Gå til innhold

Skader ATIs nye Catalyst-drivere skjermer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er får dårlig av ati..

tester ikke ati slik får de gir ut driverene

er iallefall glad at jeg ventet med og innstalerte driverene.nei cat 3.7 driverene fungerer fint får meg.

synes ikke det er bare det er nVIDIA som sliter får tiden.må kjøre med agp x4 med mitt kort og msi hk(skal støtte agp x8)har testet abit nf-s hk også...

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noe problem iallefall... Ikke en eneste artifact. Ingenting. Og jeg har kjørt de siden de kom... Er det noen på forum her som har noen litt mer konkrete eksempel enn følgende?

Vel eg skulle klokke min R9500pro til en frekvens som eg klarte fint men den gamle drive men nå fikk eg bare artifacts. Kan være pga at GPU blir for varmt ja. Måtte klokke litt ned.
Lenke til kommentar

ATI-sjefen sjøl har gått ut og dementert dette ryktet.

 

http://www.anandtech.com/news/shownews.html?i=20734

 

Utrdag:

 

"There is nothing in our driver code that has changed since CAT 3.7 to CAT 3.8 that could possibly cause this behaviour"

 

"of the nearly 100 OEM customer programs have asked for and received this driver, we have received no reports on any such problem from the OEMs"

 

"thus far there have been absolutely no reports whatsoever to ATI's Customer Support department to report monitors failing."

 

"n XP and 2K, we don't have access to monitor INF information in our driver component that manages display capability. We have never used monitor information. We rely on EDID data or user override information to determine monitor capability"

 

"In 9x, we can access monitor INF information but due to issues with how OS maps the INF to a monitor, we had disabled reading the monitor INF via registry"

Lenke til kommentar

Overdreven frykt og oppspinn.

 

Det foreligger ikke noe konkret bevis for de påstotte problemene.

 

Har det vært noe problemer med ATI driverne så har ATI kommet ut med en pressemelding, samt at de har fjernet Catalyst 3.8 driverne fra sine nettsider. Som jeg kan opservere så ligger Catalyst 3.8 driverne fortsatt på nettet.

 

Om noen skjemkort og skjermer er gått i stykker så har de gjort det uansett driver.

 

Catalyst 3.8. :woot:

ATI drivere. :yes:

Lenke til kommentar

Påstanden om skadet monitor kom fra en bruker på forumet til www.theinquirer.net . I tillegg til en såppass alvorlig påstand var dette den første posten til denne brukeren, og denne brukeren har vissnok ikke postet siden.

 

Lukter nVIDIA-fanboy her?

 

HVIS det har skjedd at en skjerm har gått i stykker, så er det nok ikke driverne som har skylden. Muligheter jeg ville si er mye mer troverdig er;

- Monitor var allere skadet/defekt

- Skjermkortet var fysisk defekt, kortslutning etc

- Mystisk utenforliggene kraft (ala. Murphy's lov)

- Det hele var bare en løgn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...