Gå til innhold

Arbeidsklær ikke dekket av jobben ? ( Dress )


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal skrive dette, Det er en økonomi/jobb ting.

 

En venn av meg jobber for et vekterselskap og han må noen ganger på "oppdrag" hvor han må ha dress for og være vakt på litt finere steder men han har kun sin egen dress.

 

Og da lurte jeg på om han på en eller annen måte kan få dekt kjøpet av dressen for de han er på oppdrag hos sier at det er krav med dress og da blir jo det arbeidstøy ?

 

Kan heller lite om dette hadde vært fint med et "enkelt" svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært i tilsvarende situasjon: Måtte kjøpe en dress pga et jobboppdrag. Den er kun brukt to ganger - begge i jobb. Jobben dekket kjøpet (jeg la ut og tok med kvittering), men revisor godtok det ikke med argument om at kun bekledning med firmalogo kan utgiftsføres. Resultatet ble at jeg måtte betale tilbake beløpet jeg hadde fått av firma, og selskapet måtte reversere momsfradraget på dressen.

Lenke til kommentar

En dress er ikke regnet som arbeidstøy, men noe de fleste har. Hadde han fått dressen ødelagt på jobb, hadde han selvfølgelig hatt krav på å fått det dekt.

 

Du får jo ikke dekket buksene du bruker på jobb heller, og det sier seg litt selv at du ikke kan møte naken på jobb.

Lenke til kommentar

 

Du får jo ikke dekket buksene du bruker på jobb heller, og det sier seg litt selv at du ikke kan møte naken på jobb.

Jo, hvis man jobber i et firma der man uansett har arbeidsklær.

 

Oi, beklager at jeg ikke spesifiserte noe som var åpenbart.

 

Du får ikke dekket hverdagsbukser på jobb, men selvfølgelig får du busker om du sveiser.

Lenke til kommentar

Det aller meste kan vel brukes i privat sammenheng.

Hansker er kjekke å ha:

latex-gloves.jpg

 

Og litt smørefett kan man alltids få bruk for:

sm%C3%B8refett2_993.jpg

 

Naziuniform-kostymet du brukte i rollen som tysk soldat gjør seg utmerket i bryllup - eller som turist i Israel:

DDR.jpg

 

Sykehusklærne med blod på kan du bruke på en romantisk middag - flekkene kunne like gjerne vært rødvin.

bloodstained-scrubs.jpg

 

Beskyttelsesdrakter kan brukes hvis du har gasslekasje:

c2ag_255x176_3_mainImage.jpg

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Blådkleder gjør seg bra om du skal gjøre vedlikehold på huset

Hvite hansker gjør seg bra om du skal ta i skitne ting hjemme

Kjeledress gjør seg bra når du skal skifte dekk på bilen

Militæruniform gjør seg bra når du skal jakte eller spille paintball/airsoft

Hjelm gjør seg bra om du skal jobbe på huset med ting som kan falle hjemme, samme med vernesko.

 

For å ta noen eksempler :)

Lenke til kommentar

Så er det noen her som har et fornuftig svar ? altså en eller annen regel/lov de kan komme med ? Siden han jeg prater om måtte kjøpe dressen for og kunne jobbe og det var ingen andre som hadde mulighet for og ta oppdraget de kveldene det gjaldt heller siden dette var i påsken, Ja han kan jo bruke den privat men det finnes mange ulike typer arbeidsklær du fint kan bruke privat om det så er arbeidsgenser fordi den er god og bruke i heimen eller om du bruker snekkerbukse når du fikser eget hus ? Du bruker jo ikke dress noe oftere normalt vis, du bruker jo den kun til selskap og det er normalt ikke så ofte hos folk flest (dvs der du føler du trenger og bruke dress), på samme måte som du kan bruke snekkerbuksa en gang i blant.

 

Er det forskjellig siden den ene er praktisk og den andre er pynt ? Problemet ligger vell egentlig i det at han har veldig lite penger og "rutte" med og du finner sjeldent en brukbar dress til under 1.000 kroner og for han så er 1000 kroner noe som egentlig er veldig nødvendig til noe andre ting og pengene han måtte bruke på dress var øremerket til noen regninger, nå må han styre med og utsette dette osv for og få jobbet blant annet.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jobben burde kjøpe dressen av arbeidstaker (for nypris mot kvittering), si at den ble kjøpt inn og lånt ut til ham for en jobb og legge den på lageret nå som jobben er utført. I neste regnskapsår kan de rydde på lageret og kaste (gi) dressen tilbake til arbeidstageren.

Lenke til kommentar

Hvis det var et krav til den type bekledning i forbindelse med jobb dp kan man få det trekt av på skatten. (litt sent å si det nå kanskje)

Hvis det var et krav til den type bekledning i forbindelse med jobb så kan man få det trekt av på skatten. (litt sent å si det nå kanskje)

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...