Gå til innhold

Denne knøtte-PC-en kjører Android Lollipop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Will it Kodi?

 

Men ja, fraktkostnaden ødelegger jo hele moroa. Du kan velge mellom 1GB-versjonen (RAM) til $30 eller 2GB $40. Begge disse holder seg under 350 kronersgrensen. Men så kommer $30 frakt på toppen, og da blir det i tillegg enda 250 kr på toppen med moms og tollbehandling. Frakten tredobler prisen. Ekstra kjedelig siden de sender fra Hong Kong, og derfra er man vant med det som kalles gratis frakt, eller frakt inkludert i prisen på varene.

Endret av bo1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ny på dette, hvilken boks anbefales for android-TV/Kodi? Er kun tenkt som streame-box koblet opp mot TV. Helst ikke så veldig dyr...

 

http://www.avshop.no/Cloud-Media-Chameleon-4K-HDMI-2e0-Open-OS-Mediaspiller/cat-p/c100326/p10520706

 

Skal være ganske bra. God pris. Seløv bruker jeg Raspberry Pi 2 og klarer meg med det, men det frister å kjøpe meg noe bedre.

Endret av Membership Expired
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal prøve bygge om en gammel Note2 med knust skjerm til noe slikt, hovedsaklig for å streame video via Kodi. 

 

Tenkte nappe ut hovedkortet og bygge et lite kabinett i akryl-plast. Noen som har erfaring med om Android telefonene starter normalt dersom man kobler ut alt av skjerm, kamera, høyttalere osv ? Har også et ønske om kanskje bruke den uten batteri, om noen har tips om hvordan jeg kan få til det, tar jeg det gjerne imot.  :)

Edit: Fant løsning for batteriet. 

http://www.instructables.com/id/How-to-use-phone-without-battery/

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Er ny på dette, hvilken boks anbefales for android-TV/Kodi? Er kun tenkt som streame-box koblet opp mot TV. Helst ikke så veldig dyr...

 

Ville gått for en MiniX X8-H Plus. Den er meget bra. Pass på å kjøpe en hvor du får med airmouse, eller kjøp en uten og bruk trådløs mus eller tastatur med museplate. Men til KODI klarer du deg fint med airmouse eller trådløs mus. Bruker den hele tiden, og den er det eneste som er koblet til TV. Også en forsterker da. Lyden kjøres gjennom den med passthrough. Du finner enkelt de billigste på prisjakt.no Men se nøye på dem, da det er forskjell på hva som følger med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er ny på dette, hvilken boks anbefales for android-TV/Kodi? Er kun tenkt som streame-box koblet opp mot TV. Helst ikke så veldig dyr...

 

http://www.avshop.no/Cloud-Media-Chameleon-4K-HDMI-2e0-Open-OS-Mediaspiller/cat-p/c100326/p10520706

 

Skal være ganske bra. God pris. Seløv bruker jeg Raspberry Pi 2 og klarer meg med det, men det frister å kjøpe meg noe bedre.

 

 

 

 

Er ny på dette, hvilken boks anbefales for android-TV/Kodi? Er kun tenkt som streame-box koblet opp mot TV. Helst ikke så veldig dyr...

Ville gått for en MiniX X8-H Plus. Den er meget bra. Pass på å kjøpe en hvor du får med airmouse, eller kjøp en uten og bruk trådløs mus eller tastatur med museplate. Men til KODI klarer du deg fint med airmouse eller trådløs mus. Bruker den hele tiden, og den er det eneste som er koblet til TV. Også en forsterker da. Lyden kjøres gjennom den med passthrough. Du finner enkelt de billigste på prisjakt.no Men se nøye på dem, da det er forskjell på hva som følger med.

 

Takk. Da har jeg litt å gå etter. Har sett at det går å streame fra nettet enkelte TV-kanaler. Er dette fritt frem og åpent, eller er dette litt på siden og hysj hysj?

Lenke til kommentar

Nå har jeg forsøkt meg litt på Kodi på PC og Mac for å teste TV-stream over nettet. Fulgte en guide på youtube som gikk på å legge inn SuperRepo. På PC gikk det ikke. Fikk feilmelding da Playlist Loader skulle startes. Uansett hva jeg gjorde ble det feil, prøvde både Kodi 14.2 og 15.

 

På Macbooken (pro 2015 modell) fikk jeg det etter hvert til med Kodi 14.2. Men det var ugudelig tregt, og kun et fåtall TV-kanaler startet i det hele tatt opp. De fleste stod bare og snurret lenge før feilmelding. Er det slik det skal funke, eller er det jeg som har gjort feil?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...