Gå til innhold

Samsung-flaggskip kommer på billigsalg etter skuffende resultater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

"Etterspørselen etter S6 Edge har vært større enn ventet"

 

Så... priskutt fordi det snart kommer en ny modell, eller fordi Samsung vil tjene mindre?

Ja den var rar. Hvorfor senke prisen på et produkt de ikke klarer å lever nok av?

Det Samsung skriver er: "The Mobile Business plans to firmly maintain its sale of premium smartphones by flexibly adjusting the price of the Galaxy S6 and S6 edge, and launching a new model with a larger screen".

 

Samtidig sier de også at de jobber med å løse leveringsproblemene med Edge.

Endret av Kurt Lekanger
Lenke til kommentar

 

Ja den var rar. Hvorfor senke prisen på et produkt de ikke klarer å lever nok av?

Det Samsung skriver er: "The Mobile Business plans to firmly maintain its sale of premium smartphones by flexibly adjusting the price of the Galaxy S6 and S6 edge".

 

 

^^; 

 

Kan også leses som "for å opprettholde nivået på salget planlegger firmaet å justere prisene etter etterspørselen". Siden etterspørselen er for stor på S6 Edge er da et naturlig grep å justere prisen opp. Det vil også løse leveringsproblemene. :B 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så mange forskjellige signaler. Noen rapporterer om salgstall under all forventning, noen rapporterer om rekordsalg, andre rappoterer at de ikke klarer å produsere nok (noe som ikke helt henger på greip, har hvertfall vært god tilgang hele veien her i Norge) og kvartalsrapportene viser at Samsung fortsetter å tape terreng kvarttall for kvarttall sammenlignet med fjoråret som attpåtil var et temmelig dårlig år for Samsung i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Det er så mange forskjellige signaler. Noen rapporterer om salgstall under all forventning, noen rapporterer om rekordsalg, andre rappoterer at de ikke klarer å produsere nok (noe som ikke helt henger på greip, har hvertfall vært god tilgang hele veien her i Norge) og kvartalsrapportene viser at Samsung fortsetter å tape terreng kvarttall for kvarttall sammenlignet med fjoråret som attpåtil var et temmelig dårlig år for Samsung i utgangspunktet.

 

Salgstallene til Galaxy S6 er under forventningene. Samtidig selger den bedre S5 gjorde, de hadde bare ganske høye forventninger. Når du ser på mobilen deres er det ikke merkelig at de hadde store forventninger til den. Så legger du til litt ekstra dramatiske overskrifter så blir alt sånn sett riktig.

 

Ellers er det mange som rapporterer om produksjonsproblemer med Edge. Det at det er nok i Norge kan forklares med at Norge er et prioritert marked for Edge. iOS har stor markedsandel her, og det venner ha påvirker jo dine egen valg av telefon. Det er og et marked der de sikkert selger mye egde i forhold til befolkning. Så er fult mulig at de passer på å ha nok i prioriterte markeder.

 

Hvis de produsere egde i høyere volum, og de sikkert har forbedret prosessen er sikkert egde billigere å produsere. Hvis de da reduserer prisen for egde vil de nok likevel ha mindre inntjening. De håper nok likevel at en prisreduksjon sammen med mye bedre produksjonskapasitet skal føre til langt flere salg, og dekke inn det de har i mindre fortjeneste slik at de til sammen tjener mer på det.

 

Så er det egentlig mange forskjellige signaler? Jeg tror det kan forklares alt sammen, f.eks slik jeg har gjort det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig veldig snodig isåfall med tanke på hvor mye Elkjøp, Lefdal og alle andre elektrobutikker pusher Samsung produkt. Alt som møter meg er Samsung TV'er og mobiler i fleng. Ikke en eneste Nexus og veldig få Sony å se, enda de har de beste produktene.

De prøver å selge det som selger bra, og de tjener godt med penger på. Samsung selger mye, derfor tar de inn mye Samsung. Ikke vanskeligere enn det. Ellers tror jeg du må revurdere beste produkter:

http://www.tek.no/tester/mobiltelefon?limit=10&timespan=all&type=products&sortBy=tek_review_category_rank&sortDir=asc

http://www.tek.no/tester/tv?limit=10&timespan=all&type=products&sortBy=tek_review_category_rank&sortDir=asc

Både Sony og Nexus telefonene selger veldig lite i forhold til Samsung sine salgstall. Det samme gjelder for TV. Alle japanske produsenter tilsammen selger mindre enn LG. Samsung er igjen en god del større enn LG.....

 

Lenke til kommentar

 

 

Veldig veldig snodig isåfall med tanke på hvor mye Elkjøp, Lefdal og alle andre elektrobutikker pusher Samsung produkt. Alt som møter meg er Samsung TV'er og mobiler i fleng. Ikke en eneste Nexus og veldig få Sony å se, enda de har de beste produktene.

De prøver å selge det som selger bra, og de tjener godt med penger på. Samsung selger mye, derfor tar de inn mye Samsung. Ikke vanskeligere enn det. Ellers tror jeg du må revurdere beste produkter:

http://www.tek.no/tester/mobiltelefon?limit=10&timespan=all&type=products&sortBy=tek_review_category_rank&sortDir=asc

http://www.tek.no/tester/tv?limit=10&timespan=all&type=products&sortBy=tek_review_category_rank&sortDir=asc

Både Sony og Nexus telefonene selger veldig lite i forhold til Samsung sine salgstall. Det samme gjelder for TV. Alle japanske produsenter tilsammen selger mindre enn LG. Samsung er igjen en god del større enn LG.....

 

Hva Tek skriver er ikke nødvendigvis fasit. Er helt enig i at Sony lager langt bedre telefoner enn Samsung. Har selv kun hatt Samsung tidligere, men var en øyenåpner da jeg kjøpte min første Xperia-telefon...

Lenke til kommentar

 

Hva Tek skriver er ikke nødvendigvis fasit. Er helt enig i at Sony lager langt bedre telefoner enn Samsung. Har selv kun hatt Samsung tidligere, men var en øyenåpner da jeg kjøpte min første Xperia-telefon...

 

Selvfølgelig ikke, men det er en kilde som viser at påstanden om at nexus og sony er best ikke stemmer. Det er ellers et par folk som synes Sony lager best mobiler, men de aller fleste liker bedre Samsung. De aller fleste målbare aspekter ved Samsung sine mobiler er og beviselig bedre enn Sony. Du kan altså ikke bare skrive "dette er bedre enn dette, hvorfor selger det mer?". Det fungerer ikke å analysere et marked åpent for alle, utelukkende fra ditt eget synspunkt.

 

Sony sin telefon er og en generasjon eldre enn Samsung sin. Z3+ er jo bare et forsøk på å utsette, fordi de er ikke klar til å lage en skikkelig oppfølger enda pga av Qualcomm sine snapdragon. Noe Samsung unngikk med å lage sin egen SoC. Så Sony har jo egentlig enda ikke kommet med sitt skikkelige svar på Galaxy S6.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...