Gå til innhold

TEST: Bose QuietComfort 25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er Bose som regel bare overprisa drit. Er det samme med hjemmekinoanleggene deres. Der oppgir de heller ikke delefrekvens, hz etc.

 

Jada sikkerlig drit. Selvfølgelig finnes det bedre HS enn Bose, men å si at det er overprisa drit fordi du ikke har råd til det blir feil.

 

Har hatt 2 Bose headsett, og kommer sikkert til å kjøpe dette når mine tar kvelden. Genialt for oss som reiser "litt" og vil nyte musikk uten å ha max volum på.

Lenke til kommentar

 

Nå er Bose som regel bare overprisa drit. Er det samme med hjemmekinoanleggene deres. Der oppgir de heller ikke delefrekvens, hz etc.

Jada sikkerlig drit. Selvfølgelig finnes det bedre HS enn Bose, men å si at det er overprisa drit fordi du ikke har råd til det blir feil.

 

Har hatt 2 Bose headsett, og kommer sikkert til å kjøpe dette når mine tar kvelden. Genialt for oss som reiser "litt" og vil nyte musikk uten å ha max volum på.

 

Nei jeg har ikke råd til det, der traff du spikeren. Din intelligens skinner igjennom når du kommer med sånne påstander.

 

Kan vel være noe heller med at jeg jobba i soundgarden over en periode mens jeg studerte til å bli reservoaringeniør at jeg fikk testet hele produktlinja dems. Bose er som Apple, er mange 40+ som er glad i produktene dems fordi de er lette å sette opp. Men god lyd er det absolutt ikke.

Det kan jo nevnes også at lifestyle serien ble solgt for rundt 15-40 000 kr. Avhengig av modell. Og fortjenesten på de dyreste utgavene kunne være helt opp mot 10 000 kr. Det er ekstremt. Som igjen betyr at de altfor prisa.

 

http://nyet.org/bose/

 

Les linken over for fakta. Hvis du forstår det som står der. Er litt avansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er Bose som regel bare overprisa drit. Er det samme med hjemmekinoanleggene deres. Der oppgir de heller ikke delefrekvens, hz etc.

 

Må lolle litt av deg. Føler bose headsett gir en ren ekte lyd jeg. Som jeg liker. Samtidig gir dem kvalitet, da tenker jeg på myke øreputer, behagelig å lett å ha på. Jeg velger lett bose over b&w p? og beat studio som jeg ser på som nærmeste konkurrenter.

Men om du sparer litt, så kan du jo gå å lytte litt. Så ser du om du går for det best balanserte eller om du går for dunkelyd. :-D

Lenke til kommentar

Bose er gode headset. Uten tvil!

 

Har selv hatt det meste som gir lyd fra seg innen headset-verdenen, men må si jeg alltid har vært mest fornøyd med Bose. (På dette området)

 

Har nå Bose QC15, som jeg har hatt noen år. Fungerer som en drøm fortsatt, selv etter mye bruk.

Reiser veldig mye i jobb og tar fly hver uke, så støydemping og komfort er et krav.

Jeg regner med å gå over på QC25 når mine nåværende tar kvelden.

 

Henrikrox: Du sier at fortjeneste på 10.000,- er "ekstremt" mye når varen koster 40.000,-. Der er ikke jeg helt enig. Skal du drive butikk, må man også tjene penger.

 

Med en margin på opp mot 25 %, vil jeg ikke si er urimelig.

Lenke til kommentar

 

 

Nå er Bose som regel bare overprisa drit. Er det samme med hjemmekinoanleggene deres. Der oppgir de heller ikke delefrekvens, hz etc.

Må lolle litt av deg. Føler bose headsett gir en ren ekte lyd jeg. Som jeg liker. Samtidig gir dem kvalitet, da tenker jeg på myke øreputer, behagelig å lett å ha på. Jeg velger lett bose over b&w p? og beat studio som jeg ser på som nærmeste konkurrenter.

Men om du sparer litt, så kan du jo gå å lytte litt. Så ser du om du går for det best balanserte eller om du går for dunkelyd. :-D

Når du nevner beats i samme kategori som b&w p7 så er det umulig å ta deg seriøst.

 

Mange som kjøpe beats og bose. God lyd? Dessverre ikke. Men folk som har det er jo skråsikre på at det er god lyd.

 

Bare gå å prøv b&w p7. Er som å gå fra lada (bose) til porsche ;)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...