Gå til innhold

Den store The Sims 4- tråden


Anbefalte innlegg

I min erfaring er det mange som fremdeles vil spille eldre versjoner og da kan de få ha sin egen tråd til det.

 

For meg har Sims 4 vært en svært positiv overraskelse sammenlignet med de svake Sims 3 og tildels katastrofale SimCity. Jeg ble veldig overrasket når jeg hørte at Sims 4 bruker GlassBox, men når jeg ser hvordan den utnyttes og hvor bra Sims 4 er så forstår man jo at SimCity aldri skulle vært laget med den spillmotoren, og at det er en motor som egner seg for større modeller på mindre områder. Ikke omvendt.

 

 

 

Bugs & Fixes

 

"Invalid license, missing msvcp120.dll"

Dette er tilsynelatende en feil med Visual C, ikke Sims 4 eller DirectX. Ta turen til installasjonsfolder, f.eks C:\Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 4\__Installer\vc\vc2013\redist og kjør vcredist_x86.exe - funker ikke det så kjør også x64 utgaven.

 

Endret av Sectoid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Festlig med den "bugen" de har lagt inn, som gjør at alle sim'ene blir blurry helt til det blir uspillbart hvis spillet er piratkopiert (sikkert noe kode som ligger gjemt et sted som crackerne ikke fant)

 

Forumer er fulle av folk som ber om hjelp til dette problemet. Altså avslører de seg selv som pirater ^^

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tar nok ikke lange tiden før en PROPER piratversjon kommer der de har omgått den buggen. Men i mellomtiden får de sikkert masse kjøp så lenge det ryktes at piratversjonen ikke fungerer. I dagens bransje er det mere snakk om å legge snubletråder for crackerne så det tar lengre tid, enn å forhindre cracking totalt.

Lenke til kommentar

Piratversjonen fungerer helt fint den, er bare folk som ikke klarer følge en simpel instruks angående en viss fil.

 

Er personlig sterkt i mot slike tiltak. Det hender så alt for ofte at disse rammer legitime brukere, som da vil slite mye med å motta hjelp i begynnelsen, da alle antar disse er pirater.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Fikk litt spilletid i det i går. Det er en del ting man savner, og noe som enda er litt sånn "Jammen atte" men ellers så er det absolutt kjempemoro så langt :)

 

 

Blir alltid sånn med et nytt Sims spill, at man savner mengden innhold og ting man kunne gjøre før, men men... mye nytt å gjøre også. Og denne Sims, med GlassBox, er så utrolig mye bedre enn Sims 3 sin råtne spillmotor...

 

 

 

Dere som har det, hvordan er loadingen?

kan du besøke naboen din uten å loade ?

Spillet som jeg vet om er optimalisert for virkelig dårlige pcr så de med bedre får samme opplevelsen(loading)

 

Det er litt vanskelig å forklare nøyaktig hvordan det fungerer. En savegame kalles en World. I en World har man forskjellige småbyer. Alle småbyene er lenket. Småbyene er også inndelt i nabolag. Slik at Maxis kan øke både størrelsen på hvert nabolag og hver by samt legge til fler småbyer uten problemer.

 

Loading for min del tar rundt 10-15 sekunder, og er ikke spesielt plagsomt.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

 

Dere som har det, hvordan er loadingen?

kan du besøke naboen din uten å loade ?

Spillet som jeg vet om er optimalisert for virkelig dårlige pcr så de med bedre får samme opplevelsen(loading)

 

Er det newb friendly for folk som ikke har spilt Sims før? Er det såpass åpent (sandkasse) at du kan gjøre omtrent som du vil?

 

Det er små områder, og ikke en stor verden som i de forrige spillene. Det gjør at du kan dessverre ikke besøke naboen uten å loade. Men når det er sagt er områdene likevel ganske store, og det er ganske mye man kan gjøre der. Jeg forlater sjelden huset, og når jeg først gjør det blir jeg borte ganske lenge. Loading er overhodet ikke noe problem for meg. :)

 

Angående naboen spilte jeg ikke de forrige noe særlig, men mener å huske at man må starte på nytt hver gang man vil spille med en ny familie. I Sims 4 kan alle bo i den samme byen, så du kan (i teorien) fylle opp hele byen med dine egne familier. Jeg har Gotham Sirens i en familie (Poison Ivy, Catwoman og Harley Quinn), og Chris & Claire Redfield fra Resident Evil i en annen del av byen. Det er ikke noe problem for Chris & Claire å besøke GS, og motsatt. :)

 

Når det gjelder newb friendly vil jeg si det scorer veldig høyt hos meg. Simmene har en svært bra AI nå takket være den nye motoren, så de gjør det meste selv. Enkelte ganger kan de forsove seg til jobben, men det er stort sett det eneste jeg har merket jeg må passe på. Det gjør at jeg har tre stk i hovedfamilien min, men jeg kan ofte styre en og gi fullstendig blaffen i de to andre. De spiser, sover, drar på jobb og alt det der på egenhånd, uten at jeg trenger gjøre noe som helst. Dermed vil spillet mer eller mindre spille seg selv. Mer newb friendly blir det ikke. :) Men samtidig kan du (så vidt jeg vet) skru ned hvor uavhengige de skal være, så det blir mer som i de forrige spillene. Ikke giddet prøve dette selv ennå. Er fornøyd med å la dem leve på egenhånd. :)

 

 

BTW en liten ting jeg la merke til:

 

Når en eller flere simmer drar til et annet område (gym, park osv) vil de andre være krysset ut. Det irriterte meg noe vanvittig at jeg måtte dra hjem for å få styre dem, men oppdaget ved en tilfeldighet at jeg faktisk ikke trenger det. Når en sim er i et annet område enn de andre vil de andre ha en pil (eller noe sån,t vanskelig å se) på portrettet. Klikker du her vil du få en liten meny der du blandt annet kan invitere dem dit du er nå, eller ta kontrollen over dem. Da vil simmen du styrer bli værende i området h*n er, mens du flytter fokuset til den andre simmen du vil styre. Du kan også bruke dette når simmen er på jobb, så du kan oppmuntre dem til å jobbe hardt, være sosial med kolleger, dra hjem tidlig, og så videre. :)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg avskydde med Sims 3 var at man ikke kunne lage mer enn én husholdning i et nabolag/by/kart eller hva enn det ble kalt, og hvis man ville spille med andre sims-karakterer i nabolaget, så ville all fremgang bli nullstilt på den nåværende husholdningen. Så man kunne ikke f.eks. lage én sims der og én sims her og få dem til å møtes, gifte seg etc. Alt dette kunne man i Sims 2, og Sims 1 hvis jeg husker riktig. Jeg pleide å gå fra hus til hus og styre livene til karakterene akkurat når det passet meg, uten å miste fremgang eller endringer hos noen som helst av dem.

 

Har EA endret dette i 4'ern? Også, er EA like gjerrige og fattige på møbeldesign or fargekombinasjoner som de har vært i tidligere spill? Er utvidelsespakkene like rundt hjørnet?

Endret av Hazelhart
Lenke til kommentar

Det jeg avskydde med Sims 3 var at man ikke kunne lage mer enn én husholdning i et nabolag/by/kart eller hva enn det ble kalt, og hvis man ville spille med andre sims-karakterer i nabolaget, så ville all fremgang bli nullstilt på den nåværende husholdningen. Så man kunne ikke f.eks. lage én sims der og én sims her og få dem til å møtes, gifte seg etc. Alt dette kunne man i Sims 2, og Sims 1 hvis jeg husker riktig. Jeg pleide å gå fra hus til hus og styre livene til karakterene akkurat når det passet meg, uten å miste fremgang eller endringer hos noen som helst av dem.

 

Har EA endret dette i 4'ern? Også, er EA like gjerrige og fattige på møbeldesign or fargekombinasjoner som de har vært i tidligere spill? Er utvidelsespakkene like rundt hjørnet?

 

De har i alle fall fjernet CAST (Create A Style), så det medfører noen begrensninger på farger og slikt.

Lenke til kommentar

Er det newb friendly for folk som ikke har spilt Sims før? Er det såpass åpent (sandkasse) at du kan gjøre omtrent som du vil?

Nei det er mye mindre åpent enn tidligere.

Mener han ikke gameplay, da? Verdenen er mindre, men den er fullere av ting og folk og det er mer å gjøre i den. Spillet er i min oppfatning langt mer åpent enn det har vært tidligere. Det vil si, du må som vanlig finne måter å tjene penger på (eller cheate), men du må ikke slavisk følge noen enkelt måte å gjøre det på. Har en boms som bor i et skur som spiller gitar i parken og livnærer seg på tips. Bygging og dekorering er også mye mer åpent og avansert. Samme med simmene. Gameplay er hva du bestemmer at det er.

 

 

Det jeg avskydde med Sims 3 var at man ikke kunne lage mer enn én husholdning i et nabolag/by/kart eller hva enn det ble kalt, og hvis man ville spille med andre sims-karakterer i nabolaget, så ville all fremgang bli nullstilt på den nåværende husholdningen. Så man kunne ikke f.eks. lage én sims der og én sims her og få dem til å møtes, gifte seg etc. Alt dette kunne man i Sims 2, og Sims 1 hvis jeg husker riktig. Jeg pleide å gå fra hus til hus og styre livene til karakterene akkurat når det passet meg, uten å miste fremgang eller endringer hos noen som helst av dem.

Det er indelt slik: "World -> Town -> Neighborhood"

 

Alle Towns i en world henger sammen. Og det gjør også alle neighborhoods i en town. Du kan dessverre ikke lage flere identiske eller nye towns i en world foreløpig, slik man kunne i Sims 2. Men du kan lage flere worlds som ikke henger sammen. Spillet starter med to småbyer. En grønn og frodig og en ørken. De henger nært sammen. Hver by har foreløpig 4-5 nabolag hvorav 3-4 er beboelige og har 2-5 hus i hver.

 

Lasting av nye nabolag og lots på min PC tar rundt 10 sekunder. I andre Sims spill har det vært snakk om minutter. I tillegg er større områder (nabolaget) rundt huset ditt åpent, selv om de ikke kan gå inn i naboens hus uten å loade.

 

I Sims 3 brukte jeg Awesome Mod for å få spillet mest mulig likt Sims 2. Dette er ikke nødvendig i Sims 4. Her kan du styre alle husene selv. Du kan også velge f.eks "age only active household" som i Sims 2. Så vidt jeg kan se har ikke spillet gjort noe som helst med mine households annet enn at de beholder relationship scores til andre sims i byen.

 

Det høres med andre ord ut som om du spiller omtrent slik jeg gjør (godmode :p ) og liker det. Heldigvis er dette fullt mulig i Sims 4. Du kan også skru av aldring totalt eller styre det som du ønsker.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

World (savegame) -> Town (hele kartet) -> Neighborhood (den delen du kan bevege deg i, egentlig bare et åpent område rundt ditt eget hus, samt nabohus, men tror du må loade hvis du går inn i de)

Du kan ha så mange worlds du vil. En town er indelt i mindre nabolag. Hvert nabolag er åpent og mye fullere av Sims og objekter enn tidligere, men du kan ikke bevege deg mellom lots uten å loade cirka 10 sekunder. Håper det forklarer litt bedre :)

Også, er EA like gjerrige og fattige på møbeldesign or fargekombinasjoner som de har vært i tidligere spill? Er utvidelsespakkene like rundt hjørnet?

 


Det er hvertfall veldig mange møbler og forskjellige dekorasjoner og underkategorier og ting og tang. Veldig mye mer enn i tidligere vanilla utgaver. Og det er ingen create-a-style men det er en del objekter som har fargemuligheter (du kan tom. kjøpe hele ferdigdekorerte rom og disse har også som regel tre forskjellige fargekomboer).

Utvidelse kommer helt sikkert innen seks måneder :p

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...