Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note Edge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler ikke dere svarer på spørsmålet i tittelen...

 

 

Må si meg enig, syntes ikke anmeldelsen faktisk gir noe fornuftig svar på hvorvidt denne "kantskjermen" er noe særlig utover en ren gimmick per dags dato? Utifra testen så virker det som om den per i dag kun kan brukes som et hurtigkontrollpanel og det er mer eller mindre det? Sikkert noen som kan se stor nytte av noe sånt men det fremstår jo mest som en "gimmick".

 

Det at det kun er Galaxy Note Edge som har en slik kantskjerm betyr jo fort at fokuset fra utviklere vil være temmelig fraværende, den selges i et veldig begrenset opplag og har en høy prislapp som normalt burde tilsi svært liten utbredelse i markedet og ditto fokus fra utviklere og tredjepart og om dette er alt Samsung selv har lagt opp til rundt kantskjermen så forstår jeg ikke helt hva som skulle tilsi at denne har noen merkbar funksjon for en mobilbruker innen nærmeste fremtid.

 

 

Kult er det jo så absolutt, men kan vel fremstå noe meningsløst per dags dato. Det at den gjør telefon asymentrisk er ikke spesielt tiltrekkende, men det blir vel høyst individuelt. Prislappen kontra Galaxy Note 4 som har identisk maskinvare, identisk programvare og nøyaktig de samme løsningene utenom selve kantskjermen får den jo til å fremstå som et temmelig sært valg når du kan få Note 4 til 6500 kr, altså 1500 kr mindre.

 

I og med at den har en 16:10 skjerm hvor kun ene siden er buet, og alt skilles i programvare så har den vel egen firmware fra Samsung så trolig blir vel programvarestøtten med tanke på oppdateringer noe mer ineffektiv også da jeg tar det for gitt at en telefon som blir såpass nisje og produsert i et såpass begrenset opplag ikke vil ha høyeste prioritet fra Samsung. Blir vel verre med tanke på støtte fra XDA og tredjepart også, og ROMs til Note 4 vil vel da bare gjøre at skjermbildet vil strekke seg utover hele skjermen, da inkludert den buede biten så det blir jo litt mongolid i praksis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor har dere gitt denne mobilen en minus på grunn av pris, når dere ikke gjorde det på iPhone 6 plus, som koster 390kr mer? :p

Feil. iPhone 6 Plus koster 6690,- (grunnmodellen). Det er ikke mer enn Note Edge til 7999,- som den koster hos eneste norske butikk, Siba.no (ifølge prisguide.no).

For en telefon med 16gb internminne og ikke minnekort støtte, blant andre mangler, er det en helt vanvittig pris å betale. Burde derfor ha - for pris den også etter min ydmyke mening.

 

Hva du eller jeg synes er totalt irrelevant. Penger skifter ikke verdi etter din mening. iPhone 6 Plus koster 6690 mot Note Edge til 7999. Lite å gjøre med det, derfor blir det feil å si at den koster mer. Jeg er forøvrig enig i at i en iPhone får du mindre "verdi for penga".

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor har dere gitt denne mobilen en minus på grunn av pris, når dere ikke gjorde det på iPhone 6 plus, som koster 390kr mer? :p

Feil. iPhone 6 Plus koster 6690,- (grunnmodellen). Det er ikke mer enn Note Edge til 7999,- som den koster hos eneste norske butikk, Siba.no (ifølge prisguide.no).

For en telefon med 16gb internminne og ikke minnekort støtte, blant andre mangler, er det en helt vanvittig pris å betale. Burde derfor ha - for pris den også etter min ydmyke mening.

Denne tlf har 32 gb og ikke 16. Med Telenor L koster den 2800.- + abb og avbetaling, hvor avbetalingen er 3600. Pris på tlf da 3600 + 2800. Synes ikke at det er helt gæærnt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor har dere gitt denne mobilen en minus på grunn av pris, når dere ikke gjorde det på iPhone 6 plus, som koster 390kr mer? :p

Feil. iPhone 6 Plus koster 6690,- (grunnmodellen). Det er ikke mer enn Note Edge til 7999,- som den koster hos eneste norske butikk, Siba.no (ifølge prisguide.no).

For en telefon med 16gb internminne og ikke minnekort støtte, blant andre mangler, er det en helt vanvittig pris å betale. Burde derfor ha - for pris den også etter min ydmyke mening.

Denne tlf har 32 gb og ikke 16. Med Telenor L koster den 2800.- + abb og avbetaling, hvor avbetalingen er 3600. Pris på tlf da 3600 + 2800. Synes ikke at det er helt gæærnt.

 

 

Nope. Ingen av 6 modellene har et 32gb valg. Det er enten 16, 64 og 128 man må velge mellom, noe som er så dumt at man kan begynne å lure på hvor mange par sokker de røyker der borte. Det er fortsatt 6400kr for en telefon med rundt 13-14gb ledig plass og, på mange områder, utdaterte specs og features. Nei, Apple, spesielt iPhonene, har ikke blitt mer enn et overpriset "fashion statement" selskap i stedet for et av de ledende selskapene innenfor teknologisk innovasjon. Trist.

 

/rant

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når Samsung lanserer en highend modell med tilsvarende pris da blir det ramaskrik.

Når et annet selskap gjør det årlig, med minimale forskjeller fra fjorårets,da reagerer ingen. Hjernevasket kundegruppe?

8000,- Er en sinnsvak pris for en telefon! Hadde den hvertfall kostet det samme som iPhone 6 Plus (som også har en urealistisk pris) synes jeg den ikke skulle hatt minus for pris da man får mer for pengene. Samtidig så vet alle at Apple tar blodpris for sine produkter så det er ikke vits å nevne det i hver test.

Lenke til kommentar

For en telefon med 16gb internminne og ikke minnekort støtte, blant andre mangler, er det en helt vanvittig pris å betale. Burde derfor ha - for pris den også etter min ydmyke mening.

 

Nå får du Iphone med 64Gb intern lagring 500 kr billigere enn Samsungs 32Gb versjon. Regner med at Samsungs 64Gb versjon vil koste ytterligere 500 kr. Du betaler altså rundt 1000 kr ekstra bare for en minnekortplass. Det er ikke en bra deal, Samsung Edge er en svindyr mobil.

Lenke til kommentar

 

 

For en telefon med 16gb internminne og ikke minnekort støtte, blant andre mangler, er det en helt vanvittig pris å betale. Burde derfor ha - for pris den også etter min ydmyke mening.

 

Nå får du Iphone med 64Gb intern lagring 500 kr billigere enn Samsungs 32Gb versjon. Regner med at Samsungs 64Gb versjon vil koste ytterligere 500 kr. Du betaler altså rundt 1000 kr ekstra bare for en minnekortplass. Det er ikke en bra deal, Samsung Edge er en svindyr mobil.

"Bare" for minnekortplass? LOL

 

Hørt om limited edition?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

For en telefon med 16gb internminne og ikke minnekort støtte, blant andre mangler, er det en helt vanvittig pris å betale. Burde derfor ha - for pris den også etter min ydmyke mening.

 

Nå får du Iphone med 64Gb intern lagring 500 kr billigere enn Samsungs 32Gb versjon. Regner med at Samsungs 64Gb versjon vil koste ytterligere 500 kr. Du betaler altså rundt 1000 kr ekstra bare for en minnekortplass. Det er ikke en bra deal, Samsung Edge er en svindyr mobil.

"Bare" for minnekortplass? LOL

 

Hørt om limited edition?

 

Større intern lagring er å foretrekke over mindre intern lagring + minnekort, 99% av oss trenger ikke massive minnekort.

 

Limited edition endrer ikke det faktum at det er en svindyr mobil.

 

Iphone er også dyr, men nå var altså sammenligningen med Samsung Edge. Heldigvis har man mange fine alternativer med android, det er bare at Edge ikke er en av de.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvorfor har dere gitt denne mobilen en minus på grunn av pris, når dere ikke gjorde det på iPhone 6 plus, som koster 390kr mer? :p

Feil. iPhone 6 Plus koster 6690,- (grunnmodellen). Det er ikke mer enn Note Edge til 7999,- som den koster hos eneste norske butikk, Siba.no (ifølge prisguide.no).

For en telefon med 16gb internminne og ikke minnekort støtte, blant andre mangler, er det en helt vanvittig pris å betale. Burde derfor ha - for pris den også etter min ydmyke mening.
Denne tlf har 32 gb og ikke 16. Med Telenor L koster den 2800.- + abb og avbetaling, hvor avbetalingen er 3600. Pris på tlf da 3600 + 2800. Synes ikke at det er helt gæærnt.

Nope. Ingen av 6 modellene har et 32gb valg. Det er enten 16, 64 og 128 man må velge mellom, noe som er så dumt at man kan begynne å lure på hvor mange par sokker de røyker der borte. Det er fortsatt 6400kr for en telefon med rundt 13-14gb ledig plass og, på mange områder, utdaterte specs og features. Nei, Apple, spesielt iPhonene, har ikke blitt mer enn et overpriset "fashion statement" selskap i stedet for et av de ledende selskapene innenfor teknologisk innovasjon. Trist.

 

/rant

Hvis det var meg du svarte, så mente jeg at Note Edge jeg mente, med abbonnement og 32 gb lagring. Beklager hvis det ikke kom tydelig frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det koster 5500kr for telefonen det eneste stedet man faktisk kan kjøpe den pr DD (Telenor) er det uinteressant om Siba har lagt ut en pris på 7990 før de har fått den inn.

 

Forøvrig kan jeg forstå at 16GB på en iphone med så mye akumulert gammel søppel i OS-et for å gjøre det kompatibelt med utdaterte modeller kan føles smått, men om noen helt seriøst sliter med at de installerer mer enn ca 30GB med apper så representerer de en ekstremt liten gruppe. Bilder, video, musikk og annet innhold kan man like gjerne ha på minnekort uten noen som helst form for degradert brukeropplevelse.

 

For 6800kr har man denne telefonen med 160GB minne. For dem det måtte interessere, iphone 6+ 128GB koster tilsvarende 7400kr. Til gjengjeld kan man bøye sistnevnte akkurat slik man ønsker. Noe må man jo få for de 600kr ekstra også...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden det koster 5500kr for telefonen det eneste stedet man faktisk kan kjøpe den pr DD (Telenor) er det uinteressant om Siba har lagt ut en pris på 7990 før de har fått den inn.

 

 

På hvilken måte koster den 5500 kr hos Telenor? 9'293 kr uten abonnement står det oppført hos Telenor. Det å dra inn priser med binding blir jo temmelig meningsløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...