Gå til innhold

Telenor-kunder sier opp i BankID-protest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er utrolig lett for deg å si, hadde sagt opp med glede jeg om det faktisk fantes reelle alternativer for meg og mine. Nå har det seg dessverre sånn at det ikke eksisterer på det norske markedet foreløpig, så da betaler jeg heller noen kroner ekstra kontra det å bytte over til et mindreverdig løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke Talkmore er et reelt alternativ heller?

Er så vidt jeg forstår kun Telenor og Djuice som krever betalt for BandID inntil videre, og Talkmore bruker jo Telenors nett slik at du i allefall i utgangspunktet skal få den samme dekningen.

Endret av Juke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Bruker BankID mye på mobilen, så dette vil jeg ikke være med på. Blir å bytte abonnement de neste dagene. Andre leverandører har samme pris på abonnementet jeg har nå, men ingen avgifter på bruk av BankID, så for min del er det veldig lett å bytte.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Beste blir når folk nå binder seg til nye operatører og de også begynner å ta betalt for bank-id. For ja, den dagen kommer den. Telenor har utviklet systemet og drevet dette på egen regning frem til nå. Når de andre operatørene (som ikke har brukt en krone på utvikling) får nok kunder ser de nok potensiale for å tjene på dette de også.

 

Dette er og blir en fillesak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Telenor har utviklet systemet og drevet dette på egen regning frem til nå.

 

  • Løsningen er utviklet gjennom BankID Samarbeidet, som er et samarbeid mellom Finansnæringens Hovedorganisasjon og Sparebankforeningen (disse organisasjonene ble senere delvis slått sammen og heter nå Finans Norge).
  • Løsningen driftes av Nets.
  • Stjelenor har ingen ekstra ressurser avsatt til drift av BankID hos egne kunder.

Tro aldri på hva Stjelenor forteller.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Beste blir når folk nå binder seg til nye operatører og de også begynner å ta betalt for bank-id. For ja, den dagen kommer den. Telenor har utviklet systemet og drevet dette på egen regning frem til nå. Når de andre operatørene (som ikke har brukt en krone på utvikling) får nok kunder ser de nok potensiale for å tjene på dette de også.

 

Dette er og blir en fillesak.

 

Operatører tilbyr vel abonnement uten bindingstid. Fram til de eventuelt også tar betalt, så kan vi bruke BankID gratis.

Lenke til kommentar

 

Telenor har utviklet systemet og drevet dette på egen regning frem til nå.

 

  • Løsningen er utviklet gjennom BankID Samarbeidet, som er et samarbeid mellom Finansnæringens Hovedorganisasjon og Sparebankforeningen (disse organisasjonene ble senere delvis slått sammen og heter nå Finans Norge).
  • Løsningen driftes av Nets.
  • Stjelenor har ingen ekstra ressurser avsatt til drift av BankID hos egne kunder.

Tro aldri på hva Stjelenor forteller.

 

 

Du glemmer Telenor blandt disse som har utviklet dette, og også brukt penger på det. Ingen av de du nevner har tilgang til å gjøre utvikling på sim kort meg bekjent.

Men vanskelig generelt å tro på en som skriver stjelenor..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja ja, det gjenstår nå å se om Telenor i realiteten tjener på å ta betalt for bruk av BankID på denne måten da, eller om de som følge av kundeflukt til konkurrentene rett og slett taper på det i stedet.

 

Er også viktig å huske at Telenor i en periode tjente godt på BankID selv om det var gratis, rett og slett fordi mange mobilbrukere valgte Telenor fremfor konkurrenter som NetCom som følge av at det i en periode kun var hos Telenor (og evt hos noen andre operatører som benyttet Telenors nett?) man fikk tilgang til BankID på mobil.

 

Dermed har Telenor allerede hentet inn en del ekstra inntekter som følge av BankID, men om de har hentet inn nok som følge av dette til å dekke inn utgiftene sine rundt BankID på mobil. Det kan jo godt være at det kun utgjør en dråpe i havet for alt jeg vet.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Jeg fikk jo tilbud om å binde meg opp i et år til en mer gunstig pris pr måned (-60 kr pr måned), og gjorde da dette i Januar. Hadde jeg visst om dette hadde jeg byttet selskap isteden, men den gang ei...

 

Vel vel, de mister en kunde på nyåret hvertfall. :)

 

Du kan bryte bindingstiden uten konsekvenser allerede nå. Siden de har justert prisen oppover, så har du rett til dette. Det er bare å kontakte telenor, de er fullt klar over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Du glemmer Telenor blandt disse som har utviklet dette, og også brukt penger på det. Ingen av de du nevner har tilgang til å gjøre utvikling på sim kort meg bekjent.

Stjelenor har bidratt i utviklingen, ja, og vitsen var;

Er også viktig å huske at Telenor i en periode tjente godt på BankID selv om det var gratis, rett og slett fordi mange mobilbrukere valgte Telenor fremfor konkurrenter som NetCom som følge av at det i en periode kun var hos Telenor (og evt hos noen andre operatører som benyttes Telenors nett?) man fikk tilgang til BankID på mobil.

utvilkle tilleggstjenester altså. På samme måte som 4G, masse penger brukt for å oppnå fordeler i forhold til andre. Du betaler lite ekstra for 4G vs 3G/2G, de etablerer det for å tiltrekke kunder.

Men vanskelig generelt å tro på en som skriver stjelenor..

Greit med dekkende navn, mange gjemmer sag bak noe annet.

 

Men uansett, det hele er greit nok, de kan ta en 50-lapp pr kode for min del. Like sprøtt som å betale for SMS. Slikt stjeler jo noe helt sinnsykt med kapasitet og har sikkert ikke betalt seg inn enda i forhold til utviklingskost.

Helt uaktuelt å ha noe form for abbo. hos dem. Nissegjeng.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Om noen skulle tatt kostnaden så er det bankene. Telenor driver ikke veledighet. Like lite som det vil vise seg at de andre operatørene gjør det, selv om de prøver å fremstå slik i denne bank id saken. Blir det mange nok som benytter dette vil det koste penger å håndtere for de også, og disse pengene tar de inn igjen et eller annet sted uansett.

 

Mest sannsynlig blir dette nok et område med konkuranse der de forskjellige operatørene og bankene vil kjempe om kundens gunst ,og dermed vil selve prisen på bank id bli borte, mens de henter igjen kostnaden i andre ledd kunden ikke ser så lett.

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk jo tilbud om å binde meg opp i et år til en mer gunstig pris pr måned (-60 kr pr måned), og gjorde da dette i Januar. Hadde jeg visst om dette hadde jeg byttet selskap isteden, men den gang ei...

 

Vel vel, de mister en kunde på nyåret hvertfall. :)

Du kan bryte bindingstiden uten konsekvenser allerede nå. Siden de har justert prisen oppover, så har du rett til dette. Det er bare å kontakte telenor, de er fullt klar over det.

 

Supert, takk for info! :) Gir jo mening også, de har jo bedt meg binde til en lavere FASTpris, og når den da går oppover så bryter de jo teknisk sett avtalen de har med meg.

 

Skal prøve meg på litt utpressing, kanskje jeg får månedsprisen enda mer ned, hvis de vil beholde meg som kunde. Jeg er jo egentlig ganske fornøyd, betaler jo svært lite i forhold til hva jeg får..

Lenke til kommentar

Hvis dette er brudd på avtalevilkårene i henhold til binding, noe jeg egentlig regner med at det er betyr det at man i realiteten har krav på å få fjernet eventuelle bindingstillegg man har på et abonnement som et resultat av at Telenor / Djuice plutselig skrur opp prisene på tjenester som i utgangspunktet var gratis i det bindingen fant sted?

 

Selv kan jeg vurdere å gå over til Talkmore, men er jo under binding. Så det er jo veldig interessant om denne nå faktisk ikke lenger er gyldig så jeg enten kan hoppe over til Talkmore, eller i det minste klare å snakke meg bort ifra bindingstillegget på 250kr per/mnd, da har jeg jo plutselig spart inn såpass at jeg kan bruke Bank ID en god del per måned uansett.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg fikk jo tilbud om å binde meg opp i et år til en mer gunstig pris pr måned (-60 kr pr måned), og gjorde da dette i Januar. Hadde jeg visst om dette hadde jeg byttet selskap isteden, men den gang ei...

 

Vel vel, de mister en kunde på nyåret hvertfall. :)

Du kan bryte bindingstiden uten konsekvenser allerede nå. Siden de har justert prisen oppover, så har du rett til dette. Det er bare å kontakte telenor, de er fullt klar over det.

Supert, takk for info! :) Gir jo mening også, de har jo bedt meg binde til en lavere FASTpris, og når den da går oppover så bryter de jo teknisk sett avtalen de har med meg.

 

Skal prøve meg på litt utpressing, kanskje jeg får månedsprisen enda mer ned, hvis de vil beholde meg som kunde. Jeg er jo egentlig ganske fornøyd, betaler jo svært lite i forhold til hva jeg får..

Det er ikke fastprisen som øker, men prisen for en valgfri tilleggstjeneste som Telenor kaller det. Tror Telenor har sitt på det rene her...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...