Gå til innhold

– Apple skal lansere tre nye mobiltelefoner i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ofte pleide Apple å "overraske" tidligere? Gikk jo gjerne endel år mellom hver gang for å si det mildt. Unntaket var vel mellomrommet mellom iPhone, iPad og MacBook Air som var relativt kort. Men uten om det så tok det jo gjerne endel år mellom hver gang Apple "overrasket", hvorfor forventer du at de skal overraske langt oftere i disse tider?

Lenke til kommentar

Utviklingen er mer en evolusjon enn en revolusjon, dette gjelder for i praksis alle teknologiselskapene.

 

Regner forøvrig med at Apple gjør med 6C som med 5C: Gjenbruker deler fra forrige generasjon inn en "ny" innpakning, og selger det til en litt høyere pris enn de ellers kunne gjort.  :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor ofte pleide Apple å "overraske" tidligere? Gikk jo gjerne endel år mellom hver gang for å si det mildt. Unntaket var vel mellomrommet mellom iPhone, iPad og MacBook Air som var relativt kort. Men uten om det så tok det jo gjerne endel år mellom hver gang Apple "overrasket", hvorfor forventer du at de skal overraske langt oftere i disse tider?

Føles vel bare slik ut, men ser man på tall og produkter så er det vel sikkert ikke noe verre nå enn før. Tror bare jeg er litt skuffet. Jeg elsker gadgets og nye personlige duppeditter, men jeg har blitt skuffet både av Apple Watch, iPhone 6 og så og si alle nye Android-telefoner som har blitt lansert i år. 

 

Jeg vil ha en telefon som får meg til å føle at jeg ha den, men ingen nyere iOS- eller Android-telefoner får meg til å føle det. Nå kommer det så mange android-telefoner fra så mange forskjellige merker mens Apple bare lanserer noen få, og da forventer man kanskje litt mer.

Lenke til kommentar

iPhone 6S/C blir nok bare en refresh, regner også med at C-modellen vil inneha maskinvaren fra dagens iPhone 6 i et mindre format og at iPhone 6S og 6S Plus vil få nyere generasjon SoC produsert med 14nm-teknikk og forbedret / videreutviklet arkitektur og ny GPU-modul fra PowerVR. Kamera vil kanskje så et hopp fra 8MP til 12MP for å få mulighet for 4K videoopptak om Apple føler det er noe marked for dette enda og da med større blenderåpning for å beholde den samme gode lavlys kvaliteten som de har per i dag. Trolig blir optisk bildestabilisator også standard på iPhone 6S og ikke bare 6S Plus.

 

Med andre ord, små forbedringer over hele linja, men ingenting å gå mann av huset for. Det sies vel også at de vil integrere "Force Touch" som de nå har levert med nye styreflaten / touchpad på MacBook og MacBook Pro 13-tommer og Apple Watch som vil la skjermen registrere forskjellen på lettere og tyngre trykk på skjermen. Det kan jo være interessant da det legger til et ekstra elementer for interaksjon på telefonen, men regner med at det vil ta noe tid for brorparten av applikasjoner vil legge så mye fokus rundt dette da brorparten av markedet ikke vil ha tilgang på "Force Touch" før om et par generasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da apple bestemte seg for å gå opp i størrelse på skjermene på de nye uten å ha et alternativ til 5s så regnet jeg med at det kom 3 utgaver til neste lansering, det kan se ut som jeg har rett i dette. Det går fremdeles veldig mye av 5s fordi mange hovedsaklig jenter i våres butikk værtfall fordi de synes at iPhone 6 blir for stor, jeg tror nok at vi kommer til å se en 4" (billig utgaven) en 4,7" og en 5,5" ved neste lansering, men billig tviler jeg på at den blir.

Lenke til kommentar

Tiden der Apple overrasker virker definitivt å være over. Forundrer meg ikke om infoen her stemmer. Ingenting spesielt.

 

Du kan jo heller ramse opp de mobilselskapene som overrasker. Tiden for de virkelige nyvinningene er forbi for alle selskapene ift mobiltelefoner, nå er det kun en videreutvikling av eksisterende teknologi.
Lenke til kommentar

Apple lanserer ikke tre nye telefoner, de lanserer 3 nye melkekuer for statushorene der ute. Antagelig en søppelmodell som har blitt nevnt, for de som ikke har råd til "skikkelige" telefoner... Hahaha, er ikke rart Apple tjener penger raskere enn onkel skrue :D :D

Perfekt businessmodell som funker hver gang på saueflokken, de ler hele veien til banken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tiden der Apple overrasker virker definitivt å være over. Forundrer meg ikke om infoen her stemmer. Ingenting spesielt.

Du kan jo heller ramse opp de mobilselskapene som overrasker. Tiden for de virkelige nyvinningene er forbi for alle selskapene ift mobiltelefoner, nå er det kun en videreutvikling av eksisterende teknologi.

 

Synes ingen overrasker for tiden, så dette gjelder ikke bare for Apple. De som overrasker mest er faktisk de "små/ukjente" asiatiske firmaene som lager topptelefoner og selger de for halve prisen sammenlignet med resten. Deriblant OnePlus, Huawei o.l.

 

Apple har, siden de lanserer færre telefoner/produkter enn konkurrentene, større forventningspress når de først lanserer noe. Da er også fallhøyden noe større, selv om de lanserer noe som tangerer andre produkter på markedet. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...