Gå til innhold

Kinesiske hackere har tatt kontroll på en Tesla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tatt kontroll på en Tesla" er vel å ta hardt i. De har fått tilgang via det åpne og svært begrensede apiet som bl.a. mobilappen benytter. For alt vi vet har de gjort det ved bare å ta kontroll over en mobil eller en annen tjeneste som benytter apiet.

 

Ingen klarte å komme inn på selve bilen og premien blir derfor ikke utbetalt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk.

 

AtW

men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit

Den gamle bilen faren min hadde, en Opel Kadett, hadde 100% sikkerhet mot hacking av det elektriske systemet. Den hadde ikke sikkerhetsbelter og var mye farligere i kollisjon, men siden det ikke er fokuset ditt, vil jeg anbefale deg en slik bil ;-)
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk.

 

AtW

men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit
Den gamle bilen faren min hadde, en Opel Kadett, hadde 100% sikkerhet mot hacking av det elektriske systemet. Den hadde ikke sikkerhetsbelter og var mye farligere i kollisjon, men siden det ikke er fokuset ditt, vil jeg anbefale deg en slik bil ;-)

 

da var da veldig hvor seriøs vi var da

Lenke til kommentar

 

 

Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk.

 

AtW

men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit

Leste du artikkelen?

De fikk kontroll over fire funksjoner, hvorav ingen av de så mye som påvirker kjøringen.

Videre sier den FØRSTE kommentaren her at de ikke engang hacket bilen, men utnyttet API'en til Tesla.

 

Tesla Model S er så langt ikke bevist mulig å hacke, og jeg er ikke overbevist om det kommer til å skje heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk.

 

AtW

men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit

Leste du artikkelen?

De fikk kontroll over fire funksjoner, hvorav ingen av de så mye som påvirker kjøringen.

Videre sier den FØRSTE kommentaren her at de ikke engang hacket bilen, men utnyttet API'en til Tesla.

 

Tesla Model S er så langt ikke bevist mulig å hacke, og jeg er ikke overbevist om det kommer til å skje heller.

 

Det er jo det de skal ha oss til å tro

Lenke til kommentar

 

 

 

Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk.

 

AtW

men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit

Den gamle bilen faren min hadde, en Opel Kadett, hadde 100% sikkerhet mot hacking av det elektriske systemet. Den hadde ikke sikkerhetsbelter og var mye farligere i kollisjon, men siden det ikke er fokuset ditt, vil jeg anbefale deg en slik bil ;-)

Spørsmålet hans er helt valid. Man trenger ikke øke usikkerheten til bilen ved å legge til ekstra systemer og det er viktig å vite om elektroniske systemer slik som dette utgjør en ekstra risiko, og i tilfelle hvor stor. Din sammenligning med bil uten sikkerhetsbelter er useriøs.

Lenke til kommentar

 

 

 

Man kan holde resten av sikkerheten utenfor, om man ønsker å stikke hodet i sanda og ta dårlige avgjørelser ja. Men det ville vært idiotisk.

 

AtW

men det var den elektroniske sikkerheten som var fokuset mit
Den gamle bilen faren min hadde, en Opel Kadett, hadde 100% sikkerhet mot hacking av det elektriske systemet. Den hadde ikke sikkerhetsbelter og var mye farligere i kollisjon, men siden det ikke er fokuset ditt, vil jeg anbefale deg en slik bil ;-)

Spørsmålet hans er helt valid. Man trenger ikke øke usikkerheten til bilen ved å legge til ekstra systemer og det er viktig å vite om elektroniske systemer slik som dette utgjør en ekstra risiko, og i tilfelle hvor stor. Din sammenligning med bil uten sikkerhetsbelter er useriøs.

 

 

Det er nettopp derfor man må se på helheten, elektroniske systemer har elementer som øker og minsker sikkerheten, hva er totaliteten?

 

Og om man vil ha en saklig diskusjon, så åpner man ikke med føleri som "hvordan kan man vite at man her helt trygg", det er ett særldels lite fruktbart utgangspunkt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så dere er enige med meg denne gangen? og at hacking er noe man bør unngå for enhver pris ?

Da kan man jo spørre seg om man kan unngå det i det hele tatt og eventuelt hvordan man unngår de dårlige konsekvensene av det ?

 

Nei, hacking er ikke noe man bør unngå "for enhver pris"

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så dere er enige med meg denne gangen? og at hacking er noe man bør unngå for enhver pris ?

Da kan man jo spørre seg om man kan unngå det i det hele tatt og eventuelt hvordan man unngår de dårlige konsekvensene av det ?

 

Nei, hacking er ikke noe man bør unngå "for enhver pris"

 

AtW

 

hvorfor , har du noe begrunnelse ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...