kan jeg se underholdning relevant til mine interesser).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å se Let's Play/spill-turnerninger på nettet er vel egentlig det samme som å se på en fotballkamp, bortsett at du faktisk kan komme i kontakt med personene som spiller gjennom kommentarfeltet, noe som ikke er mulig med fotballspillere.

 

Når jeg sjekket for kanskje et år siden så var praksisen til YouTube ganske grådig.

De kan velge å ta 'audit' på en kanal når det enn passer dem, og de dagenen de tar audit så får ikke kanaleieren inntekter.

Hos Kjellberg så tror jeg det var audit sånn 2-3 ganger i uken når jeg sjekket, så han kunne jo hatt betydelig høyere inntekt her.

Også må vi jo ikke glemme at YouTube's avspiller på mobil genererer 100% av sine inntekter til YouTube, og ingenting til kanaleieren.

Hos mange så kommer vel også snart majoriteten av avspillinger fra mobil; og man trodde adblock var et problem...

 

(Dette er informasjon som er vel et år gammel, så jeg vet ikke om de har forbedret seg på audit- og mobil-biten, men jeg har mine tvil.)

Lenke til kommentar

Ganske meta greier. Førsteplassen er en som filmer seg selv som spiller og andreplassen viser video av han som spiller spill (i et av tilfellene) til andre og filmer deres reaksjon. Snakk om å lage oppgulp av oppgulp.

 

De har funnet sin nisje og tjent noen små kroner på det, De har gjort noe annet enn foreldrene, lærere og rådgivere har fortalt dem og tjent så mye at det er latterlig.

 

Jeg applauderer dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver eneste gang det står noe om PewDiePie, så begynner folk å sutre over hvor teite å kjedelige videoene hans er. Ikke at jeg følger ham selv, men han gjør jo noe riktig når han har så mange seere.

 

Det er sikkert mange hundre tusen som gjør akkurat det samme, men jeg føler folk alltid reagerer mer pga denne svensken tjener fett med penger. Sier jo litt at folk er sjalu.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hver eneste gang det står noe om PewDiePie, så begynner folk å sutre over hvor teite å kjedelige videoene hans er. Ikke at jeg følger ham selv, men han gjør jo noe riktig når han har så mange seere.

Vanskelig å komme seg unna dette siden media så og si alltid nevner han når de snakker om YouTube disse dager.

Det er vel en av grunnene til at han fortsatt er så relevant som han er.

 

Er det ingen som husker hvordan han opparbeidet seg den følgermassen han har?

'Bro-army' som han vel kaller dem, virket som et pyramidespill, der han satt på toppen.

(Hvis du går langt nok tilbake i webhistorikken på de fleste andre som da hadde 1mill+ følgere, og drev på med spill så vil du se dette i kommentarfeltene.)

Ikke akkurat 'rent' spill, men når man kommer unna med slikt så hvorfor ikke...

 

Han bor nå i et land som er fryktelig mye snillere med beskattning enn hans moderland, men ingen diskusjoner om dette heller.

 

 

Jeg har ikke noe i mot hva nå tjener (som jeg nevnte ovenfor så skulle han hatt mere enn hva YouTube er villige til å gi han),

men jeg er ikke helt glad for måten han kom seg dit på, og hvordan media fortsetter å mate han.

 

Det jeg virkelig lurer på er hvor mange inaktive følgere han faktisk har.

(Hvis du ser på YouTube sin twitter-konto så er vel 70%+ av dems 55,8M følgere roboter.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er muliggjort av millioner av mennesker som ikke vet hvordan man skal bruke sin browser. Det er faktisk mulig å blokkere reklame på YouTube. Jeg ville ikke orket å sitte på YouTube ellers (og rett og slett byttet browser hvis et slikt addon ikke fantes). Mange YouTube kanaler som tar seg selv "seriøs" lager ofte nesten bare click-bait innhold slik at de kan generere et inntekt fra videone sine.

Endret av Imran_Ali
Lenke til kommentar

Dette er muliggjort av millioner av mennesker som ikke vet hvordan man skal bruke sin browser. Det er faktisk mulig å blokkere reklame på YouTube. Jeg ville ikke orket å sitte på YouTube ellers (og rett og slett byttet browser hvis et slikt addon ikke fantes). Mange YouTube kanaler som tar seg selv "seriøs" lager ofte nesten bare click-bait innhold slik at de kan generere et inntekt fra videone sine.

 

 

Hva er egentlig budskapet her? At alle burde starte med adblock så alle disse personene som genererer innhold på YouTube skal gå dunken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette er muliggjort av millioner av mennesker som ikke vet hvordan man skal bruke sin browser. Det er faktisk mulig å blokkere reklame på YouTube. Jeg ville ikke orket å sitte på YouTube ellers (og rett og slett byttet browser hvis et slikt addon ikke fantes). Mange YouTube kanaler som tar seg selv "seriøs" lager ofte nesten bare click-bait innhold slik at de kan generere et inntekt fra videone sine.

 

 

Hva er egentlig budskapet her? At alle burde starte med adblock så alle disse personene som genererer innhold på YouTube skal gå dunken?

Å bruke ekstensjoner som ad-block basert på hvem du liker og ikke liker var ikke poenget jeg prøvde å formidle. Hele hensikten til at jeg har så å si forlatt Tv-verden bak meg er fordi jeg er nå i kontroll over hva jeg har lyst til å se og når. Hvorfor skal jeg da bevisst se på reklame når jeg kan unnvike det? Nr.1 : Jeg har ikke tid til å vente på at reklamen skal kjøre seg ferdig, slik at jeg kan deretter se på inneholdet. Nr.2 : Mennesker er heller ikke sauer som trenger å bli fortalt hva vi bør konsumere.

 

Hvis teknologien tillatter deg å unnvike sjenanse som reklame, hvorfor ikke benytte det ? Hvorfor skal vi ha kvaler i det hele tatt for å bruke ekstensjoner som blokkerer reklame ? Hvis argumentet er at vi ødelegger livsgrunnlaget for visse mennesker eller forretninger, da bør disse personene kanskje finne på andre måter å tjene penger ? Som f.eks å lage betalt innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...