Gå til innhold

TEST: Slik er Banzais mobile bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også Banzai, fungerer slik det skal gjøre. Bare husk at du må ha penger på det VISA/Mastercard du benytter til å betale for abonnementet med. Eneste jeg ikke er fornøyd med er at jeg ikke får datatvillingen til å virke i min Huawei B593S, den gjenkjenner ikke simkortet, men det virker fint i alle andre mobildatadingser jeg har.

Lenke til kommentar

Jeg bor litt i utkanten av en by så for meg så gikk det svært tregt å surfe på Banzai, så sjekk hvertfall deknings kartet nøye før du bestiller :-)

 

Holder ikke å sjekke dekningskartet: Der jeg bor skal det være god dekning. Men Tele2-dekningen ( bruker også nettet til Netcom ) er likevel dårlig unntatt sentralt i større byer. Bor ikke usentralt, men får bare 3G i korte øyeblikk på mobilen før det reduseres til dårligere nettverk ( telefonen min støtter ikke 4G ). Telefonsamtaler er det ofte forstyrrelser på, og detter tidvis plutselig ut.

 

En kamerat av meg som bor noen hundre meter nærmere sentrum hedde også problemer med dekningen med Netcom da han bodde her.

 

Moren min som bor ennå mer sentralt i samme by har heller ikke ordentlig dekning med Tele2. Og begge steder er relativt sentralt i en by med omkring 25.000 innbyggere!

 

I følge dekningskartet skal det være god dekning både hos moren min og hos meg. Hadde ikke problemer da jeg hadde Talkmore ( bruker nettet til Telenor ). Har heller ikke dekningsproblemer her med 3G-abonnementet mitt fra Telenor.

Lenke til kommentar

Jeg har også Banzai, fungerer slik det skal gjøre. Bare husk at du må ha penger på det VISA/Mastercard du benytter til å betale for abonnementet med. Eneste jeg ikke er fornøyd med er at jeg ikke får datatvillingen til å virke i min Huawei B593S, den gjenkjenner ikke simkortet, men det virker fint i alle andre mobildatadingser jeg har.

 

Det er enkelt. du må høvle av litt i underkant eller overkant på simkortet og så lirke det inn på plass i ruteren igjen. Jeg hadde samme problemet med mitt tvillingkort. Sammenlign med et annet simkort så ser du forskjellen i plassering av chipen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ingen hastigheter å vise til i denne testen?

Jeg har Banzai, de har netcom dekning og netcom hastighet

Har du hatt noen negative erfaringer?

Kundeservicen på mail kunne trengt et løft iallefall. Det virker som om de sjekker mailen kun én gang per dag. Selv om jeg svarer tilbake på mail fra dem etter fem minutt klokka ti på morgenen kan du ikke forvente å få svar før godt ut på dagen neste dag. For øvrig er det personer fra Moobi som svarer på disse henvendelsene. Kundeservice over telefon har jeg ikke prøvd.

 

Ellers når det gjelder dekning er min erfaring at Netcoms dekning er så som så med en gang du kommer utenfor bebygde områder eller områder med lite fastboende. Du kan oppleve å gå rett fra 3G til GPRS-hastighet (50-60 Kbit/s). Alle basestasjoner til Telenor har minimum EDGE (200 Kbit/s). Samtidig har jeg nå også til dels opplevd dekningsløftet deres, og det er nå 3- og 4G-dekning på steder det knapt var 2G før, så hvis de fortsetter med denne utbyggingen i samme stil tror jeg Telenor har fått en veldig sterk konkurrent, forhåpentligvis også i nord-Norge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...