Gå til innhold

Kommentar: – Facebook har ikke ødelagt Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Med Facebook-økosystemet i ryggen kan Oculus Rift bli et produkt som massemarkedet faktisk har lyst på. I lengden er det helt nødvendig for at selskapet ikke kun skal lage en liten, om enn superkul, nisjedings.

Er genuint intressert; er det data på at Occulus er bare en "nisjedings" som ingen har hørt om?

Jeg er gamer/surfter av relaterte sites, så har selvsagt hørt om Occulus, men uten beviselig datagrunnlag så er din kommentar subjektiv. Når det er sagt så er jeg ikke fremmed for at det du påstår faktisk stemmer.

 

Er som sagt bare nyskjerrig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Med Facebook-økosystemet i ryggen kan Oculus Rift bli et produkt som massemarkedet faktisk har lyst på. I lengden er det helt nødvendig for at selskapet ikke kun skal lage en liten, om enn superkul, nisjedings.

Er genuint intressert; er det data på at Occulus er bare en "nisjedings" som ingen har hørt om?

Jeg er gamer/surfter av relaterte sites, så har selvsagt hørt om Occulus, men uten beviselig datagrunnlag så er din kommentar subjektiv. Når det er sagt så er jeg ikke fremmed for at det du påstår faktisk stemmer.

 

Er som sagt bare nyskjerrig.

 

 

Hei! Kommentaren er definitivt subjektiv, men jeg føler meg ganske så trygg på at "folk flest" ikke har hørt om Oculus Rift i noen større grad enn de kan fortelle hva som kjennetegner en Haswell-prosessor, eller selv vet hva som er kraftigst av et Radeon R9 290X og et GeForce GTX 750 Ti.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er enig i fornuften i innlegget ditt, men er fremdeles skeptisk til denne handelen.

 

Facebook soper inn penger, og har alt for mye makt til bare å kjøpe seg ut av enhver situasjon. Selvfølgelig står hovmod for fall, og de sinnssvake summene som selskapet benytter medfører naturligvis en viss risiko.

 

Hovedtornen i siden min er det filosofiske som du poengterer. Kickstarter har latt entusiaster bringe prosjektet fram, for nå kun å bli solgt og tjene sin rolle som "corporate slut" for å bringe Facebooks aksjeverdier videre oppover.

 

Enhver utvikler har sin pris, og ingen kan tilby så mye som Facebook. Har du prøvd å drifte en profesjonell side på Facebook? Visste du at din synlighet vil gå NED ettersom du får flere "likes" på siden - dette for å få deg til å bruke penger.

 

Det er lovlig, men det gjør det bare mer trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Kommentaren er definitivt subjektiv, men jeg føler meg ganske så trygg på at "folk flest" ikke har hørt om Oculus Rift i noen større grad enn de kan fortelle hva som kjennetegner en Haswell-prosessor, eller selv vet hva som er kraftigst av et Radeon R9 290X og et GeForce GTX 750 Ti.

 

Jeg ser hvor du kommer fra, men jeg tror du overdriver en smule. Man betaler bare ikke 2 milliarder dollar for en "liten sær nisjedings ingen har hørt om".

 

Jeg kjenner mange som vil ha Oculus Rift som ikke har peiling på skjermkort eller CPU, eller er noe særlig teknisk anlagt.

 

En grunn til at Oculus ikke har tatt av skikkelig enda, er vel at de har hatt leveranseproblemer av en underleverandør... OLED-komponenter kanskje? Det kan godt hende de ikke hadde noe annet valg enn å selge til en gigant som kan fekte med de mektige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

LarZen;

 

Er enig med deg der. Mange er pakket inn i "tinfoil", misforstår eller bare "troller" for morro skyld.

 

Når det er sagt, så er det ikke alltid forandring fryder. Viktig å være åpen for muligheter, men vel så viktig å spørre "kritiske" spørsmål.

 

Automatisk knefall tjener ingen.

Lenke til kommentar

Er enig i fornuften i innlegget ditt, men er fremdeles skeptisk til denne handelen.

 

Facebook soper inn penger, og har alt for mye makt til bare å kjøpe seg ut av enhver situasjon. Selvfølgelig står hovmod for fall, og de sinnssvake summene som selskapet benytter medfører naturligvis en viss risiko.

 

Hovedtornen i siden min er det filosofiske som du poengterer. Kickstarter har latt entusiaster bringe prosjektet fram, for nå kun å bli solgt og tjene sin rolle som "corporate slut" for å bringe Facebooks aksjeverdier videre oppover.

 

Enhver utvikler har sin pris, og ingen kan tilby så mye som Facebook. Har du prøvd å drifte en profesjonell side på Facebook? Visste du at din synlighet vil gå NED ettersom du får flere "likes" på siden - dette for å få deg til å bruke penger.

 

Det er lovlig, men det gjør det bare mer trist.

Kickstarter prosjekter startes ofte av ildjseler. Men disse ildsjelen går nok mange og drømmer om å faktisk leve og til og med tjene seg rik på jobben sin.

Når du støtter kickstarter, støtter du et spesifikt produkt, du kjøper deg ikke inn i selskapet.

Facebook har kjøpt av villige selgere. Det er isåfall selgerne som er er "sell-outs". Men jeg forstår dem godt. Denne salgssummen gjør dem til uavhengige og gir dem muligheten til å starte nye prosjekter resten av livet.

 

Det jeg derimot ikke er så begeistret for er børsens betydning her. Verdien av Facebook er ikke basert på reeele resultater eller verdier, men forventninger. Det er greit nok dersom investorene blir sittende med aksjen til forventningene realiseres eller ikke. Men det gjør de ikke. Dette er aksjespekulasjon som driver opp forventningene og verdiene av et selskap, noe som i veldig mange tilfeller fører til at det går hull på ballongen og noen blir sittende igjen med svarteper. Da er det mannen på gaten som må baile ut banken , kommunen eller hvem det nå var som ble sittende med svarteper.

 

Ellers; deres forretningsmodel er vel ikke akkurat uventet, er den?

 

Edit: en av mange skrivefeil

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Om "VR" er det neste store som skal til for å true facebook sin sosiale markedsdominans, tror jeg er en gigantisk skivebom. Og dette brukes som begrunnelse for hele oppkjøpet.

 

Facebook hadde vært mye mer tjent med å lage/kjøpe noe alá Google Glass, som hvermansen i gata faktisk kan bruke, å gå rundt med hverdagslig.

OR var laget av spillere, for spillere. Når facebook vil ha dette til å bli noe annet enn fokus på spill, blir det selvfølgelig mange sinte spillere, når facebook tråkker de på tærne.

Og det er tidsspørsmålet det står om, NÅR facebook gjør dette og ikke OM facebook gjør dette. Jeg skjønner sinnet veldig godt, og syntes artikkelen her bommer en god del.

Med OR var det spillene det skulle handle om!

Lenke til kommentar

Det er bare ett ørlite problem her, Facebook har ikke klart å skape eller utvikle noe som helst bemerkelsesverdig. De har også tidligere kjøpt selskaper og teknologier og jeg har tilgode å se at de har klart å tilføye noe spesielt interessant til produkter de har kjøpt.

 

For Facebook er denne Oculus Rift nok et leke prosjekt som de fort vil bli lei av også vil det som vanlig ende opp med å kaste den. De har ikke kunnskap, lidenskap eller lyst til å få noe som helst vettig ut av denne teknologien. Er bare rike kidsa som leker

Lenke til kommentar

Fnix;

 

Ser poenget ditt, men "gamere/brukere" some meg og formodeligvis deg er i relativt mindretall (tror jeg).

 

Om noe blir suksess "mainstream", så tviler jeg på at ett par 1000 forbanna "hardcore gamers" har noe særlig betydning for inntjeningen.

 

Ser tilsvarende i diskusjoner på jobben, der jeg snakker om alternativ til data/mobile løsninger, både på privat og jobb nivå. Dei fleste jeg jobber med er fornøyd når dei trykker på "appen"/dobbelklikker på icon og ting skjer som forventet.

Nyansene i bakgrunnen bryr menigmann seg ikke om.

Endret av Niding
Lenke til kommentar

 

Hei! Kommentaren er definitivt subjektiv, men jeg føler meg ganske så trygg på at "folk flest" ikke har hørt om Oculus Rift i noen større grad enn de kan fortelle hva som kjennetegner en Haswell-prosessor, eller selv vet hva som er kraftigst av et Radeon R9 290X og et GeForce GTX 750 Ti.

 

Jeg ser hvor du kommer fra, men jeg tror du overdriver en smule. Man betaler bare ikke 2 milliarder dollar for en "liten sær nisjedings ingen har hørt om".

 

Jeg kjenner mange som vil ha Oculus Rift som ikke har peiling på skjermkort eller CPU, eller er noe særlig teknisk anlagt.

 

En grunn til at Oculus ikke har tatt av skikkelig enda, er vel at de har hatt leveranseproblemer av en underleverandør... OLED-komponenter kanskje? Det kan godt hende de ikke hadde noe annet valg enn å selge til en gigant som kan fekte med de mektige.

Grunnen til at Oculus Rift ikke har tatt av enda er vel fordi det aldri har blitt lansert. Alt som har surret rundt nå i årevis er diverse prototyper og devkits.

 

Bli ferdig med utviklingen og lansér produktet. Det må jo være første prioritet.

Lenke til kommentar

Fornuftig det her. Har likevel følelsen av at det no, til tross for 100% trygg økonomi, faktisk er større usikkerheit knytta til OR. Før låg det ein tydeleg visjon bak produktet og det var ingenting som tyda på at selskapet ville vike frå denne. No er det rett og slett umogleg å spå korleis det endelege produktet vil bli. Kva marknad vil det sikte seg mot? Kva funksjonar vil bli prioritert? Kva andre ting er Oculus VR villige til å ofre for å auke inntjeningane?

 

Når det er sagt synest eg det er litt barnsleg av Notch å umiddelbart annonsere at dei droppar Minecraft for OR. Trur ikkje nokon veit nok om kva dette vil føre til akkurat no til å ta større avgjersler på grunn av det.

Lenke til kommentar

Rev3Games forklarer greit hvorfor jeg ikke ser på oppkjøpet som noe negativt.

 

 

Og jeg er ikke overasket over reaksjonen ifra gamere. Noen spår at Oculus nå er dødsdømt. Og at Project Morpheus som dem bare for timer siden hatet er nå plutselig så ekstremt bra.... Jeg har vært en gamer i mange år nå og jeg blir like oppgitt og flau hver gang ting som dette skjer. Jeg er ikke flau over å spille spill. Men å være assosiert med en gruppe mennesker jeg anser som lite voksne. Bildet under tror jeg viser hvordan alt for mange dessverre er.

 

post-5372-0-44576600-1395833458_thumb.jpg

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...