Gå til innhold

TEST: NEC ND-1300A


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpe en 1300A for en tid tilbake og er middels fornøyd med den. Den koster ikke allverdens og brenner både + og -. Det jeg ikke like med den er at den er utrolig kresen på plater. Datawrite redtop (PRINCO plater) er ikke å anbefale i det hele tatt. Disse platene duger ikke til annet enn backup av filer. Fikk tak i noen Datawrite white. Disse er egenlig Ritek G04 om er skikkelig gode plater, men jeg har vanskelig med å finne de igjen. Nesten alle webshopper forhandler diverse PRINCO plater som er søppel i mine øyer. Verbatim er selvfølgelig de tøffeste, men de koster skjorta.

 

Dere kan jo selv se her hvilke plater som er brukbare med NEC 1300A.

 

Personlig har jeg planer om å bytte ut min NEC med en Pioneer A06, men den koster da dobbelt så mye.

 

Sjekk www.databutikken.com de har Pioneer DVD-A06 til ca 1300 og noe....

 

Fra siden :

 

Pioneer DVR-106 DVD +RW/R -RW/R 4X DVD+R 2.4X DVD+RW 4X DVD-R 2.4X DVD-RW 16X CDR 10X CDRW bulk IDE PIODVR-106 Webpris

1324.00

Pioneer DVR-A06 DVD +RW/R -RW/R 4X DVD+R 2.4X DVD+RW 4X DVD-R 2.4X DVD-RW 16X CDR 10X CDRW Retail IDE PIODVR-A06 Webpris

1640.00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm huskerda jeg kjøpte min første cd brenner en 4x det tok 20min å brenne en cd,aldri i livet jeg kjøper en dvd brenner nå som bruker kvarter,teknologien raser i vei,snart er vel 16x dvd en realitiet,og blu ray?sony har en prototype.

Selv om dvd brenner er fett venter jeg heller på at teknologien roer seg litt ned.

Lenke til kommentar
kva med og bestille ting litt før da?  

Først til mølla... osv...

 

Er det Plextor du sikter til? Vi spurte om dette på lanseringsdagen i sommer, men fikk beskjed om at de ikke ville være tilgjengelig før langt ut i oktober.

 

          119632 Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Retail

- DVD+R/+RW og DVD-R/-RW På lager: 50-99  2,649,- 2,411,-      

          120002 Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort

- DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail På lager: 50-99  2,649,- 2,411,-  

 

Kan dere ikkje hente ein av Komplett da og teste den?

Dei har jo så mange av den.

Fåes både i svart og kvit utførelse

Lenke til kommentar
kva med og bestille ting litt før da?  

Først til mølla... osv...

 

Er det Plextor du sikter til? Vi spurte om dette på lanseringsdagen i sommer, men fikk beskjed om at de ikke ville være tilgjengelig før langt ut i oktober.

 

          119632 Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Retail

- DVD+R/+RW og DVD-R/-RW På lager: 50-99  2,649,- 2,411,-      

          120002 Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort

- DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail På lager: 50-99  2,649,- 2,411,-  

 

Kan dere ikkje hente ein av Komplett da og teste den?

Dei har jo så mange av den.

Fåes både i svart og kvit utførelse

 

Bestilling går i dag :)

Lenke til kommentar

Den speed testen du presenterer som viser hvor dårlig den leser data CD må være kjørt med en CD som har relativt dårlig overflate. Jeg har akkurat installert min brenner fra NEC og kjørte et par tilsvarende tester som gikk helt fint. Fikk average på 30,62x på en 84 min CD uten noe tull med lesingen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har akkurat lest artikkelen (kan ikke få med meg alt når det skjer - litt treg) !

 

Stusser litt over DVD-RW hastigheten som er oppgitt til 4x i artikkelen, når NEC oppgir hastigheten til 2x.

 

Artikkelenforfatteren skriver også som om han har klart å teste DVD-RW på 4x.

"Hastighetsforskjellen mellom DVD-R og DVD-RW var ikke-eksisterende, mens forskjellen var ganske stor mellom DVD+R og DVD+RW".

 

 

Dette vil da si at det er mulig å brenne DVD-RW plater på 4x.

 

Det jeg da lurer på er hvordan, min 1300A brenner kun på 2x, og hvor får jeg tak i DVD-RW plater som støtter 4x ???

 

Noen gode forslag anyone?? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...