Gå til innhold

- Noen vil snart dø av å spille Oculus Rift, tro meg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe... tanken har slått meg et par ganger, når jeg sitter hvit av redsel i et VR spill. Kombinasjonen av innlevelse og lyd setter en helt annen opplevelse i VR, enn hva en mørk tv stue kan tilby.
I begynnelsen, må skrekk-spillutviklerene virkelig ha dette i bakhode når de lager et spill. Lengre fram i tid, vil vi sitte med håndkontrollere og headsets som måler puls og svette, og som igjen kan advare bruker eller kontrollere innholdet i spillet, hvis det blir for skummelt :)

Endret av smileyy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

? Er ikke greia at maskinen skal måle puls osv... for å vite når du er redd, og dermed skremme deg? Ja, du vet jo selv om du er redd, så en advarsel for å si at du er redd kan jeg ikke se vitsen med. Er du så stressa og livredd, så stopper du å spille.

 

Ja, uten VR (som jeg enda ikke har prøvd) så er skrekkspill generelt sett så dølle at du ikke har sjangs til å bli skremt uansett hva, i hvert fall nå som det føles som om du har opplevd alt 10 ganger allerede, etter noen år med casual spilling. Og er på langt nær noen hardhaus. Begynner å bli noen år siden selv hjemmekinoen kunne presse frem noe slags skremming. Tross natt, surround, romperister og alene. :(

 

Men joda, ser jo for meg at det er de som er lettskremte og har hjerteproblemer, som kan dø av VR. På samme måte som at det er de som har dødd av å presse seg gjennom et trangt rom når du har hjerteproblem og klaustrofobi.

 

Men da er det vel strengt talt hjerteproblemet som tar livet av deg...
På samme måte som at man sier at AIDS tar livet av deg, selv om det teknisk sett bare er det som gjør det potensielt mulig å dø av små forkjølelser og andre ufarlige sykdommer.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke om dette blir tilfellet med CV1 og Silent Hills som er under utvikling.

Hideo Kojima nevnte på Gamescom at spillet ikke vil få oss til å pisse i buksa, men rett og slett drite på oss. Gleder meg!

 

vel hvis man faktisk dør av spillene, så gjør man jo begge....

Ikke det at jeg tror det blir tilfellet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...