Gå til innhold

Lei av at innboksen fylles opp av "tilbud"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

All reklamen jeg får i innboksen er ting jeg vil ha, men søppelmailen min er full av radom Gmail og Yahoo eposter med alt fra trusler om utestengelse fra WoW og andre greier. Den dagen det er mulig å få bort disse så blir jeg glad :)

 

Hver gang jeg får en søppelmail så ser jeg om den kan filtreres bort på et vis (f.eks. ved at de faktisk har brukt et "reellt" domene som avsender), og så lager jeg et mailfilter som sender de rett til trash neste gang. F.eks. om de har sendt meg en mail fra [email protected] så legger jeg til at avsenderen spammaildomain.com skal slettes direkte i fremtiden.

Er bare å trykke på More -> Filter messages like these.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne funksjonen har de hatt i flere år, eneste som er nytt at den har fått egen knapp, den var en del av Rapporter Spam knappen før.

 

Forandringen nå er at du ikke rapporterer eposten som spam. Ettersom Google bruker denne infoen for å bedre håndtere spam over hele fjøla er det uheldig om tilbud jeg ønsker å få havner i spammappen takket være andres rapportering. Dette var også mulig tidligere, men litt gjemt under "Show details" eller noe sånt, som i praksis førte til at få brukte det.

 

Filter er sånn sett greit å benytte, men mye mer tungvint. Spesielt når det blir mange. Jeg hadde rundt 50 tidligere, men er nå nede i 0 takket endringen som innførte labels. Kombinert med Inbox Zero fungerer det utmerket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...