Gå til innhold

– Denne gangen kommer verstingkortet fra Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TITAN Z er jo ikke et rent gaming kort slik 295x2 er. derfor er prisfjorskjellen så stor, og derfor kan de ikke sammenlignes på pris....dette har vært kjent lenge.. følg med folkens

 

Så nøyaktig hva er det Titan Z er så mye bedre i 295X i, som gjør at man punger ut 10,000,- mer for? Jeg kan vedde på at 295X kan gjøre det samme arbeidet ganske godt og.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

klipp-klipp fra annen tråd

Ser på det som er regnekort og ikke spillekort.

Gamers

Even if you’re an enthusiast gamer who would consider dropping $3,000 on a graphics card like the Titan Z, there are probably smarter options out there. For instance, Nvidia’s very own GeForce GTX 780 Ti is based around the same GK110 chip that is doubled up in the Titan Z—and it’s priced at a relatively inexpensive $699. So if your PC’s case has the space for multiple graphics cards, you could drop in two GTX 780 Ti cards and run them in tandem (SLI) for $1,400. That’s less than half the price of a Titan Z, and you’ll likely get performance results similar to what you’d get with the $3,000 card.

The original GTX Titan, while Nvidia also marketed towards gamers, made a lot of sense for professional designers and content creators as well. $1,000 is pricey for a gaming card, but Nvidia’s professional line of Quadro cards, which have very similar internals (they’re based on the same graphics cores as high-end gaming cards), cost a lot more. The Quadro K6000, which is also based on the GK110 chip in the Titan Black and 780 Ti, currently sells for between $4,000 and $6,000.

Endret av War
Lenke til kommentar

 

TITAN Z er jo ikke et rent gaming kort slik 295x2 er. derfor er prisfjorskjellen så stor, og derfor kan de ikke sammenlignes på pris....dette har vært kjent lenge.. følg med folkens

 

Så nøyaktig hva er det Titan Z er så mye bedre i 295X i, som gjør at man punger ut 10,000,- mer for? Jeg kan vedde på at 295X kan gjøre det samme arbeidet ganske godt og.

Enkelte klarer bare aldri å forstå bruksområdet for dyre kort som dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

TITAN Z er jo ikke et rent gaming kort slik 295x2 er. derfor er prisfjorskjellen så stor, og derfor kan de ikke sammenlignes på pris....dette har vært kjent lenge.. følg med folkens

 

Så nøyaktig hva er det Titan Z er så mye bedre i 295X i, som gjør at man punger ut 10,000,- mer for? Jeg kan vedde på at 295X kan gjøre det samme arbeidet ganske godt og.

Enkelte klarer bare aldri å forstå bruksområdet for dyre kort som dette.

Geforce = Gaming, mener de at det skal brukes til noe annet, så kan de få lov til å markedsføre det som Quadro eller Tesla, det er vell det som forvirrer folk, Nvidia selger dette som ett GeForce kort, med andre ord, ett gaming kort.

10k mer for 4gb mer vram? Nei takk.

De kaller det GeForce, da er det gamingkort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

TITAN Z er jo ikke et rent gaming kort slik 295x2 er. derfor er prisfjorskjellen så stor, og derfor kan de ikke sammenlignes på pris....dette har vært kjent lenge.. følg med folkens

Så nøyaktig hva er det Titan Z er så mye bedre i 295X i, som gjør at man punger ut 10,000,- mer for? Jeg kan vedde på at 295X kan gjøre det samme arbeidet ganske godt og.
Enkelte klarer bare aldri å forstå bruksområdet for dyre kort som dette.

Geforce = Gaming, mener de at det skal brukes til noe annet, så kan de få lov til å markedsføre det som Quadro eller Tesla, det er vell det som forvirrer folk, Nvidia selger dette som ett GeForce kort, med andre ord, ett gaming kort.

10k mer for 4gb mer vram? Nei takk.

De kaller det GeForce, da er det gamingkort.

 

 

de som er "forvirret" er de som ikke har peiling. de selger det kansje som et gaming kort. men det ER ikke et RENT gaming kort, selv om det selfølgelig kan også brukes til gaming.

 

prisen er høy ja, men tipper de vet hva de gjør og folk er tydligvis villige til å betale så mye for et slikt kort.

 

hvis man ikke vil betale så mye så kan man kjøpe f.eks 2 stk 780 og sette de i sli, så får man lik gaming ytelse for en brøkdel av prisen.

 

så ser ikke hvorfor noen klager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Geforce = Gaming, mener de at det skal brukes til noe annet, så kan de få lov til å markedsføre det som Quadro eller Tesla, det er vell det som forvirrer folk, Nvidia selger dette som ett GeForce kort, med andre ord, ett gaming kort.

10k mer for 4gb mer vram? Nei takk.

De kaller det GeForce, da er det gamingkort.

 

 

de som er "forvirret" er de som ikke har peiling. de selger det kansje som et gaming kort. men det ER ikke et RENT gaming kort, selv om det selfølgelig kan også brukes til gaming.

 

prisen er høy ja, men tipper de vet hva de gjør og folk er tydligvis villige til å betale så mye for et slikt kort.

 

hvis man ikke vil betale så mye så kan man kjøpe f.eks 2 stk 780 og sette de i sli, så får man lik gaming ytelse for en brøkdel av prisen.

 

så ser ikke hvorfor noen klager.

 

Du påstår altså att du vet mer om produktet enn Nvidia, siden du mener at deres markedsføring er feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Geforce = Gaming, mener de at det skal brukes til noe annet, så kan de få lov til å markedsføre det som Quadro eller Tesla, det er vell det som forvirrer folk, Nvidia selger dette som ett GeForce kort, med andre ord, ett gaming kort.

10k mer for 4gb mer vram? Nei takk.

De kaller det GeForce, da er det gamingkort.

 

 

de som er "forvirret" er de som ikke har peiling. de selger det kansje som et gaming kort. men det ER ikke et RENT gaming kort, selv om det selfølgelig kan også brukes til gaming.

 

prisen er høy ja, men tipper de vet hva de gjør og folk er tydligvis villige til å betale så mye for et slikt kort.

 

hvis man ikke vil betale så mye så kan man kjøpe f.eks 2 stk 780 og sette de i sli, så får man lik gaming ytelse for en brøkdel av prisen.

 

så ser ikke hvorfor noen klager.

 

Du påstår altså att du vet mer om produktet enn Nvidia, siden du mener at deres markedsføring er feil?

 

 

jeg mener deres markedsføring er riktig.

Lenke til kommentar

HW.no dere burde seriøst vurdere å ha en rangering av kort basert på ytelse per krone (e.g. gjennomsnittlig Bilde per sekund / NOK).

Eller så blir det for mye forvirring rundt hvilke kort er best - enten beste kort per slot eller beste kort per GPU etc etc.

 

For da alt er sagt og gjort er det pris vs ytselse som teller, ikke antall "cuda kjerner", pipelines, RAM etc.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Du påstår altså att du vet mer om produktet enn Nvidia, siden du mener at deres markedsføring er feil?

 

jeg mener deres markedsføring er riktig.

 

Så da er du enig, det er ett gamingkort primert, men kan brukes til andre ting...

Du må gjerne prøve, men du klarer ikke overbevise meg om at. http://www.geforce.com/ ikke er gaming sentrert!

 

Men så mener jo Nvidia mye rart også...

https://www.youtube.com/watch?v=2JjxgJcXVE0#t=39

NVIDIA's CEO sier at jeg kan bruke EN Titan til å spille hvilket som helst av mine spill på flere 4K skjermer med max FPS...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du påstår altså att du vet mer om produktet enn Nvidia, siden du mener at deres markedsføring er feil?

 

jeg mener deres markedsføring er riktig.

 

Så da er du enig, det er ett gamingkort primert, men kan brukes til andre ting...

Du må gjerne prøve, men du klarer ikke overbevise meg om at. http://www.geforce.com/ ikke er gaming sentrert!

 

Men så mener jo Nvidia mye rart også...

https://www.youtube.com/watch?v=2JjxgJcXVE0#t=39

NVIDIA's CEO sier at jeg kan bruke EN Titan til å spille hvilket som helst av mine spill på flere 4K skjermer med max FPS...

 

 

ja det er et gaming kort som også kan brukes til andre ting. det er jo ingen nyhet eller ? skjønner ikke hvor du vil hen .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...