Gå til innhold

GUIDE: Mobilverkstedene for de utålmodige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mcare og delta service jukse med garanti saker .. må helst holde seg unda disse.

 

Og dette har du faktiske bevis for regner jeg med? En temmelig drøy påstand om den ikke kan dokumenteres, og kan den dokumenteres så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tar dette videre kontra det å bare skrive det her på kommentarfeltet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

mcare og delta service jukse med garanti saker .. må helst holde seg unda disse.

 

Og dette har du faktiske bevis for regner jeg med? En temmelig drøy påstand om den ikke kan dokumenteres, og kan den dokumenteres så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tar dette videre kontra det å bare skrive det her på kommentarfeltet?

 

 

Uten at jeg nødvendigvis kjøper påstanden til vedkommende, så vet vel du strengt tatt heller lite om vedkommende har begynt å ta dette videre?

 

AtW

Lenke til kommentar

Elektra Kongsvinger AS ─ Autorisert Apple-verksted på Kongsvinger med drop-in.

Ellers er jeg som tekniker helt enig i at påstanden om juks er svært drøy. Verksteder kontrolleres hele tiden, og feil som avdekkes i rutiner og liknende må utbedres for at verkstedene skal få beholde autorisasjonen. Verksteder som jukser mister autorisasjon.

Påstander om juks og svindel stammer som regel fra misfornøyde kunder som har hatt uflaks med en fukt-/væske- eller klem-/slagskade som har påført telefonen deres en skade som ikke går på garanti. Kunden er da gjerne uenig i at dette kan ha skjedd med deres telefon, siden akkurat han/hun er mye mer forsiktig med telefonen sin enn noen andre de kjenner. Det kan jo godt være, men det går dessverre an å være uheldig likevel.

Sitter du likevel på konkret informasjon om et verksted som jukser (noe jeg betviler, som begrunnet over): gå videre med det! Jeg er selvsagt også forbruker, og det er til oss alles beste om juks på verksteder avdekkes.

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar

Elektra Kongsvinger AS ? Autorisert Apple-verksted på Kongsvinger med drop-in.

 

Ellers er jeg som tekniker helt enig i at påstanden om juks er svært drøy. Verksteder kontrolleres hele tiden, og feil som avdekkes i rutiner og liknende må utbedres for at verkstedene skal få beholde autorisasjonen. Verksteder som jukser mister autorisasjon.

 

Påstander om juks og svindel stammer som regel fra misfornøyde kunder som har hatt uflaks med en fukt-/væske- eller klem-/slagskade som har påført telefonen deres en skade som ikke går på garanti. Kunden er da gjerne uenig i at dette kan ha skjedd med deres telefon, siden akkurat han/hun er mye mer forsiktig med telefonen sin enn noen andre de kjenner. Det kan jo godt være, men det går dessverre an å være uheldig likevel.

 

Sitter du likevel på konkret informasjon om et verksted som jukser (noe jeg betviler, som begrunnet over): gå videre med det! Jeg er selvsagt også forbruker, og det er til oss alles beste om juks på verksteder avdekkes.

 

Enig der. Som autorisert verksted har man ingenting å vinne på å "jukse" med garanti til kundens ulempe. Garanti = verkstedet kan gjøre jobben og få betalt. Avvist garanti = merarbeid. Betaling forutsetter at kunden er villig til å dekke kostnaden selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Takk for nyttig artikkel. Var ikke så lenge siden noen spurte meg om hvor det var mulig å få fikset en mobilskjerm :-)

PS. Er noe tull med linken til denne artikkelen på forsiden til tek.no nå. Peker på http://www.tek.no/www.tek.no/artikler/guide-mobilverkstedene-for-de-utalmodige/116741som naturlig nok ikke fungerer.

 

Edit: Ser ut til å være fikset.

Endret av tberg72
Lenke til kommentar

Mytrendyphone sender telefonene til Danmark for reparasjon. Når mobilen returneres påløper moms på reparasjon og porto på "importen". I tillegg kommer tollgebyr. Og det faktum at prisen på websiden sannligvis er oppgitt med mva gjør at man betaler mva på mva. Sporingssytemet deres fungerer ikke. På toppen av det hele tar reparasjonen én måned, ikke to dager pluss postgang. Med andre ord: Styr unna Mytrendyphone

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...