Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er tenkt en oversikt over programmer til pc og mobil for overvåking av oppetid og temperatur på ulike rigger. Evt andre smarte måleinstrument og viktigheter. For min egendel merker jeg nå med flere pcer som står på døgnet rundt at noe overvåking er viktig. Spesielt temperatur og "Hallo er du frisk og oppe og går?"

 

Altså det er tenkt programmer som kan gi noe nyttig fjærninfo. Programmer som kun gir informasjon om hardware og status lokalt er ikke tiltenkt denne tråden (eksv. Real temp, Speedfan osv.)

 

*************************** UNDER OPPDATERING ************************************

Pc-programmer:

[Ant.brukere] Program (Bruksområde) - Annonsert av

 

[-] Hfm.net (statestikk) - -alias-

[-] MSI Afterburner (overvåke/OC) - Andrull

[-] Teamviewer (remote) - -alias-

[-] Splashtop (remote) - sevs

 

App:

[Ant.brukere] Program (Bruksområde) - Annonsert av

 

[-] Host ping (overvåke/varsler) - Crawler123

[-] Ping HostMonitor (overvåke/varsler) - Crawler123

 

Hardware:

[Ant.brukere] Program (Bruksområde) - Annonsert av

 

 

 

Legg igjen en post på hvilke programmer og løsninger du selv bruker så kan vi få en samleoversikt over de verktøyene som brukes, samt hvor mange som bruker de ulike. :)

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant en fin app til android som heter "Host Ping". Den gir meg lyd om noen pcer faller ut av en eller annen grunn. Er selv på jakt etter en god app eller programvare med tilhørende hardware for måling av temperatur i rommet

 

Jeg bruker: HFM, Host Ping

 

Tenker å prøve ut: CPUID Hardware Monitor Pro

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Teamviewer kan fint benyttes på Android og IPhone for kontroll og overvåking av servere / datamaskiner, link: http://www.teamviewer.com/no/download/mobile.aspx

 

Sitat fra Teamviewer reklamen:

Med TeamViewer-appene for Android, Apple iOS og Windows 8 / RT / Windows Phone 8 kan du få tilgang til eksterne datamaskiner hvor som helst. Med disse appene kan du både gi spontan support og få tilgang til datamaskiner som står uten tilsyn.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Aldri hørt om Splashtop, men googlet den og fant siden deres. Slik jeg forstår så har de den for Linux (Debian), men Ubuntu er ikke nevnt. Vet du om den også vil fungere under Ubuntu, dvs. har du prøv den selv? Forøvrig så finner jeg det hardt å tro at den kan være veldig mye enklere enn Teamviewer som er noe av det enkleste jeg har brukt, samt at det er gratis ved privat bruk.

Lenke til kommentar

MSI afterburner funker jo med tanke på å se på spenning/viftehastgighet og temp på CPU og GPU. Det fine er jo rask og umiddelbar mulighet til å endre viftehastighet om det skulle være noen varmeproblemer du ikke kan fikse manuelt om du er borte.

 

Hvor bra det funker på flere forskjellige PCer er jeg dog usikker på. :)

Lenke til kommentar

MSI afterburner funker jo med tanke på å se på spenning/viftehastgighet og temp på CPU og GPU. Det fine er jo rask og umiddelbar mulighet til å endre viftehastighet om det skulle være noen varmeproblemer du ikke kan fikse manuelt om du er borte.

 

Hvor bra det funker på flere forskjellige PCer er jeg dog usikker på. :)

 

Da har jeg testet litt med MSI Afterburner og har observert følgende.

  • Kun 1 stk client kan sjekkes i gangen (må endre ip og port for hver maskin evt.)
  • Fungerer greit som sjekk av status og overklokking "on the go"
  • Kan ikke få direkte varsler ved evt. høye temp eller fallende gpu usage
Lenke til kommentar

Også HFM:NET kan brukes til overvåkning ved foreks. å la programmet sende deg oppdateringer til faste tidsintervall man måtte ønske via en ftp-server, se eksempler under:

post-53451-0-34476500-1398171222_thumb.jpg post-53451-0-48281800-1398171005_thumb.jpg som jeg la lokalt og hentet ned via ftp.

HFM:NET kan også sende alarm pr mail for parametrene som "Hung" eller "EUE" slik at man kan reagere raskt fra uansett hvor man måtte befinne seg. Klikk for å forstørre bildene.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

MSI afterburner funker jo med tanke på å se på spenning/viftehastgighet og temp på CPU og GPU. Det fine er jo rask og umiddelbar mulighet til å endre viftehastighet om det skulle være noen varmeproblemer du ikke kan fikse manuelt om du er borte.

 

Hvor bra det funker på flere forskjellige PCer er jeg dog usikker på. :)

Nå er du på bærtur min venn. Ja du kan se spenning og temp på gpu, men ikke på cpu?

Men jeg liker bedre EVGA Precision X.

Jeg har satt mine til å øke hastigheten om tempen går opp, så trenger ikke være foran pcene min får å gjøre det.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

 

MSI afterburner funker jo med tanke på å se på spenning/viftehastgighet og temp på CPU og GPU. Det fine er jo rask og umiddelbar mulighet til å endre viftehastighet om det skulle være noen varmeproblemer du ikke kan fikse manuelt om du er borte.

 

Hvor bra det funker på flere forskjellige PCer er jeg dog usikker på. :)

Nå er du på bærtur min venn. Ja du kan se spenning og temp på gpu, men ikke på cpu?

Men jeg liker bedre EVGA Precision X.

Jeg har satt mine til å øke hastigheten om tempen går opp, så trenger ikke være foran pcene min får å gjøre det.

 

Du er ikke helt sikker på om jeg er på bærtur, i og med at du setter spørsmålstegn ved grunnen?. ;) Uansett, så kan du få opp CPU også ja... (som gjør at den skiller seg positivt ut fra sin yngre presicion X - bror)

Dog mulig det bare var CPU-utilisation, selv om jeg mener jeg husker det var temp på hver kjerne også.

 

Selv om du ikke kan styre viftehastighetene til CPU.

 

uansett blir det håpløst for TS om du må inn å bytte IP-etc... for hver PC. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg har satt mine til å øke hastigheten om tempen går opp, så trenger ikke være foran pcene min får å gjøre det.

Det er akkurat dette tankesettet jeg også sitter med, jeg ønsker ikke å logge inn dagelig med remote desktop for å sjekke til maskinene. Derfor er det greiest om en kan få direkte melding/varsel om temperaturen blir for høy, om gpu usage utebli og om maskinen faller ut.

 

Kortene er jo designet slik at viftene reguleres med temperaturen, og ja en kan også legge inn en egendefinert kurve for viftehastigheten. Selve temperaturen på gpu'en er ikke i seg selv så interessant, men den kan igjen gi en indikasjon på om rommet er oppvarmet mer en vanlig. Evt må en ha målepunkter utenfor kabinettet.

 

 

Dog mulig det bare var CPU-utilisation, selv om jeg mener jeg husker det var temp på hver kjerne også.

 

Dette stemmer, du får info om temperatur for hver CPU kjerne også!

 

 

Har en foldeapp fra google play på mobilen.

Den holder meg oppdatert med poengene iallefall.

Husker du hva den heter?

 

Men jeg liker bedre EVGA Precision X.

Kan du koble til andre maskiner på nettverket med denne?

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Riktignok ikke en automatisk overvåking, men hvis du ikke sitter med Windows med remote desktop så kan jeg anbefale TightVNC! Bruker det selv! :) Da kan jeg i hvert fall sjekke status på PCen uten å bruke en 5m lang HDMI kabel :p

Hehe, en liten fordel der ja :) Vet du om det fungerer med cuda? Når jeg bruker remote desktop i win og kobler på min geforce maskin så feiler foldinga pga det.

Lenke til kommentar

Jeg bruker AIDA 64 til å overvåke hastigheter på vifter/pumper, diverse temperaturer, frekvenser, spenninger you name it (dette gjelder på PC). Videre har jeg definert aksjoner hvis faktiske verdier overstiger eller underskrider disse grenseverdiene (alarm, slå av PC osv). For meg var dette den kjekkeste plassen å gjøre dette, fordi jeg kunne definere alt i samme program (brukte tidligere flere forskjellige programmer til ulike oppgaver, men det ble så uoversiktlig). AIDA 64 koster noen kroner i året, men imo er det verd penga :)

Lenke til kommentar

 

Riktignok ikke en automatisk overvåking, men hvis du ikke sitter med Windows med remote desktop så kan jeg anbefale TightVNC! Bruker det selv! :) Da kan jeg i hvert fall sjekke status på PCen uten å bruke en 5m lang HDMI kabel :p

Hehe, en liten fordel der ja :) Vet du om det fungerer med cuda? Når jeg bruker remote desktop i win og kobler på min geforce maskin så feiler foldinga pga det.

 

No idea! Har bare AMD...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...