Gå til innhold

UNBOXING: Nvidia Shield Tablet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan den brukes som ett vanlig android brett også, eller har man ikke tilgang på google play ol?

 

Det er en Android tablet som har tilgang til Google Play og i tillegg masse Nvidia snacks.

 

Personlig har jeg gitt opp Nvidia etter min flørt med Tegra 3 og Asus. Mer spent på hva Google har å tilby til høsten. Håper det virkelig blir en HTC tablet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ungdomen nå til dags! Eneste fjøla vi hadde med på ferie i gamle dager var trefjøla vi skjærte maten på! Nett det brukte vi til å fiske med og ikke til å glo i en skjerm. Trengte ikke noe skytespill den gangen heller, det hadde vi tyskerne til!

 

 

Ungdommen nå til dags! I min tid bøyde vi skjære sterkt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nvidia Shield Tablet virker forlokkende, men jeg savner en holder på gamepaden til tableten. Slik det fungerer i dag (hvis jeg ikke har misforstått eller gått glipp av noe), så må man plassere tableten et sted og holde kontrolleren. Jeg synes det hadde vært bedre hvis det i tillegg kunne kobles sammen, slik at det kunne fungert som en vanlig Shield.

 

Hadde man hatt denne muligheten hadde det blitt en veldig kjekk følgesvenn på lange flyturer eller bussturer (fra erfaring er det av og til litt vanskelig å plassere en tablet i slike sammenhenger).

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

Forhåndsbestilt en slik hos Komplett, blir nok god å ha med når man drar på ferie i september.

Ungdomen nå til dags! Eneste fjøla vi hadde med på ferie i gamle dager var trefjøla vi skjærte maten på! Nett det brukte vi til å fiske med og ikke til å glo i en skjerm. Trengte ikke noe skytespill den gangen heller, det hadde vi tyskerne til!

 

 

 

Årets gullkorn? :D

 

 

Bra at Samsung og Apple får litt mer konkurranse på nettbrett området. Det gjør forhåpentligvis produktene billigere og bedre.

Endret av Bakken91
Lenke til kommentar

 

Kan den brukes som ett vanlig android brett også, eller har man ikke tilgang på google play ol?

Det er en Android tablet som har tilgang til Google Play og i tillegg masse Nvidia snacks.

 

Personlig har jeg gitt opp Nvidia etter min flørt med Tegra 3 og Asus. Mer spent på hva Google har å tilby til høsten. Håper det virkelig blir en HTC tablet

 

Vi snakker vel ikke om en Asus transformer av noe slag her? :p

 

Skjønt, sparker du ikke deg selv litt i rumpa også? HTC tablet'en som er ventet til høsten; Nexus 9, skal jo etter alle kilder drives av en nVidia Tegra K1. Sjansen for at HTC's modeller "T7" og "T12" skal drives av noe annet blir jo da noe mindre?

Lenke til kommentar

Meh. Konseptet er spennende, men har dessverre ikke helt trua på at det vil slå så veldig bra an. Det er nok veldig praktisk når man er ute å reiser, men utenom det tror jeg den bare vil ligge å støve ned. Og 8" skjerm blir litt i minste laget for min del når hovedprinsippet til nettbrettet er spill da i hvert fall jeg kun ville brukt den på reise hvor jeg ikke har tilgang på ekstern skjerm.

 

Uansett gleder jeg meg til å lese testen deres av Shield og se hvordan Nvidia lykkes med produktet når det har vært på markedet noen måneder!

Lenke til kommentar

Nå har nVidia på sett og vis sagt at de ikke vil låse utviklere til sin egen lest. Spørs om SHIELD tablet skal være en iPad/Samsung note "Killer", eller om det er mer ment som en "proof of concept". Det ser ut som HTC vil komme med en K1 basert tablet på 12" til høsten. Om app'ene til kontrolleren og game streaming ikke er låst til nVidia hardware kan man jo i praksis gjør det meste med et tilsvarende nettbrett i valgfri størrelse. nVidia vil jo likevel tjene penger da man må ha et nyere nVidia skjermkort i datamaskinen.

 

Ellers har jeg litt trua på at det kan komme enten tredje-parts kontroller til å "klipse" på tablet'en, eller at nVidia vil se at dette er et stort ønske blant kundene og lage en selv senere.

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar

Regner med at denne er avhengig av oppdateinger fra Nvidia direkte? Om dette da kun blir en proof of concept er jeg litt skeptisk til om den blir liggende etter på oppdateringer til OS som svært mange mobiler med Android lider av?

 

Du er inne på noe der. Men nå missbruker jeg utrykket "proof of concept" litt. Det jeg menet var bare at man trenger jo ikke Tegra K1 for game stream. Man trenger bare at tablet'en kan parres med en kontroller. Spørsmålet er om dette systemet er proprietært, eller om nVidia vil la andre produsenter gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...