Gå til innhold

Dette er de fem heteste actionkameraene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GoPro HD Hero 3 Black kan da virkelig ta opp i 60fps i 1080p.

"The Black Edition[15] features a new 12 MP sensor that is capable of capturing 4K digital video at 15 fps, 2.7K video at 30 fps, 1440p at 48 fps, 1080p at 60fps, 960p at 100fps, 720p at 120 fps and WVGA at 240 fps"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke bare litt surr heller.

Men noe må man vel jukse på, for å få 3+ til å bli vesentlig bedre enn vanlig hero3be.

Heller ikke tatt med den største forskjellen på hero3be og hero3+be, som er primær fokus på opptakene.

 

3+ er beregnet på actionsport der fokus ligger på 2-3 meter ifra opptaket. Dette området er ekstra skarpt og fint, mens alt på lengre avstand, blir uklart.

3be derimot, har en veldig bra dybdeskarphet, men mangler den ekstra skarpheten 3+ har på de første 2-3 meterne.

 

Så for oss som filmer åpne landskap, ifra f.eks multikopter/fly (drone, quad, hexacopter m.m), må 3+ skrus opp og justeres for å få klare bilder i store åpne landskap.

Lenke til kommentar

 

Har både GoPro HD Hero 3+ og Sony HDR. Den jeg faktisk er mest fornøyd med er Sony-en :)

 

Hvorfor?

Liker Sony-en best, både fordi kvaliteten på filmingen blir meget bra (like god som GoPro - og 4K har jeg overhode ikke bruk for!), fordi den har en svært brukervennlig meny, fasongen er veldig "slim" og med alt du kan få av ekstrautstyr så er den genial i bruk - uansett situasjon :-)

Lenke til kommentar

 

 

Håper du er klar over at 3+ er optimalisert for nærbilder (2-3 meter), og at det som er langt unna blir ute av fokus. Dersom det du filmer er lengre unna en 3 meter burde du heller hatt en vanlig 3, eller for den del 2.

Du får forresten en del ekstrautstyr til GoPro også.

Lenke til kommentar

Det var en litt merkelig artikkel, den kunne like greit het: Hvilket goprokamera har flest klikk på akam? Jeg tipper at det er mye de samme som klikker på alle goprokameraene for å velge/sjekke hvilket de vil kjøpe. Det hadde vært mer interessant med artikkel om forskjellige actionkamera - jeg antar at det er et hav der ute å velge mellom. Gopro selger nok mye på navnet og jeg er sikker på at mange kunne like gjerne klart seg med noe annet (og billigere).

 

Min mening er at den største bakdelen med f.eks gopro er at det ikke er skjerm bak slik at en kan sjekke oppsettet/om kameraet står f.eks vannrett eller dekker området en ønsker.

 

Tor

Lenke til kommentar

Håper du er klar over at 3+ er optimalisert for nærbilder (2-3 meter), og at det som er langt unna blir ute av fokus. Dersom det du filmer er lengre unna en 3 meter burde du heller hatt en vanlig 3, eller for den del 2.

Jeg syntes det hørtes noe underlig ut - er du sikker på dette? Ser ikke helt logikken i forholdet, og man kan jo lett da risikere at folk kjøper feil modell. Hva med de som vil ha variable muligheter for avstand til fokus? Må de kjøpe begge utgavene? I såfall vil jeg kalle det et dustete opplegg.

 

Tor

  • Liker 2
Lenke til kommentar

GoPro HD Hero 3 Black kan da virkelig ta opp i 60fps i 1080p.

"The Black Edition[15] features a new 12 MP sensor that is capable of capturing 4K digital video at 15 fps, 2.7K video at 30 fps, 1440p at 48 fps, 1080p at 60fps, 960p at 100fps, 720p at 120 fps and WVGA at 240 fps"

 

Ja er det ikk det de skriver da...?

Lenke til kommentar

 

Håper du er klar over at 3+ er optimalisert for nærbilder (2-3 meter), og at det som er langt unna blir ute av fokus. Dersom det du filmer er lengre unna en 3 meter burde du heller hatt en vanlig 3, eller for den del 2.

Jeg syntes det hørtes noe underlig ut - er du sikker på dette? Ser ikke helt logikken i forholdet, og man kan jo lett da risikere at folk kjøper feil modell. Hva med de som vil ha variable muligheter for avstand til fokus? Må de kjøpe begge utgavene? I såfall vil jeg kalle det et dustete opplegg.

 

Tor

 

 

Dette er bekreftet ifra Gopro direkte. De ønsker å fokusere på ekstra fokus og skarphet i området 1-3 meter, da det er her primært folk ønsker å filme. (så de sier)

Vi som ønsker å bruke gopro på RC quads m.m. eller ha den på hodet på fjelltur eller whatever som krever dybdeskarphet, må enten kjøpe hero3be (jeg har 2 takk og pris), eller justere fokus manuelt på 3+.

Justering av fokus vil som oftest gå utover garantien, fordi du må åpne kameraet og "bryte" løs linsen ifra limet de bruker for å hindre at den kan vris fritt i gjengene.

 

 

Nor50, les på nytt, i artikkelen står det maks 30fps på fullhd (1080) og 60 fps på 720, dette er direkte feil.

 

 

Hero 3 Black er en noe eldre modell, men den er likefullt populær. Den kan ta bilder med 12 megapiksler, eller filme full HD-video med 30 FPS. Ønsker du 60 FPS må oppløsningen senkes til 720P.

Endret av lain
Lenke til kommentar

 

 

Håper du er klar over at 3+ er optimalisert for nærbilder (2-3 meter), og at det som er langt unna blir ute av fokus. Dersom det du filmer er lengre unna en 3 meter burde du heller hatt en vanlig 3, eller for den del 2.

Jeg syntes det hørtes noe underlig ut - er du sikker på dette? Ser ikke helt logikken i forholdet, og man kan jo lett da risikere at folk kjøper feil modell. Hva med de som vil ha variable muligheter for avstand til fokus? Må de kjøpe begge utgavene? I såfall vil jeg kalle det et dustete opplegg.

 

Tor

 

 

Dette er bekreftet ifra Gopro direkte. De ønsker å fokusere på ekstra fokus og skarphet i området 1-3 meter, da det er her primært folk ønsker å filme. (så de sier)

Vi som ønsker å bruke gopro på RC quads m.m. eller ha den på hodet på fjelltur eller whatever som krever dybdeskarphet, må enten kjøpe hero3be (jeg har 2 takk og pris), eller justere fokus manuelt på 3+.

Justering av fokus vil som oftest gå utover garantien, fordi du må åpne kameraet og "bryte" løs linsen ifra limet de bruker for å hindre at den kan vris fritt i gjengene.

 

 

Nor50, les på nytt, i artikkelen står det maks 30fps på fullhd (1080) og 60 fps på 720, dette er direkte feil.

 

 

Hero 3 Black er en noe eldre modell, men den er likefullt populær. Den kan ta bilder med 12 megapiksler, eller filme full HD-video med 30 FPS. Ønsker du 60 FPS må oppløsningen senkes til 720P.

 

 

"Den kan filme i 4K-oppløsning med 15 bilder i sekundet, eller full HD-oppløsning med 60 FPS"

Lenke til kommentar

Jeg syntes det hørtes noe underlig ut - er du sikker på dette? Ser ikke helt logikken i forholdet, og man kan jo lett da risikere at folk kjøper feil modell. Hva med de som vil ha variable muligheter for avstand til fokus? Må de kjøpe begge utgavene? I såfall vil jeg kalle det et dustete opplegg.

 

Tor

Du har også Gopro black som er optimalisert for filming i mørkere omgivelser en de andre modellene, så de har flere forskjellige kameraer til spesifikke oppgaver.

Lenke til kommentar

 

Nor50, les på nytt, i artikkelen står det maks 30fps på fullhd (1080) og 60 fps på 720, dette er direkte feil.

 

 

Hero 3 Black er en noe eldre modell, men den er likefullt populær. Den kan ta bilder med 12 megapiksler, eller filme full HD-video med 30 FPS. Ønsker du 60 FPS må oppløsningen senkes til 720P.

 

 

"Den kan filme i 4K-oppløsning med 15 bilder i sekundet, eller full HD-oppløsning med 60 FPS"

 

 

Er jo ikke det de skriver om Hero3BE da. Som er det vi snakker om. Ikke 3+ som du siterer. 3be og 3+be har samme spec på oppløsning og fps, noe forfatteren ikke har fått med seg.

Lenke til kommentar

 

Håper du er klar over at 3+ er optimalisert for nærbilder (2-3 meter), og at det som er langt unna blir ute av fokus. Dersom det du filmer er lengre unna en 3 meter burde du heller hatt en vanlig 3, eller for den del 2.

Jeg syntes det hørtes noe underlig ut - er du sikker på dette? Ser ikke helt logikken i forholdet, og man kan jo lett da risikere at folk kjøper feil modell. Hva med de som vil ha variable muligheter for avstand til fokus? Må de kjøpe begge utgavene? I såfall vil jeg kalle det et dustete opplegg.

 

 

Det er underkommunisert fra GoPro, det er helt riktig. Det hadde vært bedre med en klar anbefaling: "denne for nærfoto, den for avstand". Evt manuell fokus, gjerne bare i to trinn, 1 m - 5 m/4 m - uendelig

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...