Gå til innhold

Hinter om ny Tesla om én uke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ganske sikkert en firehjulsdrevet Model S.

 

De har ikke tid/ressurser til å komme med noen ny plattform nå sånn helt plutselig, og de har uansett måttet jobbe hardt med dual-engine-drivlinja si for å få ferdig designet til Model X. Da burde det være en relativt smal sak for dem å putte inn en ekstra drive-enhet i Model S.

 

Det jeg er spent på er effekten. Uten begrensning på effekt vil et slikt oppsett gi 900hk og et helt idiotisk dreiemoment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok ganske sikkert en firehjulsdrevet Model S.

 

De har ikke tid/ressurser til å komme med noen ny plattform nå sånn helt plutselig, og de har uansett måttet jobbe hardt med dual-engine-drivlinja si for å få ferdig designet til Model X. Da burde det være en relativt smal sak for dem å putte inn en ekstra drive-enhet i Model S.

 

Det jeg er spent på er effekten. Uten begrensning på effekt vil et slikt oppsett gi 900hk og et helt idiotisk dreiemoment.

 

Tja, mange mener vel også at det er Model E/Model 3 det kan gjelde?

Lenke til kommentar

 

Det er nok ganske sikkert en firehjulsdrevet Model S.

 

De har ikke tid/ressurser til å komme med noen ny plattform nå sånn helt plutselig, og de har uansett måttet jobbe hardt med dual-engine-drivlinja si for å få ferdig designet til Model X. Da burde det være en relativt smal sak for dem å putte inn en ekstra drive-enhet i Model S.

 

Det jeg er spent på er effekten. Uten begrensning på effekt vil et slikt oppsett gi 900hk og et helt idiotisk dreiemoment.

Tja, mange mener vel også at det er Model E/Model 3 det kan gjelde?

 

Bilen på bildet er ganske sikkert en Model S, litt rart å vise den om ikke det er en S-relatert nyhet de skal ut med.

 

Her har jeg lagt et offisielt bilde av S over det nye pressebildet:

 

X61xB2f.jpg

 

XyPyNNI.jpg

Men det er klart - kan godt hende de viser frem prototype på 3 eller produksjonsmodell for X også. Begynner å bli på tide.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok ganske sikkert en firehjulsdrevet Model S.

 

De har ikke tid/ressurser til å komme med noen ny plattform nå sånn helt plutselig, og de har uansett måttet jobbe hardt med dual-engine-drivlinja si for å få ferdig designet til Model X. Da burde det være en relativt smal sak for dem å putte inn en ekstra drive-enhet i Model S.

 

Det jeg er spent på er effekten. Uten begrensning på effekt vil et slikt oppsett gi 900hk og et helt idiotisk dreiemoment.

 

Jeg intervjuet noen ingeniører på Tesla da jeg var på fabrikken i fjor sommer. De innrømte at en AWD Model S var på vei og at det IKKE hadde vært en smal sak så langt å få inn en motor til. Effekten var ventet å være omtrent det samme som dagens Model S, men at man da fordelte denne på to motorer. Det er selvsagt fullt mulig at de har forandret planene underveis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg intervjuet noen ingeniører på Tesla da jeg var på fabrikken i fjor sommer. De innrømte at en AWD Model S var på vei og at det IKKE hadde vært en smal sak så langt å få inn en motor til. Effekten var ventet å være omtrent det samme som dagens Model S, men at man da fordelte denne på to motorer. Det er selvsagt fullt mulig at de har forandret planene underveis

 

Det høres sannsynlig ut det - bruker sikkert samme motorer men uten å gi mer strøm enn de gjør i dag.

 

"Smal sak" er nok en definisjonssak - i forhold til å lage f.eks en mindre versjon av bilen er det nok lett. I forhold til veldig mye annet er det vanskelig :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker to ting her, det ene er at Model D rett og slett høres ut som om den er langt dårligere enn Model S. Den høres ut som om den er på nivå med Model E/3. S forbindes ofte med noe bra, som super eller lignende. Jeg kommer ikke på en eneste toppmodell av noe som heter D...

 

En annen ting er at hvis de først skal lansere Model S med et nytt navn, som inkluderer 4WD, så kan jeg ikke se for meg at den kommer uten alle sensorene som skal til for autopilot. Musk har estimert at dette vil være tilgjengelig for Model S rundt mars-mai. Så da tipper jeg at denne vil ha dato i denne perioden også.

Lenke til kommentar

Det høres sannsynlig ut det - bruker sikkert samme motorer men uten å gi mer strøm enn de gjør i dag.

 

"Smal sak" er nok en definisjonssak - i forhold til å lage f.eks en mindre versjon av bilen er det nok lett. I forhold til veldig mye annet er det vanskelig :)

 

Mener de sa at planen var å gå ned i motorstørrelse, iallfall foran.

 

Hehe, ja det er sant. De vil nok konsentrere seg om Model X først og fremst og deretter plattform #3. Plattformen som Model S og Model X bygger på er jo absolutt ikke egnet for høye volum,

Lenke til kommentar

Jeg tenker to ting her, det ene er at Model D rett og slett høres ut som om den er langt dårligere enn Model S. Den høres ut som om den er på nivå med Model E/3. S forbindes ofte med noe bra, som super eller lignende. Jeg kommer ikke på en eneste toppmodell av noe som heter D...

D for Deluxe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...