Gå til innhold

TEST: NEC ND-1300A


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her må vel noe være feil:

Når det gjelder DVD-brenning er det litt mer futt i sakene, og med våre testfiler på 4 518 112 KiB ble en DVD+R-plate gjennomført på 14 minutter og 7 sekunder. Hvis vi bare regner selve brennetiden tok det 3 minutter og 27 sekunder. Dette tilsvarer 4,07X. Brennetiden på DVD-R lå noe høyere, men dette var først og fremst grunnet Lead-In/Out-tiden, og den totale tiden her ble 14 minutter og 27 sekunder.

 

Eller er det jeg som ikke er helt oppdatert på termonologien lengre...

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne spilleren i noen uker og har hatt skikkelig problem med Datawrite DVD-R plater. Og joda, har oppdatert til firmware versjon 1.07. Greien er at minst hver tredje plate blir feilbrent. Noen som har opplevd det samme? Burde da virkelig ikke være noe problem. I Nero så stopper brenningen etter noen sekunder, men i Roxio (v6) så brenner den platen helt ut, men når den skal leses etterpå er den helt ubrukelig. I tillegg brenner den ofte på bare 2x, selv med de platene som det blir noe ut av.

Lenke til kommentar
Her må vel noe være feil:

Når det gjelder DVD-brenning er det litt mer futt i sakene, og med våre testfiler på 4 518 112 KiB ble en DVD+R-plate gjennomført på 14 minutter og 7 sekunder. Hvis vi bare regner selve brennetiden tok det 3 minutter og 27 sekunder. Dette tilsvarer 4,07X. Brennetiden på DVD-R lå noe høyere, men dette var først og fremst grunnet Lead-In/Out-tiden, og den totale tiden her ble 14 minutter og 27 sekunder.

 

Eller er det jeg som ikke er helt oppdatert på termonologien lengre...

 

Mvh kjello2

 

Rettet opp :oops:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpe en 1300A for en tid tilbake og er middels fornøyd med den. Den koster ikke allverdens og brenner både + og -. Det jeg ikke like med den er at den er utrolig kresen på plater. Datawrite redtop (PRINCO plater) er ikke å anbefale i det hele tatt. Disse platene duger ikke til annet enn backup av filer. Fikk tak i noen Datawrite white. Disse er egenlig Ritek G04 om er skikkelig gode plater, men jeg har vanskelig med å finne de igjen. Nesten alle webshopper forhandler diverse PRINCO plater som er søppel i mine øyer. Verbatim er selvfølgelig de tøffeste, men de koster skjorta.

 

Dere kan jo selv se her hvilke plater som er brukbare med NEC 1300A.

 

Personlig har jeg planer om å bytte ut min NEC med en Pioneer A06, men den koster da dobbelt så mye.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne spilleren i noen uker og har hatt skikkelig problem med Datawrite DVD-R plater. Og joda, har oppdatert til firmware versjon 1.07. Greien er at minst hver tredje plate blir feilbrent. Noen som har opplevd det samme? Burde da virkelig ikke være noe problem. I Nero så stopper brenningen etter noen sekunder, men i Roxio (v6) så brenner den platen helt ut, men når den skal leses etterpå er den helt ubrukelig. I tillegg brenner den ofte på bare 2x, selv med de platene som det blir noe ut av.

 

1.08 FW er visst ute nå. Sjekk i FW liste hos http://www.cdrinfo.com/ for download link.

 

Har ikke prøvd den selv ennå, men ellers er jeg veldig godt fornøyd med brenneren (har kun brukt Verbatim). Funker her som bare det sammen med Nero 6.

Lenke til kommentar

Må desverre si at det er begrensa nytteverdi i flere av testene til hardware.no av den enkle grunn at dere er alt for treige. Hardware er ferskvare og testene må være av nye produkter. Når dere tester gammel hardware slik som her så har vi jo allerede lest reviews på andre sider. Sansynligheten er også stor for at vi allerede har kjøpt produktet og da er det litt seint ;) En test av en 8x brenner hadde vært mer naturlig. Dette er ikke første gang dere er alt for seine. f.eks testen av AOpen A600A lanserte dere 4-5 måneder etter at www.pcworld.no hadde sluppet sin test.

Lenke til kommentar
Er det de rød Datawrite platene du tenker på så tviler jeg på at det er brenneren. Kjøpte 25 stk Datawrite 4x og brente dem på en pioneer brenner. Resultatet var 8 kasserte dvd plater :evil: . (ca 200,-) ut vinduet. Dyrt å kjøpe billig. :(

 

Jepp. Det var de røde platene. Har nok enda flere kasserte plater enn 8. så aldri mer!

Skal sjekke den plassen brenner.no som blir anbefalt.

Lenke til kommentar

Har hatt Plextor 708 i noen uker nå. Har Sony DRU500AX og Nec1300 også. Plextoren er flere hestehoder foran. Bare en liten detalj som åpning/lukking av skuffen... fiin lyd fra Plextor... krasjbom på Sony og Nec :)

 

Brenner dessuten Røde Datawrite uten hacket firmware.

 

Er 100% fornøyd med brenneren. Har igrunnen alltid vært fornøyd med Plextor :)

Lenke til kommentar

Har ventet med å kjøpe DVD brenner til det er blitt raskt og billigt. Det har det nå. Har god erfaring med Plextor CD brennere og etter testen av Plextor 708A er jeg overbevist om at det er denne DVD brenneren jeg skal ha. Eneste jeg ikke liker er at de bare har 2MB cache. Burde vært 8, men de har vel god nok "buffer underrun protection" eller hva de kaller det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...