Gå til innhold

BETALT INNHOLD: Slik fikk han én time ekstra fritid hver dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ironisk nok synes jeg det er billig. :)

 

Hva jeg får for 850 kr for Office 365 til hele familien er et utmerket tilbud, sammenlignet med f.eks. Netflix, Spotify og Photoshop CC. Bare 1 TB lagring alene (til alle familiens medlemmer) ville nesten koste mer med andre tjenester, og med Office 365 får jeg vesentlig mer enn det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ironisk nok synes jeg det er billig. :)

 

Hva jeg får for 850 kr for Office 365 til hele familien er et utmerket tilbud, sammenlignet med f.eks. Netflix, Spotify og Photoshop CC. Bare 1 TB lagring alene (til alle familiens medlemmer) ville nesten koste mer med andre tjenester, og med Office 365 får jeg vesentlig mer enn det.

 

Jeg har ingen familie, og 1 TB sky trenger jeg ikke da jeg har ubegrenset hos google. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ironisk nok synes jeg det er billig. :)

 

Hva jeg får for 850 kr for Office 365 til hele familien er et utmerket tilbud, sammenlignet med f.eks. Netflix, Spotify og Photoshop CC. Bare 1 TB lagring alene (til alle familiens medlemmer) ville nesten koste mer med andre tjenester, og med Office 365 får jeg vesentlig mer enn det.

 

Faktisk ubegrenset lagring i Onedrive, har det selv, helt fantastisk!

Lenke til kommentar

2015 og han har fortsatt en gammeldags fysisk familie? Denne "fremtidsrettede" fyren fra Microsoft burde heller ha gått for en moderne virtuell kjæreste (Som igjen kan få virtuelle barn). Alt i skyen selvsagt. Japanerne er langt fremme på dette feltet. Fysisk prokreasjon er bare så forrige årtusen.

Endret av BlueShroom
Lenke til kommentar

0. En hele time spart hver dag? Da surrer de jammen bort mye tid. Her bruker vi ikke en halvtime til sammen på samtlige punkter til samme. Og man sparer selvsagt ikke 100% av tida bort.

1. OneNote fungerer bare på en av familiens telefoner. OneNote støtter ikke to av de mye brukte PC-ene. Da blir det mye surr med å dra frem riktig PC, kjøpe nye telefoner (som kanskje ikke er så gode som de vi har fra før) etc.

2. Vi klarer fint å planlegge ferie øyne til øyne. Trenger ikke sitte i hvert vårt rom med hver våre skjermer for å få det til.

3. MSOffice støtter ikke alle enhetene våre. Det gjør Google Sheets. LibreOffice støtter nesten alle enhetene våre.

4. Bevisstløst forhold til backup er ikke noe for meg. Dessuten støtter ikke MS sin skylagring alle våre enheter. En tredje ting, kort fortalt: 1 TB er ikke nok!

5. Samtidig jobbing i dokumenter er noe vi sjeldent har behov for. De få gangene behovet skulle melde seg gjør Google Sheets jobben helt gratis og greit nok. Punkt 5 er det samme som punkt 2, bare med et annet eksempel.

6. Rent pedagogisk kan jeg ikke se for meg at person-skjerm-onenote-skjerm-person er særlig anbefalt fremfor person-person læring og direkte hjelp rett over skulderen. Punkt 6 er forresten det samme som punkt 5 og 2, bare med et annet eksempel.

7. Bildesøket til Bing er underlegent bildesøket til Google. Dessuten er det ulovlig å ta seg til rette med bruksrettigheter uten å ha det avklart med bildeeieren. Dere viser en alt for lettsindig holdning til bruk av andres bilder fra nett. Vil man mot formodning bruke Bing-søket så er det heldigvis tilgjengelig uten å bruke MSOffice. Bing-søk (og Googles-søk for den del) er heldigvis noe som støttes på tvers av våre enheter, takket være åpne web-standarder.

8. MSOffice har mange maler, akkurat som alle andre Office-programmer. Skulle det forestille et konkurransefortrinn?

9. Vil man unngå formateringsfeil bruker man offisielle standarder og ikke selskaps-spesifikke proprietære løsninger, som ikke en gang støttes på kryss av programvarer eller OS. Punkt 9 er ikke et salgsargument, det er et argument for å styre unna MS sin Office-løsning. Ferdigredigerte dokumenter bør aldri sendes som .docx eller lignende. De bør konverteres til for eksempel PDF, nettopp for å bevare formatering på kryss av plattformer og for å unngå at mottaker redigerer på noe som ikke skal redigeres. Dokumenter som skal redigeres bør aldri sendes som .docx eller lignende fordi Microsoft mangler støtte for formatet på flere plattformer og man risikerer at dokumentet slett ikke ser ut som det burde. At Microsoft ikke har ryddet opp i dette rotet taler på ingen måte til fordel for dem.

 

Apropos spare tid, kan du for prisen av Office365 innvilge deg selv fri omtrent en halv til en hel dag hvert år (avhengig av inntektsnivå og skatteprosent) hvis du velger en gratis løsning i stedet for (forutsatt at den passer rent praktisk, er like eller mer arbeidseffektiv osv slik det ofte er tilfelle)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. OneNote fungerer bare på en av familiens telefoner. OneNote støtter ikke to av de mye brukte PC-ene. Da blir det mye surr med å dra frem riktig PC, kjøpe nye telefoner (som kanskje ikke er så gode som de vi har fra før) etc.

3. MSOffice støtter ikke alle enhetene våre. Det gjør Google Sheets. LibreOffice støtter nesten alle enhetene våre.

4. Bevisstløst forhold til backup er ikke noe for meg. Dessuten støtter ikke MS sin skylagring alle våre enheter. En tredje ting, kort fortalt: 1 TB er ikke nok!

Hvilke magiske enheter er det dette er snakk om? OneNote finnes jo til Windows Phone (selvfølgelig), Android og iOS. Og fungerer fint på alle sammen. Iallfall for meg/oss.

 

(Vil man unngå formatteringsfeil, så kan man fint bruke Office. Den myten har tydeligvis overlevd hos noen, men den døde etter 1997.)

Lenke til kommentar

Magiske? Det er bare helt vanlige PC-er med litt varierende vanlige linux-distroer på. Og en telefon med Bada OS. Ellers kunne jeg godt tenkt meg Ubuntu touch eller Tizen på min neste telefon. Dvs. jeg må sikkert kjøpe en med saueflokk-OS og installere det selv.

 

Formateringsfeil er et reelt problem fortsatt. Senest i går fikk jeg tilsendt en .docx-fil produsert med siste utgave av Microsoft word på OSX. Selv noe så enkelt som én side med noen tabeller ville ikke formateres riktig i helt vanlige LibreOffice. Heller ikke Google Sheets klarte å tolke det miserable formatet. Jeg måtte kontakte avsender og be om å få dokumentet (som burde vært uredigerbart) i PDF-format i stedet for. Da fungerte det helt fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2015 og han har fortsatt en gammeldags fysisk familie? Denne "fremtidsrettede" fyren fra Microsoft burde heller ha gått for en moderne virtuell kjæreste (Som igjen kan få virtuelle barn). Alt i skyen selvsagt. Japanerne er langt fremme på dette feltet. Fysisk prokreasjon er bare så forrige årtusen.

 

Målet er vel at Cortana skal dekke det behovet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Magiske? Det er bare helt vanlige PC-er med litt varierende vanlige linux-distroer på. Og en telefon med Bada OS. Ellers kunne jeg godt tenkt meg Ubuntu touch eller Tizen på min neste telefon. Dvs. jeg må sikkert kjøpe en med saueflokk-OS og installere det selv.

 

Formateringsfeil er et reelt problem fortsatt. Senest i går fikk jeg tilsendt en .docx-fil produsert med siste utgave av Microsoft word på OSX. Selv noe så enkelt som én side med noen tabeller ville ikke formateres riktig i helt vanlige LibreOffice. Heller ikke Google Sheets klarte å tolke det miserable formatet. Jeg måtte kontakte avsender og be om å få dokumentet (som burde vært uredigerbart) i PDF-format i stedet for. Da fungerte det helt fint.

Å bruke Linux er et valg. Da må man også ta det som følger med, på godt og vondt. Er man veldig opphengt i at alt skal være open source, så er Linux en god ide. Skal man jobbe mye med rapporter og regneark, så finnes det muligesn bedre alternativer. At du har problemet betyr jo ikke at det er et veldig utbredt problem.

 

Du kunne åpnet dokumentet selv i Word webapp og lagret det i det du selv mener er et egnet format?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...